1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

4 بهمن 1396
  • 4

خودروهای سواری به دلیل مرکز ثقل نزدیک‌تر به سطح زمین و همچنین فضای صندوق بار مناسب از دیرباز انتخاب رانندگان حرفه‌ای و البته خانواده‌ها بوده‌اند اما با موج توفنده‌ای که شاسی بلندها و کراس اوورها به راه انداختند، شاید سدان ها کمی به حاشیه رفته باشند اما هنوز هم افرادی که خواهان خودرویی خوب باشند گزینه‌های متعددی پیش روی دارند (این را برای بازار آن‌طرف آب عرض کردیم!).

دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

در جدیدترین سری از نوشتارهای “دوراهی” که مقایسه‌ای بین محصولات داخلی به منظور بهره‌مندی از نظرات و تجربیات شما همراهان عزیز می‌باشد سراغ دو خودرویی رفته‌ایم که به نظر می‌رسد یکی محبوب‌تر بوده و دیگری نیز نسخه ریبج شده از کمپانی‌ای چینی است که در بین خودرویی‌ها اصلاً محبوب نیست!

دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

جک یکی از شناخته شده ترین چینی‌های بازار ایران بوده و نمونه سدان آن که در بازار کشور عرضه گردید J5 بود که دو نسخه دستی و اتوماتیک آن به بازار ایران عرضه شد. نمونه دستی پیشرانه‌ای 1.5 لیتری داشت اما تمرکز ما روی نسخه‌های اتوماتیک و فول این دو سدان چینی است.

دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

جک J5 اتوماتیک دارای پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری با قدرت 140 اسب بخاری و گشتاور 165 اسب بخاری می‌باشد. این نیرو از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو 10.5 ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز 175 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

در طرف دیگر این مقایسه سایپا آریو قرار دارد که همان زوتی Z300 قبلی بوده و سایپا آن را با نشان خود عرضه می‌کند. زوتی به کپی کاری کاملاً مو به مو از محصولات روز دنیا مشهور بوده و نمونه بارز آن نیز کپی از روی پورشه ماکان می‌باشد. خب جدای از آن، در دوراهی امروز نسخه اتوماتیک آریو حضور یافته است.

دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

آریو اتوماتیک دارای پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری با خروجی 112 اسب بخار و گشتاور 151 نیوتون متری می‌باشد. این نیرو نیز از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. به نظر می‌رسد در این مورد برتری با جک بوده اما خب بد نیست به شتاب و سرعت آریو نیز اشاره‌ای بکنیم. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت این خودرو به ترتیب برابر با 12.5 ثانیه و 175 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

دو فاکتور مهمی که این روزها مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد مصرف سوخت و حجم صندوق بار خودروها است. جک J5 اتوماتیک مصرف سوخت حدود 7.6 لیتری و حجم صندوق‌عقب 415 لیتری داشته درحالی‌که مصرف سوخت آریو برابر با 7.2 لیتر بوده و صندوقی 460 لیتری دارد.

دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

هر دوی این خودروها در کشور چین با فیس‌لیفت‌هایی جدید ارائه شده‌اند اما طبق سنت شرکت‌های ایرانی، بعید است چنین تغییراتی را به این زودی و لااقل تا زمانی که این خودروها با افت فروش مواجه نشده‌اند شاهد باشیم.

دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

نهایتاً به بحث قیمت می‌رسیم. نمونه‌های صفرکیلومتر جک J5 اتوماتیک قیمت حدود 66 میلیونی داشته درحالی‌که سایپا آریو اتوماتیک با بهای حدود 59 میلیون تومانی خریدوفروش می‌شود.

دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

خب انتخاب شما چیست؟ جک J5 یا سایپا آریو؟ نظرات و تجربیات خود درباره این خودروها را با ما در میان بگذارید.

دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

منبع پدال


نظرات

  • علی علوی علی علوی (6 بهمن 1396 ساعت 13:37)

    بیچاره اونایی که تا آخر عمر هیچکدومو نمیتونن بخرند
    چه زود فقرا فراموش شدند و اغنیا همچنان حرف اول را با پول می زنند

  • بهروز بهروز (5 بهمن 1396 ساعت 01:27)

    به وضوح جک 1.8

  • حسین حسین (4 بهمن 1396 ساعت 17:47)

    مسخره کردی؟ جفت این ماشین ها به دلیل غیر استاندارد بودن از تولید خارج شدند. البته شاید به دلیل لابی بشود چند تایی تولید کرد، ولی مثل بقیه ماشینهای چینی غیر استاندارد هستند. حتا نقشه تعمیراتی درست و حسابی ندارند!

  • محمدی محمدی (4 بهمن 1396 ساعت 10:51)

    لوازم بدنه و یک سری قطعات آریو داخلی سازی شده و چون سایپا دارای تعداد نمایندگی های بیشتری در سطح کشور هست ، افرادی که قصد دارند یکی از این دو خودرو رو خریداری و قصد فروش آن طی 6 الی 10 سال نداشته باشند ، آریو گزینه بهتری هست . چون قطعات جک کمی گرانتر و سخت تر پیدا میشه . همچنین در بحث رنگ خودرو هم آریو کیفیت رنگ بدنه بهتری داره .

    من سواری هر دو رو تست کردم ، جک تا حدودی بهتر هست .