1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

7 اردیبهشت 1394
  • 7

پس از نخستین نمایش عمومی از نسل جدید هیوندای توسان یا ix35 در نمایشگاه ژنو 2015، کم‌کم این خودرو توسط نشریات مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نسل سوم توسان، با هدف قرار دادن مشتریان بالغ و البته با چشم‌داشت به جمعیت جوان خریداران و سلایق آن‌ها طراحی شده است. با وجود یک پیشرانه بهینه و جدید، هیوندای انتظار دارد این خودرو به حاکم خیابان‌ها در سال 2016 تبدیل شود.

بازگشت به سال 2004 و معرفی مدل‌های جدید نشان می‌دهد که هیوندای نگاهی اسپرت را برگزید که تا سال 2010 دنبال شد اما در برابر انتظارات شرکت، پاسخگو نبود. بنابراین شرکت سعی کرد تا همه چیز را برای تحت تأثیر قرار دادن بازار از نو برنامه‌ریزی کند که نتیجه آن را در توسان 2016 شاهد هستیم.

طراحی توسان به خوبی و با نگاهی نو و جلوه‌ای شیک و جذاب می‌تواند جلب توجه بیشتری کند اما باید دید که در برابر رقبایی چون فورد اسکیپ و جیپ چروکی نیز می‌تواند همین‌قدر دلبری کند؟

کابین این خودرو مورد تجدید نظر اساسی قرار گرفته و از مواد باکیفیت‌تر و مرغوب‌تری نیز استفاده شده است. بعلاوه فضای بیشتری در داخل اتاق برای مسافران و بار درنظرگرفته شده است. نمایشگر لمسی درون داشبورد با حاشیه فلزی و دریچه‌های هوای بهتر و زیباتر و فرمان بهتر و جذاب‌تر نشان می‌دهد که روی جزئیات کار شد و این خودرو به مراتب انتخاب باارزش‌تری در برابر قیمت برای خریداران محسوب می‌شود.

طراحی بیرونی هم مجلل و دقیق و با حفظ نگاه جسورانه قبلی است. جلوپنجره مشبک شش ضلعی با میله‌های افقی و چراغ‌های کشیده و خطوط روی بدنه همراه با سقف شیب‌دار و گلگیرهای برجسته، نگاهی عریض‌تر از جلو و پویاتر از دید جانبی را ارائه می‌کند. چراغ‌های باریک عقب نیز باز طراحی شده‌اند و طراحی سپر و درب عقب نیز تغییر کرده است.

هرچه که باشد، طراحی ظاهری و داخلی این خودرو نسبت به گذشته پخته‌تر و کامل‌تر شده است. هرچند که تا ورود به بازار و بررسی عملی و مقایسه آن نیز باید منتظر بمانیم. طرفداران وفادار هیوندای نیز می‌توانند روی فروش و موفقیت این خودرو تأثیرگذار باشند.

مشخصات توسان 2016:

موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر با تزریق مستقیم سوخت:

قدرت: 164 اسب بخار

گشتاور: 205 نیوتن متر

انتقال نیرو: شش سرعته اتوماتیک

موتور 1.6 لیتری توربو با تزریق سوخت مستقیم:

قدرت: 175 اسب بخار

گشتاور: 264 نیوتن متر

انتقال نیرو: گیربکس هفت سرعته خودکار اکوشیفت با کلاچ دوگانه

ابعاد: طول: 4475 میلی‌متر

عرض: 1850 میلی‌متر

ارتفاع: 1645 میلی‌متر

فاصله بین دو محور: 2670 میلی‌متر

عملکرد:

شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت: 8.2 ثانیه

بیشینه سرعت: 110 مایل بر ساعت

 نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

 نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

 نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

 نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

 نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

 نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

 نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

 نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

 نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

 نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

 نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

 نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

 نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

 نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

 نقد و بررسی هیوندای توسان 2016

منبع پدال


نظرات

  • فرشید فرشید (3 آبان 1395 ساعت 22:16)

    دوستان من خودم حالا ام جی جی اس دارم و اکثر اوقات با توسان شرکت میرم عسلویه. خدایی اصلا قابل مقایسه با همدیگر نیستند. ام جی فشار به گاز که میارید به صندلی میخکوب میشید مخصوصا سرعت ثانویه که تبدیل به یک هیولا میشه. ولی توسان اصلا کشش نداره و قیمت بالایی نسبت به ماشین داره
    پیشنهاد من ام جی جی اس است، یا لااقل یکبار رانندگی کنید

  • علی علی (20 تیر 1395 ساعت 10:56)

    ماشین زیاد پر قدرتی نیست موتورش ۲۰۰۰ نسبت به قیمتش ک ۱۷۷ تومنه اصلا بصرفه نیست

  • مرتضی موحد مرتضی موحد (12 اردیبهشت 1394 ساعت 16:58)

    طراحی عقبش عاااااااااالیه.ولی جلوش کاملا کپی از سانتافه اس. کاشکی یکم دیگه تغییر میداد چراغای جلوش رو.
    درود بر هیوندای...
    باتشکر از مدیر محترم

  • گالاردو گالاردو (8 اردیبهشت 1394 ساعت 02:52)

    با این تفاسیر موفقیت این محصول تضمین شده است چون هم عملکرد فنی و امکانات بالاتری نسبت به نسل قبل داره و هم طراحی زیبا و پخته تری نسبت به نسل قبل.

  • علی فلاحت علی فلاحت (7 اردیبهشت 1394 ساعت 23:29)

    با سلام
    ببخشید شما نوشتید نقد و برررسی اونقت 4 خط همش در مئورد طراحی خارجی و داخلی این نوشتید پس نقد و بررسی نمی شه .نقد و بررسی یعنی ماشین کاملا به چلش کشیده بشه که نقاط قوت و ضعفش معلوم بشه
    ممنون

    گالاردو گالاردو (8 اردیبهشت 1394 ساعت 02:54)

    باهت موافقم علی. درست مثل بررسی ام وی ام 315 جدید که بسیار مختصر صورت گرفت و عملا اطلاعات خاصی از عملکرد خودرو رو به خواننده منتقل نکرد و خیلی کلی بود!

  • سپهر هیوندای سپهر هیوندای (7 اردیبهشت 1394 ساعت 22:11)

    هیوندا تمام حجم موتور تمام ماشیناشو پایین آوارده ولی براشون توربو شارژ گذاشته