1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی هیوندا سوناتا هیبرید

بررسی هیوندا سوناتا هیبرید

5 مرداد 1394
  • 0

کره جنوبی، همواره در حال جنگ تکنولوژیکی و تجاری با ژاپنی‌ها است. در دنیای خودرو نیز دوقلوهای کره‌ای یعنی کیا و هیوندای، به شدت در حال فشار روی ژاپنی‌ها هستند. در هر کلاس و سگمتی، می‌توان یک خودروی پرفروش و محبوب کره ای را هم یافت. این بار، هیوندای به سراغ یک سدان متوسط هیبریدی رفته است. جایی که می‌تواند سدان های هیبریدی ژاپنی را به چالش دعوت نماید.

سوناتای 2016 هیبریدی با بهره‌وری 10 درصدی بالاتر سوخت نسبت به مدل 2015 آن، کارامدی خود را به رخ می‌کشد.

نسل جدید سوناتای هیبریدی از برخی تفاوت‌ها نسبت به برادران معمولی و غیر هیبریدی خود برخوردار است. چرخ‌های منحصر به فرد، سپر عقب متفاوت و تغییرات آئرودینامیکی برای کاهش ضریب مقاومت در برابر باد تا 0.24 توانسته ترکیبی جذاب برای رقابت با مارک‌های لوکس‌تر و گران‌تر ژاپنی خلق نماید.

قیمت پایه سوناتای هیبریدی از 30 هزار دلار آغاز می‌شود. در این مدل از صندلی‌های با روکش چرم و گرمایش و تهویه مناسب خودکار دو ناحیه‌ای و صندلی‌های گرمکن دار و حافظه برای صندلی راننده و دوربین عقب و رادیوی ماهواره‌ای و بلوتوث و فرامین صوتی و غیره به صورت استاندارد سود برده شده است.

تریم لیمیتد با هزینه 4500 دلار بیشتر شامل مواردی چون هشدار برخورد از جلو، مانیتورینگ نقاط کور، سیستم هشدار خروج از لاین جاده، کروز کنترل فعال و ترمز اضطراری خودکار همراه با سیستم دستیار خودکار پارک دوبل می‌شود.

به‌روزرسانی فنی سوناتای هیبریدی شامل موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری و گیربکس اتوماتیک شش سرعته و کلاچ آن می‌شود. این موتور بلوک کوچک با تزریق مستقیم سوخت، 154 اسب بخار قدرت و 140 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. موتور الکتریکی نیز با قدرت 51 اسب بخار و گشتاور 151 پوند فوت، ضلع دیگر ماجرا است. مجموع قوای تولیدی این دو موتور به 193 اسب بخار می‌رسد.

مصرف سوخت سوناتای هیبریدی طبق برآورد EPA در شهر 6.03 لیتر و در جاده 5.47 لیتر و به صورت ترکیبی 5.74 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

فضای داخلی جادار سوناتا با استفاده از مواد با کیفیت، ترکیبی عالی را رقم زده است. بدین ترتیب فضایی لذت‌بخش در داخل خودرو ایجاد شده است. این خودرو با وجود فرمان و صندلی‌های گرم شونده و الکتریکی، روکش چرمی، سیستم صوتی پیشرفته، تهویه دو ناحیه‌ای همراه با دریچه‌های تهویه مجزای سرنشینان عقب، خودرویی لوکس به نظر می‌رسد.

کابین، فضایی آرام و بی سر و صدا است. قرارگیری باتری‌های لیتویم یون در زیر بدنه نیز باعث افزایش فضا شده است. ظرفیت صندوق بار با حجم 13.3 فوت مکعب، ده درصد نسبت به مدل 2015 افزایش یافته است.

هرچند این خودروی هیبریدی را نمی‌توان یک خودروی اسپرت دانست اما یک مود قابل انتخاب اسپرت برای آن وجود دارد. رانندگی با این خودرو آرام و بسیار ساکت است. تعلیق و فرمان نیز به خوبی در تعادل با یکدیگر قرار دارند.

در مجموع بهره‌وری عالی سوخت و راحتی رانندگی این خودرو همراه با ویژگی‌های لوکس آن، ایمنی افزون شده و لیست تجهیزات استاندارد آن بیشتر جلوه می‌کنند.

 بررسی هیوندا سوناتا هیبرید

 بررسی هیوندا سوناتا هیبرید

 بررسی هیوندا سوناتا هیبرید

 بررسی هیوندا سوناتا هیبرید

 بررسی هیوندا سوناتا هیبرید

 بررسی هیوندا سوناتا هیبرید

 بررسی هیوندا سوناتا هیبرید

 بررسی هیوندا سوناتا هیبرید

منبع پدال


نظرات