1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تست و بررسی هیوندا سوناتا 2000 توربو 2015

تست و بررسی هیوندا سوناتا 2000 توربو 2015

19 بهمن 1393
  • 4

هیوندای سوناتا از یک طراحی کاملاً جدید در سال 2015 بهره می‌برد. نسل هفتم هیوندای سوناتا، همه چیز را دستخوش تغییر کرده است. شاید سوناتای جدید از یک طراحی خیره‌کننده و اسپرت همچون نسل قبلی، بی‌بهره باشد اما سبک متفاوتی را در پیش گرفته تا طیف بیشتری از خریداران را به سوی خود جلب نماید.

رقابت در بین کلاس خودروهای میان سایز سدان با حضور رقبایی چون هوندا آکورد، تویوتا کمری و فورد فیوژن بسیار دشوار است. اما هیوندای با استقامت در این رقابت تا حدود زیادی، جای پای خود را محکم کرده و یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌باشد.

در سال 2015، تقریباً همه چیز سوناتا از طراحی ظاهری، داخل کابین و قوای مکانیکی، تغییر کرده است. اندازه کابین بزرگ‌تر شده است و لذت رانندگی نیز افزایش یافته است.

مدل اسپرت سوناتا با یک موتور توربوشارژر 2.0 لیتری عرضه می‌شود. این مدل 28575 دلار قیمت دارد. بعلاوه در مدل تست، یک پکیج 4950 دلاری شامل سان روف پانوراما، هشدار دهنده خروج از خط جاده، هشدار برخورد از جلو، دستیار پارک خودرو، صندلی راننده و آینه‌های حافظه‌دار، صندلی‌های الکتریکی سرنشینان، تهویه داخلی صندلی‌های جلو، صندلی‌های عقب گرم‌کن دار، سیستم ناوبری، بلندگوهای مارک اینفینیتی و روشنایی داخلی LED می‌شود که مجموعاً قیمت خودرو را به 34460 دلار می‌رساند.

ویژگی‌های استانداردی نظیر سیستم تعویض دنده از روی شیفترهای پشت فرمان، چراغهای جلوی HID، جلوپنجره اسپرت با نوارهای کرومی افقی، سپرهای اسپرت، دیفیوزر عقب، اگزوزهای عقب کرومی، چرخ‌های 18 اینچی آلومینیومی و فرمان با روکش چرم نیز در مدل اسپرت مدنظر قرار داشته‌اند.

با ورود به داخل کابین سوناتای 2015، بهبود کیفیت مواد مورد استفاده به وضوح قابل لمس است. صندلی‌های اسپرت کاملاً تقویت شده و پایدار و محکم از سرنشینان محافظت می‌کنند. پنل ابزار نیز خوانایی بیشتری دارد. قسمت پایینی فرمان، تخت شده و همانند خودروهای اسپرت مسابقه ای است.

سیستم ناوبری به صورت اختیاری یا در پکیج انتخابی شامل یک نمایشگر 8 اینچی لمسی است که به کابین سوناتا، احساسی مجلل‌تر می‌بخشد. فضای کابین و بخش بار از گذشته بیشتر است. صندلی‌های عقب نیز با نسبت 60/40 تا شده و فضا برای بارهای حجیم‌تر در صندوق عقب را مهیا می‌سازند. فضای پای سرنشینان عقب نیز ناسب است و شکایتی از این بابت وجود ندارد.

با نگاهی به زیر کاپوت، یک موتور جدید چهار سیلندر 2.0 لیتری با توربوشارژر جلب توجه می‌کند. حرکت هیوندای به سمت چهار سیلندرهای توربو، پیش از این آغاز شده بود و همپای بسیاری از پیشتازان عرصه خودرو، چنین موتورهایی را در هیوندا نیز می‌یابید. نیروی تولیدی این موتور کوچک به 245 اسب بخار می‌رسد. گشتاور آن نیز 260 پوند فوت است. این ارقام نسبت به موتور توربوی قبلی، که 274 اسب بخار و 269 پوند فوت بود، کاهشی محسوس را نشان می‌دهد. همچنین میزان مصرف سوخت آن که در گذشته در بزرگراه 6.92 لیتر و در شهر 10.69 لیتر بود به 7.35 لیتر در بزرگراه و جاده و 10.23 لیتر در شهر رسیده است. این موتور توربو با یک گیربکس شش سرعته خودکار با امکان تعویض و شیفت دستی دنده‌ها ارائه می‌شود.

سوناتای اسپرت 2015، یک سدان واقعاً اسپرت به شمار نمی‌آید. با این وجود، پویایی آن نسبت به مدل‌های عادی بهتر شده است. سیستم تعلیق ارتقا یافته و فرمان و شاسی نیز سفت تر شده‌اند. سروصدای داخلی نیز کاهش یافته است و دینامیک و هندلینگ بهتر شده است. موتور توربو با وجود کاهش قدرت نسبت به مدل‌های قبلی، به خوبی در جاده‌ها می‌درخشد. تجربه تعویض دنده از طریق شیفترها نیز لذت‌بخش است.

کیفیت سواری در بزرگراه‌ها با هندلینگ فوق‌العاده‌ای همراه است. در تمام شرایط رانندگی اعتماد به نفس کافی وجود دارد. با این وجود باید انتظاری در حد یک سدان متوسط خانوادگی از آن داشته باشید.

نتیجه‌گیری:

سوناتای 2015، خودرویی آرام و ساکت است. رانندگی با آن نسبت به قبل حتی بهتر و روان‌تر شده است و پستی و بلندی‌های جاده را به خوبی جذب می‌کند. کیفیت مواد مورد استفاده در آن نیز به وضوح بهتر شده‌اند. با وجود کاهش نیروی تولیدی، همچنان موتور پرقدرتان می‌تواند در تمام شرایط رانندگی، نسبت به رقبا با پویایی مناسب شما را در وضعیت بهتری قرار دهد. فضای کابین و بار، طراحی جدید و ارزش بالا در برابر قیمت پرداختی از مزایای این خودرو محسوب می‌شوند. در عوض قدرت و گشتاور آن نسبت به سال گذشته افت کرده و در بزرگراه هم مصرف سوخت بیشتری دارد.

 تست و بررسی هیوندا سوناتا 2000 توربو 2015

 تست و بررسی هیوندا سوناتا 2000 توربو 2015

 تست و بررسی هیوندا سوناتا 2000 توربو 2015

 تست و بررسی هیوندا سوناتا 2000 توربو 2015

 تست و بررسی هیوندا سوناتا 2000 توربو 2015

 تست و بررسی هیوندا سوناتا 2000 توربو 2015

 تست و بررسی هیوندا سوناتا 2000 توربو 2015

 تست و بررسی هیوندا سوناتا 2000 توربو 2015

 تست و بررسی هیوندا سوناتا 2000 توربو 2015

 تست و بررسی هیوندا سوناتا 2000 توربو 2015

 تست و بررسی هیوندا سوناتا 2000 توربو 2015

منبع پدال


نظرات

  • محمد خان محمد خان (19 بهمن 1393 ساعت 16:53)

    یعنی کی ما باید ماشین آدمیزاد رو سوار شیم ؟

    پوریا ایرانی پوریا ایرانی (19 بهمن 1393 ساعت 21:08)

    هیچ وقت با این قیمتی که اینا میزارن بیخیال این فکر باید شیم

  • آفرین آفرین (19 بهمن 1393 ساعت 07:26)

    خودرو خانوادگی مناسبی است هم شیک و هم راحت

  • ادزیو ادزیو (19 بهمن 1393 ساعت 07:14)

    طراحی آمریکا و مونتاژ آمریکا و عکسا هم باز هم در آمریکا الان دقیقا کره ای ها چیکار کردن؟