1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی هیوندای سوناتا 2018

بررسی هیوندای سوناتا 2018

10 خرداد 1396
  • 0

خلاصه تغییرات:

• بازطراحی قسمت بیرونی

• امکانات ایمنی و سرگرمی-اطلاعاتی (Infotainment) جدید

• نسخه جدید SEL

بررسی هیوندای سوناتا 2018

معرفی:

در این سدان سایز-متوسط، فیس لیفت جدید و همچنین تغییرات دیگری برای سال 2018 به چشم می خورد تا Hyundai بتواند فروش آن را – که به میان دوره رسیده است- افزایش بدهد. علاوه بر این، Sonata 2018 دارای تجهیزات استاندارد جدید و یک نسخه تازه خواهد بود.

بررسی هیوندای سوناتا 2018

ویژگی های بیرونی:

Hyundai با عرضه نسل ششم Sonata و طراحی جالب آن، توجه خیلی ها را به خود جلب کرد، اما نسل هفتم آن – که در سال 2015 عرضه شد – چیزی بیش از یک سدان خسته کننده نبود. با این حال برای سال 2018، Hyundai با ویژگی های متعدد ظاهری - مخصوصاً در قسمت جلو- می خواهد دوباره نگاه ها را به خود خیره کند.

Hyundai آن را "جلوپنجره آبشاری مخصوص" می خواند و خطوط موج مانند آن تا لبه کاپوت بالا می آیند. به چهره Sonata شکل تازه ای داده شده است و همچنین چراغ های جدیدی را به نمایش می گذارد. برجستگی های Sonata تا پهلوهای آن ادامه دارد و به قسمت عقب ختم می شود. قسمت عقب بازطراحی شده و دارای چراغ های تیزتر است و همچنین نشان Hyundai دکمه باز کردن صندوق عقب را درون خود پنهان می کند.

رینگ های جدید در ابعاد 16، 17 و 18 اینچی و همچنین دو رنگ تازه موجود هستند.

بررسی هیوندای سوناتا 2018

داخل کابین

داخل Sonata جدید تغییرات زیادی نداشته است. برخی دکمه ها و دستگیره ها برجسته تر شده اند و کیفیت ساخت آن ها بالاتر رفته است. دسته دنده هم کمی تغییر کرده است.

همچنین Hyundai بعضی از تجهیزات و فرمان را به روزرسانی کرده است. علاوه بر این، صندلی های عقب نیز به ورودی USB مجهز شده اند.

آپشن های انتخابی

Hyundai نسخه جدید SEL را معرفی کرده است که شامل صندلی برقی و گرمکن برای راننده می شود. در واقع یک قدم از نسخه معمولی SE بالاتر رفته است.

علاوه بر SEL، نسخه های SE، Eco، Sport، Sport 2.0T، Limited و Limited 2.0T موجود هستند. هر کدام نسبت به دیگری دارای تجهیزات بیشتری هستند. برای مدل 2018، شاهد Daylight های عمودی و چراغ جلوهای LED هستیم که با چرخش فرمان می چرخند.پ

بررسی هیوندای سوناتا 2018

درون کاپوت

برای ارائه یک اتومبیل اسپرت تر، مهندسان Hyundai سیستم تعلیق را به منظور پایداری بیشتر و مدیریت وزن تقویت کرده اند. در عین حال، واکنش و میزان فرمان پذیری بهبود یافته است.

موتور پایه Sonata همان موتور قبلی 185 اسب بخاری است، اما موتور توربوشارژ نسخه Limited به سیستم تعویض دنده 8 سرعته اتوماتیک متصل شده است که جایگزین مدل 6 سرعته می باشد. انتظار می رود که مدل جدید، چابک تر بوده و مصرف سوخت آن بهینه تر شده باشد.

ایمنی

در مدل 2018، سنسور نقطه کور با سیستم هشدار عقب در همه مدل ها موجود هستند؛ این تنها سدان سایز-متوسطی است که این امکانات را بدون هزینه ارائه می دهد. سیستم هشدار خروج از خط و کنترل خطوط جاده نیز در این مدل موجود خواهند بود.

تکنولوژی

در تمامی مدل ها، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی به منظور تنظیمات سرگرمی-اطلاعاتی موجود است. Hyundai سیستم های Apple CarPlay و Android Auto را هم در اختیار راننده قرار می دهد.

سیستم BlueLinnk هم اکنون توانایی ارتباط با Amazon Echo و Google Home را داراست که به شما امکان می دهد برخی از تنظیمات اتومبیل را از داخل منزل اعمال کنید. ویژگی بسیار خوبی است. مثلاً در مواقعی که هوای بیرون نامناسب است، به دستیار صوتی Alexa می گویید که اتومبیل را استارت بزند و درجه دما را روی 26 درجه سانتی گراد تنظیم کند تا وقتی که داخل می شوید اتومبیل برای شما گرم شده باشد.

شارژر بی سیم Qi هم به صورت استاندارد موجود است. BlueLink Connected Care، پکیج های راهنما و Remote هم به مدت سه سال رایگان هستند و بعد از آن باید با پرداخت هزینه از آن استفاده کنید.

در سیستم navigation، شما می توانید بدون ثبت نام در رادیو HD از میزان ترافیک مطلع شوید.



نظرات