1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. هیوندای سانتافه بخریم یا نیسان ایکس-تریل؟

هیوندای سانتافه بخریم یا نیسان ایکس-تریل؟

7 اسفند 1395
  • 7

در اوایل سال 2001 ایده جدید شرکت کره ای هیوندای برای رقابت با فورد و مزدا به ثمر نشست و محصول جدیدی با نام سانتافه که نام شهری در مکزیک است، تولید و به سرعت در آمریکای شمالی تبدیل به یکی از محبوب ترین خودرو خانواده ها شد.

با 240 میلیون تومان; هیوندای سانتافه یا نیسان ایکس-تریل؟

ورود سانتافه به ایران از 2007 آغاز و خیلی سریع با استقبال خریداران روبرو شد. به گونه ای که بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال 93 با واردات 10 هزار 844 دستگاه، سانتافه موفق به کسب عنوان نخست در میان خودروهای واردات شده به کشور را از آن خود کند؛ و همچنان در سال 94 و 95 در صدر خودروهای وارداتی بوده است. از سال 2013 نیز نسل جدید سانتافه با طراحی متفاوت وارد ایران شد و با توجه به قیمت مناسب، امکانات رفاهی و ایمنی و چهره به روز این خودرو در لیست پرفروش ترین خودروهای وارداتی قرار گرفت.

به تازگی نیسان ایکس تریل مدل 2016 وارد ایران شده و در تلاش است با کنار زدن رقبای قدرتمندی همچون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر و تویوتا راو4 سهمی از بازار را از آن خود کند. البته کولئوس، تازه وارد رنو به ایران نیز با قیمت مناسب، تجهیزات و طراحی مدرن کار را برای ایکس تریل سخت تر کرده است.

با 240 میلیون تومان; هیوندای سانتافه یا نیسان ایکس-تریل؟

در نگاه اول و در بخش طراحی خارجی، هیوندای سانتافه دارای ظاهری به روز و مدرن تر نسبت به ایکس تریل است؛ به گونه ای که طراحی عقب ایکس تریل اصلا نمایان گر یک خودرو مدل 2016 نیست و شاید بتوان طراحی عقب این خودرو را با نسل قبل سانتافه مقایسه کرد!

جلوپنجره‌ی V شکل کرومی و خطوط عضلانی بدنه، بخشی از موارد نمای ظاهری ایکس‌تریل است. جلو پنجره 6 ضلعی سانتافه که در سایر محصولات هیوندای نیز به کار گرفته شده اولین بخشی در این خودرو است که یک طراحی متفاوت را به رخ می‌کشد.

دی لایت و همچنین چراغ‌های جلوی LEDدوگانه با قابلیت تنظیم زاویه خودکار ایکس تریل در مقایسه با چراغ های عقب این خودرو طراحی به روزتری دارد. چراغ‌های عقب تا حدودی کپی برداری از نسل پیشین لکسس RX است که در ارتفاع بالایی نسبت به سطح زمین قرار گرفته‌اند.

سانتافه دارای چراغ‌های جلو کشیده متشکل از لامپ‌های هالوژن، HID وLED است که تا روی گلگیر ادامه یافته اند. در قسمت عقب بر خلاف طراحی قدیمی ایکس تریل، چراغ های کشیده، خطوط به کار رفته بر روی در صندوق و اگزوز دوقلو ظاهری جذاب به سانتافه بخشیده است.

بر خلاف طراحی خارجی، ایکس‌تریل در بخش داخلی خود طراحی جذاب‌تری دارد. فضای جادار و صندلی‌های نرم در این خودرو تعبیه شده‌اند. سانتافه نیز دارای طراحی کابین زیبا و به روز است که مانند دیگر محصولات هیوندای متشکل از اشکال هندسی است.

با 240 میلیون تومان; هیوندای سانتافه یا نیسان ایکس-تریل؟

هیوندای سانتافه در بازار ایران دارای پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ به حجم 2359 سی سی است. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت و گشتاور به ترتیب 190 اسب‌بخار و 245 نیومتر در دورهای 6300 و 4250 دور در دقیقه ایجاد کند. این قدرت توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می کند.

نیسان ایکس تریل دارای پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ به حجم 2488 سی سی است. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت 171 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه ایجاد کند و مجهز به گیربکس خودکار با ضرایب پیوسته (CVT) است. مصرف سوخت ترکیبی ایکس تریل 8.3 لیتر و سانتافه 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی، ایکس تریل مجهز به مانیتور دید 360 درجه، صندلی چرم، گرم کن صندلی جلو، سقف پاناروما، در صندوق عقب برقی، رینگ 18 و مانتیور 7 اینچی، شیب سنج، آیینه تاشو، ESP، ECO، سیستم هشدار فشار باد تایرها، هشدار رانندگی بین خطوط و نقاط کور، کی لس، کروز کنترل و گارانتی 3 ساله است.

هیوندای سانتافه با اتاق 7 نفره و گارانتی شرکتی مجهز به 3 رادار، دنده پشت فرمان، 11 ایربگ، هشدار نقطه کور، 5 گرم کن و 2 سرد کن، مانیتور بزرگ اینفینیتی، ساب جلو و عقب، دوربین 360 درجه، سیستم پارک اتوماتیک 4 حالته، در صندوق عقب برقی، فرمان 3 حالته، پرده جانبی، سقف پاناروما، کی لس، اتولایت، شیشه شور چراغ جلو، سنسور باران، ESP، شیب سنج، اتوهلد و ترمز دستی برقی است.

سانتافه با 4689 میلی متر طول و 1880 میلی متر عرض از رقیب خود که دارای طول 4640 میلی متری و 1820 میلی متر عرض، بزرگ تر اما ایکس تریل با 1715 میلی متر ارتفاع بلند تر از سانتافه 1689 میلی متر است.

هیوندای دارای شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش با بیش از 60 نمایندگی در 25 استان کشور است و همچنین علاوه بر واردات قطعات از طریق نماینده اصلی، تامین قطعات از سوی واردکنندگان متفرقه نیز کار را برای سانتافه سواران آسوده کرده است. نیسان هم دارای شبکه فروش و خدمات پس از فروش در بیش از 10استان است.

همچنین در بازار، خرید و فروش دست دوم سانتافه دارای رونق بهتری نسبت به ایکس تریل است.

نیسان ایکس تریل مدل 2016 با قیمت 248 میلیون تومان و هیوندای سانتافه فول مدل 2017 با قیمت 242 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • محمد محمد (10 تیر 1396 ساعت 09:19)

    کدوم آدم عاقلی بین ماشین ژاپنی (نیسان) و هر ماشین کره ای دیگه ای سر دو راهی میمونه، مخصوصا ماشین های نیسان که در استقامت و قدرت زبانزد همه هستند. لازم به ذکر است که نیسان ایکس تریل بالاترین فروش رو در جدول فروش کشورآمریکا بدست آورده.

  • محمد محمد (8 تیر 1396 ساعت 07:41)

    سانتافه شهری در مکزیک نیست، مرکز ایالت نیومکزیکو در امریکاست.

  • bahram bahram (8 اسفند 1395 ساعت 11:33)

    آخه کدوم ماشین رنو عالی بوده که کولیوس بی ریخت باشه .ماشین کره ای خیلی خیلی بهتراز رنوفرانسوی است

  • حسین حسین (8 اسفند 1395 ساعت 07:46)

    خدمات پس از فروش را جدى بگیرید.

  • حیدر حیدر (7 اسفند 1395 ساعت 19:24)

    با سلام سانتافه اسم شهری است در ایلات متحده امریکا نه مکزیک . سانتافه مرکز ایلت نیومکزیکو هست

  • صادق صادق (7 اسفند 1395 ساعت 15:10)

    هیچکدوم . الان در این رنج قیمت فقط باید رنو کولئوس خرید . از لحاظ فنی که کاملا مثل نیسان ایکس تریل هست و هردوی اونها خیلی بهتر از ماشینهای کره ای . از لحاظ طراحی هم که برخلاف نیسان که قدیمی و عادیه ، کولئوس به روزه و راحت با سانتافه تکراری ، رقابت میکنه . خلاصه الان ظاهر شیک و امکانات فنی بالا رو با قیمتی پایینتر میشه توی کولئوس دید .

  • آیدین آیدین (7 اسفند 1395 ساعت 10:37)

    قیمت مناسب؟!؟!؟!؟!