1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. نگاهی به HB20، محصول شعبه برزیل هیوندای

نگاهی به HB20، محصول شعبه برزیل هیوندای

4 شهریور 1396
  • 0

خودروسازان بزرگ در مناطقی که حضور جدی و گسترده‌ای دارند، اغلب خودروهای منطبق با ویژگی‌های همان مناطق را تولید و عرضه می‌کنند تا بلکه با این شیوه به ارقام فروش بهتری دست یابند. درمجموع این عملی رایجی در این روزها به‌خصوص در بازار چین، هند و برزیل و کشورهایی ازاین‌دست است. چه‌بسا خودروهایی که باب طبع مردمان اروپا، آمریکا و استرالیا باشند اما در نواحی دیگر مشتریان چندانی نداشته باشند، ازآن‌رو که قیمت، ابعاد و حتی پیشرانه به‌کاررفته در آنها مورد قبول مردمان این نواحی نیست. از همین روست که می‌بینیم که ساخته‌های بسیاری از شورولت، هیوندای، هوندا، تویوتا و… فقط در کشورها و حوزه‌های جغرافیایی خاصی به فروش می‌رسند.

نگاهی به HB20، محصول شعبه برزیل هیوندای

نگاهی به HB20، محصول شعبه برزیل هیوندای

اگر چنانچه نگاهی به لیست پرفروش‌ترین خودروهای بازار برزیل در سال 2017 بیاندازیم نام خودرویی از هیوندای را در بالای این جدول می‌بینیم. خودرویی که HB20 نام دارد و HB هم در اینجا مخفف “هیوندای برزیل” است. این خودرو تا این لحظه مقام سومین خودروی پرفروش بازار برزیل در سال 2017 میلادی را با فروشی معادل 60,461 دستگاه از آن خود نموده است و در جایگاهی پس از خودروهایی چون شورولت اونیکس با فروشی معادل 98,470 دستگاه و فورد کا با فروشی برابر با 66,587 دستگاه ایستاده است.

البته این جایگاه به‌شدت از طرف خودرویی چون نسل جدید رنو ساندرو تهدید می‌شود که در امسال، رشد 41 درصدی را به نام خود ثبت نموده و 45 هزار دستگاه از آن نیز تاکنون به فروش رفته است، این در حالی است که هیوندای HB20 با کاهش 13 درصدی فروش نسبت به پارسال مواجه بوده است. پس از رنو ساندرو، خودروی فولکس گل با فروشی بیش از 42 هزار دستگاه جای دارد، خودرویی که کشورمان چند سالی میزبان تولید نسل پیشین آن در شهر کرمان بود.

نگاهی به HB20، محصول شعبه برزیل هیوندای

هیوندای HB20 یک خودروی ساب کامپکت است و برای نخستین بار در سال 2012 میلادی به بازار معرفی شد. بعدها نسخه کراس این خودرو با نام HB20X و نسخه سدان آن هم با نام H20S نیز رونمایی شدند. پیشرانه این خودرو از انعطاف لازم برای استفاده از سوخت‌های مختلف برخوردار است؛ زیرا که در برزیل سال‌های سال است که سوخت اتانول کاربرد گسترده‌ای در حمل و نقل دارد. هیوندای HB20 تا سال 2016 میلادی به دیگر کشورهای آمریکای جنوبی صادر نمی‌شد و فروش آن تنها محدود به بازار برزیل بود اما از این سال به بعد به کشورهای دیگری همچون اروگوئه و پاراگوئه نیز صادر شد. هیوندای HB20 از دو پیشرانه متفاوت استفاده می‌کند، یکی از آن دو نمونه‌ای یک لیتری به توان 75 اسب بخار است که در کیا پیکانتو نیز به کار می‌رود و دیگری هم نسخه‌ای 1.6 لیتری به توان 128 اسب بخار. توان حاصل از این پیشرانه‌ها به واسطه گیربکس‌های 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌شود.

نگاهی به HB20، محصول شعبه برزیل هیوندای

طول/عرض/ارتفاع نسخه هاچ‌بک این خودرو معادل 390/168/147 سانتی‌متر و فاصله بین دو محور آن برابر با 250 سانتی‌متر است. طول نسخه سدان این خودرو 423 سانتی‌متر است و گنجایش صندوق عقب آن نیز معادل 450 لیتر است. این در حالی است که گنجایش صندوق عقب نسخه هاچ‌بک معادل 300 لیتر است.

نگاهی به HB20، محصول شعبه برزیل هیوندای

هیوندای HB20 در حال حاضر تنها در شهر سائوپائولو برزیل تولید می‌شود و بهای آن در بازار این کشور از 43,000 رئال (حدود 13,700 دلار) آغاز می‌شود.

نگاهی به HB20، محصول شعبه برزیل هیوندای

نگاهی به HB20، محصول شعبه برزیل هیوندای

منبع پدال


نظرات