1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تجربه سواری و بررسی هیوندای الانترا 2017

تجربه سواری و بررسی هیوندای الانترا 2017

1 مرداد 1396
  • 9

نسل اول خودروی الانترا کمپانی هیوندای کره ی جنوبی اولین بار در سال 1990 رونمایی شد. این خودرو کلاس C که نسل سوم(XD) آن را با نام آوانته و نسل پنجم(MD) آن را با نام الانترا در خیابان ها میبینیم، اکنون با نسل آخر وارد بازار کشورمان شده است .

تجربه سواری و بررسی هیوندای الانترا 2017

با آمدن خودرو های پر زرق و برق با ظاهرهای متفاوت و بعضا عجیب و قریب، اکنون انتخاب یک خودرو سخت تر از گذشته شده؛ اما با این حال نسل پنجم الانترا در زمان تولید به عنوان یک خودروی موفق و پرفروش در بازار ایران به شمار می رفت و هنوزهم در بین خودرو های دست دوم در بازه قیمتی 100 تا 120 میلیون تومان انتخاب بسیاری از مردم می باشد. حال باید دید شرکت هیوندای برای نسل جدید این خودرو چه ویژگی های جدیدی ترتیب داده ؟

تجربه سواری و بررسی هیوندای الانترا 2017

الانترای جدید با کد AD، با یک موتور 2 لیتری که 200 سی سی حجیم تر از نسل قبل خود است، حداکثر قدرت 149.9 اسب بخار تولید می کند که 2 اسب بخار از موتور 1.8 لیتری نسل قبلی قدرتمند تر است که این مقدار چشمگیری نیست؛
دلیل این اختلاف کم قدرت نسبت به حجم موتور بیشتر را میتوان قوانین سخت گیرانه تر آلایندگی (euro 6) دانست. اما با این حال موتور 2 لیتری mpi الانترا ی نسل ششم با حداکثر گشتاور 192 نیوتن متر، حدود 15 نیوتن متر نسبت به نسل قبل خود برتری دارد.

تجربه سواری و بررسی هیوندای الانترا 2017

حال از اطلاعات روی کاغذ دست می کشیم و نگاهی به خودرو می اندازیم . ظاهر نسل جدید همانند الانترای قبلی زیباست. طراحی با خطوط ملایم در کنار بدنه، چراغ های کشیده شده تا روی گلگیر عقب و جلو پنجره ی حجیم در کنار طراحی چراغ و دی لایت داخل آن در جلو، ظاهری شکیل از النترا برای ما به نمایش می گذارد، و کمتر پیش می اید با سلیقه ی فردی مغایرت داشته باشد.

تجربه سواری و بررسی هیوندای الانترا 2017

تجربه سواری و بررسی هیوندای الانترا 2017

دستگیره در را می کشیم و وارد خودرو می شویم. طراحی داخل از نسل قبلی خود دور و به برادر بزرگتر خود یعنی سوناتا LF نزدیک تر شده است. کیفیت داخل کابین نسبت به نسل قبل کمی بهبود یافته، یا حداقل با استفاده از رنگ کروم مات در کنار رنگ مشکی روی فرمان، داشبورد، کنسول و دنده چنین حسی را به سرنشین القا می کند.
وضعیت کنسول و داشبرد نسبت به سرنشین به نحوی است که دسترسی به همه ی ادوات راحت است و ارگونومی خوبی در طراحی لحاظ شده است.

تجربه سواری و بررسی هیوندای الانترا 2017

علیرغم اینکه فضای پای ردیف عقب کمتر از نسل پنجم به نظر می آمد اما فضایی که شرکت سازنده برای هر دو مدل اعلام کرده تقریبا برابر است. اما درکل فضای پا برای یک فرد با قد متوسط مناسب است ولی شیب انتهای سقف مقداری از فضای سر سرنشینان عقب کم کرده است.

تجربه سواری و بررسی هیوندای الانترا 2017

پا را روی ترمز گذاشته و دکمه ی استارت را فشار می دهیم. پیشرانه 2 لیتری به آرامی روشن می شود. وضعیت دنده را انتخاب کرده و به راه میفتیم. اولین نکته ای که نظر راننده را جلب می کند پدال گاز است که بر خلاف نسل قبلی که مدل اتوبوسی بود (اهرم از پایین) در این مدل اهرم از بالاست.

تجربه سواری و بررسی هیوندای الانترا 2017

با فشار بر روی پدال متوجه عکس العمل بیشتر خودرو نسبت به نسل قبل می شویم. دنده ها روان تر پر شده و صدای موتور کمتر از گذشته داخل کابین شنیده می شود. دکمه ی درایو مد که کنار دسته دنده تعبیه شده ، 3 حالت رانندگی را در خود گنجانده است. اکو، نرمال و اسپرت.
حالت اول برای رانندگی آرام با مصرف سوخت کم، و حالت اسپورت برای تعویض دنده در دور بالا تر، معکوس های بیشتر و زیاد کردن حساسیت پدال طراحی شده است...

تجربه سواری و بررسی هیوندای الانترا 2017

گشتاور بیشتر این نسل الانترا نسبت به نسل قبل مشهود است. شاید حالا بیشتر از قبل بتوان روی خودرو در سبقت های طولانی حساب کرد. سیستم تعلیق جدید نا همواری ها را کمتر نشان می دهد، اما همچنان درهنگام پیچیدن با سرعت بالا پرش انتهای ماشین روی ناهمواری ها حس می شود.

ترمز خودرو مانند نسل قبل دارای قدرت مطلوبیست وعکس العمل آن نسبت به فشار پا مناسب است. به نحوی که با یک فشار کوچک به جلو پرتاب نشویم ولی با فشار بیشتر کنترل سرعت بالای خودرو امکان پذیر باشد.

تجربه سواری و بررسی هیوندای الانترا 2017

الانترا خودرویی خانوادگی سایز کوچک، ولی جادار با ظاهری زیبا، توانایی حرکتی قابل قبول و تجهیزات و امکانات رفاهی فراوان با سواری مناسب می تواند گزینه ی خوبی در کنار کیا سراتو YDm، تویوتا کرولا ، مزدا3 و میتسوبیشی لنسر در بازه ی 130 تا 150 میلیون تومان باشد. این در حالی است که با همین مقدار هزینه می توان صاحب یک سوناتا و یا اپتیما کارکرده شد که از لحاظ سواری و تجهیزات و توانایی حرکتی یک سر و گردن بالاتر از الانترا و هم کلاسانش هستند که البته انتخاب یک خودروی کارکرده باب سلیقه ی هرشخصی نیست...

تجربه سواری و بررسی هیوندای الانترا 2017

در پایان از آقای احمدرضا نیکویی مالک محترم خودرو که با سایت خودرو در تهیه این گزارش همکاری نمودند کمال تشکر را داریم.

تجربه سواری و بررسی هیوندای الانترا 2017

تجربه سواری و بررسی هیوندای الانترا 2017

پ.ن : رینگ های خودروی فوق با نمونه فابریک از لحاظ ظاهری تفاوت داشته و نظر سایز و وزن یکسان می باشد.



نظرات

  • علیرضا علیرضا (15 مرداد 1396 ساعت 00:59)

    النترا با قیمت پائینتر به نسبت به کرولا و هوندا ولی با آپشن بسیار بالاتر و قدرت موتور بیشتر و همچنین ظاهر داخلی و خارجی بهتر از این گزینه ها برتر است همچنین در مقایسه با لنسر از هر لحاظ غیر از مصرف سوخت برتر است حتی قیمت النترای نمایندگی کرمان موتور هم از قیمت لنسر کمتر است . مزدا تری نیو که ماشین 10 سال پیش است و اصلا حرفی برای گفتن نداره به خصوص مونتاژ ایرانی

  • ug ug (11 مرداد 1396 ساعت 11:56)

    با این پول میشه تویوتا کرولا خرید.
    با وجود امکان انتخاب تویوتا چرا آدم باید بره جنس کره ای سوار شه؟؟ بخاطر خوشگلی چراغ؟؟!!

  • sadra sadra (11 مرداد 1396 ساعت 10:29)

    واقعا ماشینهای خوبیه
    ولی از شرکت مفتاح رهنورد نخرید از مفتاح رهنور نخرید
    به اسم اینکه رییس انجمنه چهارماه پیش پول گرفته هنوز ماشین نداره که تحویل بده
    واقعا جای تاسفه
    تمام اسنادش موجوده

  • محسن محسن (8 مرداد 1396 ساعت 12:20)

    واقعاْ‌ راست گفتی

  • شندی شندی (2 مرداد 1396 ساعت 01:20)

    اگه تو مجله های جهانی نیگا کنید میبینید که این ماشین امتیاز خیلی خوبی در مقابل حریفاش گرفته و یکی از بهترین انتخاب ها در این کلاس خودرویی هستش.
    بیایید به جای تعصب بی جا اهل مطالعه و تحقیق باشیم...

  • Matin taheri Matin taheri (1 مرداد 1396 ساعت 14:48)

    من میخواستم اپتما بخرم ولی دیدم این ناموسا خوشگل تره، نظر شما چیه دوستان

  • alireza ps alireza ps (1 مرداد 1396 ساعت 14:45)

    مثل همیشه عالی بود
    دو دل بودم که بخرم ولی با این اطلاعاتی که از اینجا گرفتم حتما میخرم

  • Nikan Nikan (1 مرداد 1396 ساعت 14:23)

    واقعا فوق العاده بود

  • Ali Nyn Ali Nyn (1 مرداد 1396 ساعت 12:12)

    مطالب خیلی کامل و پرمحتوا بود.مرسی از سایت car.ir