1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. مقایسه مشخصات و ویژگی‌های کیا سراتو با هیوندای النترا 2017

مقایسه مشخصات و ویژگی‌های کیا سراتو با هیوندای النترا 2017

19 شهریور 1396
  • 0

دو خودروی هیوندای النترا و کیا سراتو در کلاس سدان‌های کوچک قرار می‌گیرند. هر دو خودرو از پلتفرم‌های یکسانی بهره می‌برند و قابلیت‌ و توانایی‌های آن‌ها نیز به هم نزدیک است. همچنین هر دو خودرو با حدود قیمت 150 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسند.

مقایسه دو سدان محبوب 150 میلیونی در بازار ایران

سراتو محصولی از شرکت کیا موتورز کره جنوبی، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان است. این سدان محبوب در سال 2003 میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد اما ما در این مطلب قصد داریم نسل چهارم خودرو یعنی مدل 2017 آن را با النترا مقایسه کنیم. هیوندای النترا نیز اولین بار در سال 1990 میلادی معرفی شد. این خودرو در ابتدای ورود به بازار جهانی با نام آوانته (Avante) شناخته می‌شد. آوانته تا سال 2000 در خط تولید اصلی شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای قرار داشت. نسل سوم این خودرو در بین سال‌های 2000 تا 2006 تولید شد و به بازار ایران نیز راه پیدا کرد. نسل ششم النترا در سال 2017 روانه بازار شد.

هیوندای النترا با طراحی زیبا همواره مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و به دلیل شباهت به برادر بزرگ‌ترش، به سوناتای کوچک شهرت پیدا کرده است. کیا نیز پس از موفقیت نسل قبلی سراتو، در نسل جدید خودرو تحولاتی را ایجاد کرده که باعث نزدیک شدن ظاهر آن به کیا اپتیما شده است.

النترا 2017 در نمای بیرونی دارای یک جفت چراغ جلو پروژکتوری باریک با جلوپنجره عریض و شش گوشه زاویه‌دار با قسمت‌های افقی است. در زیر خودرو نیز عناصر بومرنگی‌شکل برای جای‌گیری چراغ‌های مه‌شکن گرد تعبیه شده است. در نمای جانبی، خط برجسته‌ای از روی گلگیر جلو کشیده شده و طراحی جدید ستون C و رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی دیده می‌شود. در پشت خودرو نیز چراغ‌های عقب بزرگ LED جذاب و اسپویلری شیک به چشم می‌خورد. در مجموع، بدنه النترای جدید به یکی از ایرودینامیک‌ترین خودروها در کلاس خود تبدیل شده است.

در سوی دیگر، کیا سراتو 2017 تغییراتی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های کشیده جدید در بخش جلو که جایگزین چراغ‌های بزرگ و گرد مدل قبلی اشاره کرد. سپر جلوی جدید با جلوپنجره زیرین کشیده با چراغ‌های مه شکن و هواکش‌های بلند مصنوعی در طرفین خودرو تعبیه شده است. چراغ‌های عقب و قطعات LED جدید از دیگر تغییرات این نسخه به شمار می‌روند.

مقایسه دو سدان محبوب 150 میلیونی در بازار ایران

در کابین هیوندای النترا ، المان‌هایی از سوناتا دیده می‌شود. در حالی که سراتو دارای طراحی منحصربه‌فردی نسبت به برادر بزرگ‌ترش یعنی اپتیما است. کابین سراتو نسبت به النترا از کیفیت بهتری برخوردار است اما طراحی ادوات داشبورد و آمپرها خیلی جذاب نیستند. البته طراحی صندلی‌ها و غربیلک فرمان در سراتو جذابیت بیشتری دارد.

کیا سراتو 2017 از پیشرانه 2 لیتری 152 اسب بخاری و هیوندای النترا 2017 از پیشرانه 2 لیتری 163 اسب بخاری استفاده می‌کنند. گیربکس‌های مورد استفاده در دو خودرو عملکرد مشابهی دارند اما النترا 0.3 شتاب بیشتری نسبت به رقیبش دارد.

در مجموع می‌توان گفت عملکرد این دو سدان محبوب بازار ایران به یکدیگر نزدیک است و از نظر فنی خیلی تفاوتی با هم ندارند. حتی در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز این شباهت وجود دارد و شاید اصلی‌ترین ملاک برای اینتخاب یکی از این دو خودرو، سلیقه مشتریان باشد. در پایان در جدول زیر، مشخصات کیا سراتو 2017 و هیوندای النترای 2017 را با هم مقایسه می‌کنیم.

مقایسه مشخصات و ویژگی‌های کیا سراتو با هیوندای النترا 2017

مقایسه دو سدان محبوب 150 میلیونی در بازار ایران



نظرات