1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی هیوندای النترا Eco 2017

بررسی هیوندای النترا Eco 2017

9 مرداد 1395
  • 1

رسوایی های اخیر فولکس واگن که به «دیزل گیت» شهرت پیدا کرده است، بیش از هر شخص یا به عبارت بهتر شرکت دیگری به سود یک خودروساز تمام شده است : هیوندای وسعت رسوایی های اخیر فولکس موجب شد تا ما فراموش کنیم که شرکت های کره ای در سال ۲۰۱۴ مشمول بیشترین میزان جریمه در تاریخ اجرای قانون هوای پاک در آمریکا شدند. ماجرا از این قرار است که شرکت های کیا و هیوندای سالها با این تبلیغات که خوروهای تولیدی آنها از نظر مصرف سوخت بهتر از خودروهای رقیب، عمل می کنند و مقرون به صرفه ترهستند؛ به فروش محصولاتشان در آمریکا پرداختند.
اما پس از شکایت های مشتریان و تحقیقات در این خصوص مشخص شد کره ای ها اطلاعات نادرستی در این زمینه منتشر کردند و در نتیجه به پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار به رقبا و ۲۰۰ میلیون دلار جهت ایجاد آلودگی های گلخانه ای محکوم شدند.

 بررسی هیوندای النترا Eco 2017

نمایندگی های این شرکت ها هنوز هم سالانه مبالغ جریمه را به صاحبان متضرر خودروهایی پرداخت میکنند که نسل قبلی هیوندای النترا از آن جمله است. اتومبیلی که ادعا شده بود مصرف سوختی برابر ۵٫۸ لیتر در صد کیلومتر دارد اما بررسی های مجدد نشان داد میزان واقعی مصرف سوخت آن ۶٫۱ لیتر در صد کیلومتر است.

 بررسی هیوندای النترا Eco 2017

تمام این توضیحات به این دلیل داده شد که هیوندای قصد دارد نسل جدید النترا را برای سال ۲۰۱۷ روانه بازار کند و باز هم مصرف سوخت آن در نسخه اکو ۵٫۸ لیتر در صد کیلومتر عنوان شده که البته این بار به تایید سازمان های ذیربط رسیده است. جالب اینجاست که ما در طول آزمایش دو بار باک خودرو را پر کردیم که بار اول رقم ۵٫۶ و بار دوم ۵٫۵ لیتر در صد کیلومتر برای آن به ثبت رسید که ثابت میکند رقم ادعایی توسط هیوندای کاملا صحت دارد.

 بررسی هیوندای النترا Eco 2017

به عنوان مقایسه ای بین النترای عادی و اکو ما هر دو خودرو را در ترکیبی از مسیرهای بزرگراهی، جاده های پر پیچ و خم کوهستانی و خیابان های شهری آزمایش کردیم که نسخه اکو با مصرف ۵٫۶ لیتر در صد کیلومتر، ۰٫۹ لیتر کمتر از النترای عادی بنزین مصرف کرد.

 بررسی هیوندای النترا Eco 2017

النترا اکو از یک موتور ۱٫۴ لیتری توربوی چهار سیلندر قدرت میگیرد. هرچند قدرت ۱۲۸ اسب بخاری این موتور ۱۹ اسب بخار کمتر از موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی در سایر انواع النترا است، اما افزایش ۲۴ فوت پوندی در گشتاور این کمبود را جبران میکند. این موتور ۱٫۴ لیتری ۱۵۶ فوت پوند گشتاور را تنها در دور ۱۴۰۰ ارائه میکند که موجب تاثیر مثبت در شتاب اولیه آن خواهد شد. این تاثیرگذاری موجب شده شتاب صفر تا صد اکو ۰٫۵ ثانیه سریع تر از انواع دیگر النترا باشد و در عین حال با اکو گذر شما کمتر به پمپ بنزین میافتد. در واقع ۴۰۰ دلار بیشتری که برای نسخه اکو نسبت به النترا SE با تجهیزات و امکانات یکسان میپردازید، با در نظر گرفتن قیمت فعلی سوخت ظرف یک سال جبران میشود.

 بررسی هیوندای النترا Eco 2017

تفاوت دیگر بین اکو و دیگر نسخه های النترا در گیربکس آن نهفته است. یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچه که جایگزین گیربکس شش سرعته اتوماتیک معمولی شده است. در عمل تفاوت چندانی بین این دو گیربکس نیست مگر این خودرو را در حالت اسپرت قرار دهید و در آنجاست که گیربکس دوکلاچه برتری خود را نشان میدهد. با اینکه تعویض دنده ها به اندازه کافی سریع انجام میشود اما در سرعت های پایین خیلی نرم نیست. به همین دلیل هنگامی که از توقف کامل قصد حرکت داشته باشید خودرو به جای خزش آرام تمایل به جهش دارد.

 بررسی هیوندای النترا Eco 2017

در باقی موارد اکو مانند دیگر مدل های النترا بوده و در مجموع باید گفت راضی کننده است. فقط باید به سر و صدای کمتر کابین در مدل اکو اشاره کرد که ناشی از تاثیر توربوشارژر بر صدای موتور است. ظاهر النترا هرچند جذاب است اما به ویژه در نمای جلو شباهت زیادی به انواع فورد یا سوبارو دارد. نسل جدید النترا اکو به هر خودرویی شبیه باشد اما شبیه نسل قبلی خود نیست و این بار آمده تا حیثیت از دست رفته النترا را باز یابد.

 بررسی هیوندای النترا Eco 2017

مشخصات هیوندای النترا اکو :

نوع خودرو : موتور جلو، دیفرانسیل جلو، چهار در سدان با ظرفیت ۵ مسافر
قیمت : ۲۱۶۱۰ دلار
موتور : ۱٫۴ لیتری توربو چهار سیلندر
قدرت : ۱۲۸ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور
گشتاور : ۱۵۶ فوت پوند در ۱۴۰۰ دور
گیربکس : ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه با حالت تعویض دستی
طول×عرض×ارتفاع : ۱۷۹٫۹×۷۰٫۹×۵۶٫۵ اینچ
فاصله دو محور : ۱۰۶٫۳ اینچ
حجم محفظه بار : ۳۹۶ لیتر
وزن خشک : ۱۲۹۴ کیلوگرم
شتاب صفر تا صد : ۷٫۸ ثانیه
حداکثر سرعت : ۱۹۳ کیلومتر در ساعت (محدود شده)
مصرف سوخت ترکیبی : ۵٫۸ لیتر در صد کیلومتر

 بررسی هیوندای النترا Eco 2017

 بررسی هیوندای النترا Eco 2017

 بررسی هیوندای النترا Eco 2017

 بررسی هیوندای النترا Eco 2017

منبع: دنیای خودرو



نظرات

  • شما بگو ســــارا شما بگو ســــارا (9 مرداد 1395 ساعت 20:38)

    خیلی قشنگ درست کردن. از اون شکل 206 بودنش تغییر کرده و کشیده شده