1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی هیوندا الانترا 2015

بررسی هیوندا الانترا 2015

25 فروردین 1394
  • 0

واقعیت آن است که در جامعه ما خرید و نگهداری خودرو برای هر شخصی– البته به‌جز آنانی که از پول‌های بادآورده و ….. برخوردارند – با دردسرها و معضلات فراوانی توأم است که مهم‌ترینش هم عبارت‌اند از: بی نظمی و بدقولی در هنگام تحویل خودرو، خدمات پس از فروش آشفته و ناکارآمد، جاده های پردست‌انداز و بسیار شلوغ و پرترافیک، رانندگی فوق‌العاده خطرناک و شاید جنون‌آمیز برخی اشخاص و….. که همه این موارد دست در دست یکدیگر آب سردی را بر آتش اشتیاق آدمی می‌ریزند و او را از هر آن چه که به خودرو ارتباط می‌یابد سخت دل‌زده می‌سازند چه برسد به خرید آن! اما چاره چیست و آیا اصلاً امروزه می‌توان بدون خودرو امور روزمره و جاری خود را- آن‌هم در کلان‌شهرها و در غیاب یک سیستم کارآمد حمل و نقل عمومی- سامان داد و پیش برد؟ مسلم است که انجام این فعل حتی اگر هم شدنی باشد با دشواری‌های فراوانی همراه است. پس فعلاً تنها راه‌حل باقی مانده همان خرید خودروست! حال فرض نماییم که پس از سال‌ها توانسته‌اید به مقدار متنابهی پول دست یابید، البته نه به آن اندازه که وارد قلمروی لوکس‌های ژرمنی و ژاپنی شوید، بلکه تا آن حد که بتوانید به بخشی از آمال و خواسته های خویش جامه عمل بپوشانید. منظورم بازه قیمتی بین 100 تا 150 میلیون تومان است که گرچه صاحبان این مبلغ را می‌توان از قشرهای مرفه جامعه به‌حساب آورد ولی نه آن‌قدر که به تمامی آنان را دولتمند و ثروتمند به‌حساب آوریم، آن‌هم در زمانه ای که قیمت یک باب مغازه چند متری از مرز چند میلیارد نیز عبور نموده است!

بازار خودروهای 100 الی 150 میلیون تومانی در کشورمان را می‌توان تا حدی متنوع‌تر از دیگر رده‌های قیمتی دانست. در این بازه، گزینه‌های گوناگونی پیش روی خریدار قرار دارد که تصمیم‌گیری را برای وی کمی مشکل و انتخاب را برایش دشوارتر می‌سازد. در یک سر این طیف سدان هایی چون هیوندای الانترا، کیا سراتو،MG6، میتسوبیشی لانسر، تویوتا کرولا و مدل های گوناگون رنو و… جای می‌گیرند و سوی دیگر این طیف را نیز کراس اوورهایی همچون سانگ یانگ کوراندو، اکتیون، جیلی X7 و رنو داستر و مدل‌های ساده‌تر کیا اسپرتیج و هیوندای IX35 و….. در بر می‌گیرد. پس مشاهده می‌کنید که با خانواده نسبتاً پرشماری مواجه ایم، اما در این بین تکلیف خریدار نوعی چیست؟ آنهم فردی که در جستجوی خودرویی سدان و جمع و جور می‌باشد که هم کارش را راه بیندازد و هم تااندازه‌ای مجهز و زیبا نیز باشد.

از آنجایی که در حال حاضر، برای آحاد مصرف‌کنندگان خودرو در کشورمان، پشتیبانی خدمات یدکی و بازار دست دوم از اهمیت بسزایی برخوردار است و از طرفی ویژگی‌های سرمایه ای و نیز حیثیتی و حتی تفریحی یک خودرو بر جنبه مصرفی آن می‌چربد، لذا باید گزینه‌هایی را مدنظر قرار داد که کمابیش واجد این خصلت‌ها باشند؛ پس در این بین، خواه ناخواه نگاه‌ها هم به سمت برندهای کره ای موجود در کشورمان معطوف می‌شود. در میان برندهای کره ای نیز، خودروهای هیوندای نسبت به بقیه مدل‌های موجود، از شانس بیشتری بهره می‌برند؛ مدل‌های این برند هم عامه‌پسند تر بوده و هم بالنسبه زیباتر از دیگر همتایان خود می‌باشند و علاوه بر آن، از خدمات پس از فروش نسبتاً بهتری نسبت به بقیه رقبای خویش برخوردارند (گرچه بنده معتقدم که وضعیت خدمات پس از فروش در کشورمان نسبت به استانداردهای جهانی بسیار اسفناک است). پس چنانچه در این بازه قیمتی، در جستجوی خودرویی زیبا، ایمن، با برندی معتبر و کیفیتی نسبتاً مطلوب و همچنین تجهیزات درخوری هستید گزینه هیوندای الانترا می‌تواند مدنظرتان قرار گیرد.

چندی پیش نسخه 2015 این خودرو توسط سایت «AUTO MIDDLEEAT» بررسی شده است که برگردان متن آن را در اینجا تقدیمتان می‌کنم.

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: 3 از 5

هیوندای الانترا یک سدان جمع‌وجور است که توسط یک سازنده کره ای ساخته می‌شود و هم‌اکنون نیز در پنجمین نسل خودش ارائه می‌گردد. این خودرو در برخی از بازارها با نام آوانته عرضه می‌شود. هیوندای الانترا در دو نسخه سدان و کوپه در دسترس مشتریان خواهد بود.

نمای ظاهری

در گذر سال‌ها، هیوندای الانترا به نحو شایسته ای تکامل یافته و در پنجمین نسل خودش، طراحی سیال گونه‌اش را به رخ بینندگان می‌کشد. در بخش جلو، چراغ های بزرگ، کناره‌های بدنه را فرا گرفته که به همراه جلو پنجره شش ضلعی به آن کمک می‌کند تا به عنوان بخشی از خانواده هیوندای هویت یابد. بسته به مقدار مبلغی که تمایل به پرداختش دارید، هیوندای، رینگ‌های 16،17 و 18 اینچی را در اختیارتان می‌گذارد. تا آنجایی که علم طراحی اجازه می‌دهد، هم نمونه کوپه و هم سدان از زوایای کمابیش یکسانی در بدنه خود بهره می‌برند.

کابین

شباهت‌هایی که به لحاظ فرم بدنه بین نسخه سدان و کوپه هیوندای الانترا وجود دارد، به درون کابین آنها نیز سرایت نموده است. داشبورد به دو بخش مجزا تقسیم می‌شود که در بخش بالایی آن از مواد اسفنجی محکم اما در عین حال لطیف استفاده گشته و ناحیه زیرین آن نیز به حد بی‌رویه ای با پلاستیک‌های سخت آراسته شده است. از بی‌شمار نوآوری‌هایی که در کابین این خودرو بکار رفته می‌توان به دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع آن اشاره نمود که به نحو عجیبی بالاتر از لبه‌های داشبورد و کمی پایین و هم‌تراز با سینه راننده و سرنشین جلو قرار گرفته است. گرچه در صندلی‌های عقب آن فضای مناسبی جهت استقرار پاهای سرنشینان وجود دارد، اما همین بخش، از فضای کافی برای سر مسافران برخوردار نیست.

تجهیزات

در بالاترین رده، هیوندای الانترا با میزان درخوری از لوازم رفاهی عرضه می‌شود. این تجهیزات عبارت‌اند از کروز کنترل، گرمکن فرمان به همراه کنترل سیستم صوتی بر روی آن، دکمه استارت و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه ای.

آنچه در این خودرو ارائه می‌شود

هم نمونه سدان هیوندای الانترا و هم نسخه کوپه آن، از پیشرانه‌های یکسانی بهره می‌برند. نخستین آنها یک موتور 1.6 لیتری است که توانی معادل 128 اسب بخار و گشتاوری برابر با 157 نیوتن متر را ارائه می‌دهد و دومی نیز یک پیشرانه 1.8 لیتری است که خروجی توان آن برابر با 148 اسب بخار و گشتاور آن نیز معادل 178 نیوتن متر است. هر دو پیشرانه به همراه یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شوند.

جمع‌بندی نهایی

در محدوده قیمتی بین 51/000 الی 73/000 درهم، هیوندای الانترا چهره رقابتی سختی را از خود در برابر رقبایی همچون تویوتا یاریس و نیسان سانی نشان می‌دهد. با این وجود، تا آنجایی که ظاهر خودرو و تجهیزاتش دغدغه اصلی‌تان را تشکیل می‌دهد، هیوندای الانترا به‌راحتی می‌تواند همتایانش را به چالش کشد.

نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTO MIDDLEEAST»

ویژگی‌های به مراتب برتری نسبت به همتایانش در آن وجود دارد.

نمای ظاهری بهتر نسبت به رقبا.

نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت AUTO MIDDLEEAST

الانترا کوپه به هیچ وجه خودرویی اسپرتی نیست و فاقد پدال‌های تعویض دنده است.

میزان فضای سر برای سرنشینان عقب، به حد کافی نمی‌باشد(در هر دو نسخه کوپه و سدان).

مشخصات فنی

نمونه 1.6 لیتری:

حجم موتور: 1598 سی سی

توان:128 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه

گشتاور: 157 نیوتن متر در 4850 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد کیلومتر: 11.8 ثانیه

حداکثر سرعت: 185 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی: 7 لیتر در هر 100 کیلومتر

نمونه 1.8 لیتری (عرضه شده در ایران):

حجم موتور: 1798 سی سی

توان: 148 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه

گشتاور: 178 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد کیلومتر: 10.4 ثانیه

حداکثر سرعت: 190 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی: 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر

سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون مجهز به فنرهای لول و ضربه‌گیر گازی

سیستم تعلیق عقب: مستقل، محور پیچشی

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4530/1775/1445 میلی‌متر

فاصله بین دو محور: 2700 میلی‌متر

وزن: 1210 الی 1320 کیلوگرم

حجم باک: 50 لیتر

ایمنی

کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا

این خودرو در انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) نیز تست شد و در اکثر آزمون‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو، حفاظت از سر و صندلی‌ها و نیز برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) بالاترین امتیاز یا همان خوب (GOOD) را از آن خود نمود و تنها در تست همپوشانی کوتاه (برخورد از کناره جلویی خودرو) نمره قابل قبول (ACCEPTABLE) را کسب کرد.

دارای 6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS (ترمزها چهار چرخ دیسکی می‌باشد)

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کنترل پایداری خودرو ESP

سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

پشت‌سری فعال و هوشمند

برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو

سانروف دو حالته به همراه سیستم ایمنی (در برخی از منابع 4 حالته نیز ذکر شده است)

سیستم مدیریت پیمایش (TRIP COMPUTER)

کنترل اتوماتیک چراغ‌ها (AUTO LIGHT)

مجهز به کلید هوشمند و استارت دکمه ای و سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

کروز کنترل بر روی فرمان

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان با قابلیت پاسخگویی به تماس‌های تلفنی از روی فرمان، پورت USB،IPOD،AUXILIARY

مجهز به قفل بالابر شیشه‌ها

مجهز به سیستم ECO DRIVING

دوربین دید عقب با قابلیت نمایش بر روی آینه مرکزی

مجهز به پانل نمایشگر اطلاعات (سوپر ویژن)

تنظیمات برقی صندلی راننده

روکش چرمی صندلی‌ها

گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب

گرم‌کن فرمان

خروجی برق (جلو) مستقل از فندک

مجهز به سنسور باران

سیستم راهنمای پارک به همراه سنسورهای پارک جلو و عقب

سیستم ضد یخ برف‌پاک‌کن و ضد بخار اتوماتیک شیشه‌ها

قیمت

قیمت در ایران: 123.6 میلیون تومان (نمونه 1.8 لیتری – ثبت‌نام در نمایندگی)

قیمت در امارات: نمونه 1.6 لیتری (51,000 درهم) – نمونه 1.8 لیتری (73,000 درهم)

این توضیح را هم خدمت خوانندگان عزیز عرض کنم که قیمت‌ها در بازار امارات در هنگام فصل حراج پایین‌تر از این مقدار می‌باشد و گاهی اوقات این امر مشاهده شده که برخی از خودروها با 10,000 درهم تخفیف نیز عرضه می‌شوند.

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

 بررسی هیوندا الانترا 2015

منبع پدال


نظرات