1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

5 بهمن 1393
  • 2

هیوندای اکسنت به‌عنوان یک خودروی جمع و جور در سال 2015 با تغییراتی به بازار می‌آید. ارتقای ظاهری و برخی تجهیزات استاندارد و اختیاری در این مدل، همان چیزهایی است که باید منتظر آن باشیم.

اکسنت نسبت به سال‌های نخستین ورود خود به بازار، به بلوغ نسبی رسیده است. این خودرو، بزرگ‌تر و گران‌تر شده است. در عین حال مدل‌های جدید آن نیز از نظر ایمنی، کیفیت، تجهیزات و قابلیت‌های فنی بسیار بالاتر از نمونه‌های اولیه آن قرار می‌گیرند. همین باعث شده تا محبوبیت این خودرو نیز در طول زمان رو به فزونی بگذارد.

اکسنت به‌عنوان یک خودروی مقرون به صرفه و مناسب برای بسیاری از کاربری‌های معمول روزانه، خریداران خود را راضی خواهد کرد.

صندلی راننده دوست‌داشتنی است و مواد مورد استفاده در کابین، با کیفیت و جذاب هستند مخصوصاً برای یک خودرو در این کلاس و با این قیمت ناچیز یک موهبت به شمار می‌روند. طراحی خودرو نیز با دقت صورت گرفته است و مجلل به نظر می‌رسد.

در زیر کاپوت یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری قرار دارد که به طور قابل توجهی نسبت به سابق و همچنین موتورهای رقبا، قوی‌تر است. شتاب این پیشرانه هم در بین رقبا بهتر از حد متوسط این کلاس می‌باشد. هر دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک نیز به خوبی عمل می‌کنند و حرکت و تغییر سرعت در بزرگراه هم به راحتی صورت می‌گیرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل ستایش این خودرو، فضای داخلی آن است. هر دو نسخه سدان و هاچ بک از اندازه کافی کابین و فضا برای سرنشینان بزرگسال در صندلی‌های عقب برخوردارند. فضای بار نیز به مقدار زیادی مهیاست. در عین حال حتی با وجود بار و مسافر نیز سواری نرم و روانی را از این خودرو شاهد خواهید بود. جای پای صندلی‌های عقب وسیع و صندلی‌های جلو راحت و همراه با حمایت هستند. کابین محیطی دوستانه دارد و طراحیان شیک و دلپذیر است.

با این وجود نباید این خودرو را یک خودروی کاملاً ایده آل و کامل بدانیم. مصرف سوختی که اعلام شده هم‌تراز با بسیاری از رقبا است اما در دنیای واقعی رانندگی، باید انتظار مصرف بیشتری را داشته باشید. دید عقب خودرو نیز مطلوب نیست و حتی دوربینی برای دید عقب در مدل هاچ بک ارائه نشده است. برخی از ویژگی‌های مدرن نظیر استارت بدون کلید، سیستم ناوبری و اتصال به گوشی‌های هوشمند نیز به سادگی در دسترس نیستند.

سدان اکسنت 2015 و مدل هاچ بک آن انتخاب‌های خوبی برای کلاس ساب کامپکت به شمار می‌روند. تجربه رانندگی سرگرم کننده، فضای کابین جادار و کیفیت رانندگی خوب از نقاط قابل توجه این خودروها به شمار می‌آیند. در مقابل رقبایی چون فورد فیستا و شورولت سونیک با موتورهای توربوی سرحال و دینامیک خوب، هنوز اکسنت، عملکردی قابل قبول دارد. البته مکن است پسرعموی آن یعنی کیا ریو را به آن ترجیح دهید که اساساً همین خودروی اکسنت است که ویژگی‌هایی چون سیستم ناوبری و دوربین دید عقب هم به صورت اختیاری در آن قابل اضافه شدن می‌باشند. شاید هم به‌سوی تویوتا پریوس متمایل گردید که بهره‌وری و اقتصاد مصرف سوختان در رتبه ای بالاتر قرار می‌گیرد. هرچند که کمی گران‌تر از هیوندای اکسنت می‌باشد.

در اکسنت 2015، تجهیزاتی چون چرخ‌های فولادی 14 اینچی، ورود بدون کلید، تهویه مطبوع، لوازم جانبی الکتریکی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان شیبی قابل تنظیم، صندلی‌های تاشوی عقب، کامپیوتر سفری و یک سیستم صوتی با شش بلندگو و پخش CD و رادیوی ماهواره ای را در مدل پایه یعنی GLS به صورت استاندارد خواهید یافت.

مدل GS علاوه بر تجهیزات یاد شده از کروز کنترل و اسپویلر عقب و برف پاک کن های خودکار و روکش چرمی فرمان و پکیجی اختیاری شامل سقف بازشوی شیشه ای و گیربکس اتوماتیک سود می‌برد.

پیشرانه مورد استفاده در اکسنت 2015 یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری با تزریق مستقیم سوخت و بدون استفاده از توربو یا سوپر شارژر است که 137 اسب بخار نیرو و 123 پوند فوت گشتاور تولید می‌نماید. انتقال نیرو به چرخ‌های جلو توسط یک گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک صورت می‌گیرد. در تست مجله ادموندز، این خودرو شتاب صفر تا صد را در 9.8 ثانیه ثبت کرد. مدل هاچ بک اسپرت نیز با گیربکس خودکار، شتاب صفر تا صد 9.3 ثانیه ای دارد.

برآورد مصرف سوخت EPA این خودرو با گیربکس اتوماتیک در شهر 10.87 لیتر و در بزرگراه 6.36 لیتر و به صورت ترکیبی 7.84 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد. در آزمایش ترمز هم برای نگه داشتن خودرو از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به 36.6 متر خط ترمز نیاز است.

مزایا: شتاب خوب، سواری راحت و آرام، کابین بزرگ و جادار و با طراحی شیک و گارانتی طولانی‌مدت

معایب: نبود دوربین عقب و سنسورهای پارکینگ، برآورد مصرف سوخت غیرواقعی

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

 تست و بررسی هیوندا اکسنت 2015

منبع پدال


نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (6 بهمن 1393 ساعت 00:06)

    مرسی جالب بود

  • تنبور تنبور (9 مهر 1393 ساعت 16:38)

    چقدر مدل داره این هیوندای