1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی هوندا اودیسه 2016

بررسی هوندا اودیسه 2016

21 آبان 1394
  • 0

هوندا اودیسه در میان مینی ون‌های خانوادگی از شهرت خوبی برخوردار است. خودرویی با کیفیت، بسیار جادار و در عین حال راحت که با طراحی به‌روز و مدرنش، کاملاً نیازهای یک خانواده پرجمعیت را برطرف می‌سازد.

در حالی که بازار مینی ون‌ها به شدت از سوی کراس اوورها مورد تهاجم واقع شده و فشار زیادی به خودروهایی از این دست وارد شده، اما هوندا اودیسه از معدود مینی ون‌هایی است که توانسته به خوبی مقاومت نموده و به راه خود ادامه دهد.

مدل تست شده از نوع SE پنج درب بوده و برای هشت نفر سرنشین و بارهایشان در یک سفر طولانی، فضای کافی همراه با آسایش را فراهم ساخته است.

نکته جالب در مورد اودیسه این است که توانایی‌های آن حتی در خارج شهر و بسیاری از مسیرها، بهتر از بسیاری از کراس اوورها و SUV های بزرگ می‌باشد.

مدل SE به عنوان یک مدل مقرون به صرفه، شامل برخی از بهترین تجهیزات نیز می‌شود. چرخ‌های 17 اینچی آلیاژی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، آینه‌های گرم شونده، درب‌های کشویی برقی، سیستم استارت بدون کلید، سیستم تهویه سه ناحیه‌ای اتوماتیک، صندلی راننده با تنظیم قسمت کمر الکتریکی و صندلی‌های ردیف دوم قابل تنظیم، کنسول مرکزی جلو قابل جابجایی و تجهیزات کاربردی دیگر به صورت استاندارد در این مدل قرار گرفته‌اند. بعلاوه می‌توان به صورت سفارشی از سیستم مانیتور نقاط کور، دوربین دید عقب، نمایشگر لمسی 7 اینچی ادغام شده با برنامه‌های گوشی‌های هوشمند، پریز برق 115 ولتی برای مصارف خارجی، جاروبرقی یکپارچه، رادیوی ماهواره‌ای و سیستم سرگرمی با DVD برای سرنشینان عقب که به صورت تاشو روی سقف قرار می‌گیرد را هم به خودرو اضافه نمود.

اودیسه یکی از بزرگ‌ترین و راحت‌ترین فضاها برای 8 سرنشین در سه ردیف را در بین این کلاس از خودروها مهیا ساخته است. فضای پا و سر کاملاً کافی است و برخلاف برخی از خودروها، ردیف سوم تنها برای کودکان نیست. فضاهای ذخیره سازی و قرارگیری اشیای متعدد در کابین هم برای مسافرت‌های طولانی، راهگشا خواهد بود.

حتی زمانی که صندلی‌ها همگی در حال استفاده باشند، فضای باری به اندازه 38.4 فوت مکعب فراهم است. با تا کردن ردیف صندلی‌های عقب می‌توان این فضا را به 93 فوت مکعب افزایش داد. اگر ردیف دوم را هم تا کنید این فضا به رقم شگفت انگیز 148.5 فوت مکعب می‌رسد. این در حالی است که وزن صندلی‌ها، هرکدام 25 کیلو می‌باشد و جابجایی آنها نیز آسان است.

هوندا اودیسه 2016 مجهز به یک موتور 3.5 لیتری V6 است که 248 اسب بخار نیرو و 250 پوند فوت گشتاور خروجی دارد. این موتور به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل می‌شود. نیرو هم به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد. مصرف سوخت نیز طبق استاندارد EPA به صورت ترکیبی 10.69 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

می‌توان هوندا اودیسه را یک خودروی مطلوب برای خانواده یا حتی به عنوان خودرویی تجاری دانست. هرچند عملکردان از نظر شتاب یا سرعت، قابل توجه نیست. در مقایسه با یک SUV نیز از ویژگی‌های فضای جادارتر و مصرف اقتصادی‌تر سوخت برخوردار است. مگر اینکه شما نیاز به خودرویی با انتقال نیرو به هر چهار چرخ داشته باشید.

 بررسی هوندا اودیسه 2016

 بررسی هوندا اودیسه 2016

 بررسی هوندا اودیسه 2016

 بررسی هوندا اودیسه 2016

 بررسی هوندا اودیسه 2016

 بررسی هوندا اودیسه 2016

 بررسی هوندا اودیسه 2016

 بررسی هوندا اودیسه 2016

 بررسی هوندا اودیسه 2016

منبع پدال


نظرات