1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی هوندا سیویک نسل دهم

بررسی هوندا سیویک نسل دهم

30 مهر 1394
  • 0

هوندا سیویک اکنون یک مولود 40 ساله است که وارد نسل دهم خود شده و با وجود این سن و سال، جوان و پویا به نظر می‌رسد. تغییراتی که همواره در این خودرو اعمال شده، توانسته قدرت رقابتی آن را در برابر رقبای مطرح حفظ نموده و آن را مبدل به یکی از محبوب‌ترین خودروهای این کلاس نماید.

مدل 2016 سیویک با قیمت پایه 19475 دلار عرضه می‌گردد. هرچند این قیمت در مدل تویبوی تورینگ به 27 هزار دلار نیز می‌رسد. به عنوان یک خودروی جمع و جور در سگمنت C این خودرو جذاب‌تر از همیشه و با ویژگی‌هایی جوان پسند و درخشانف می‌تواند همچنان یکی از انتخاب‌های نخست باشد.

طراحی جلوی خودرو به شدت متأثر از نوارهای پهن کرومی جلوپنجره آن که از مدل هیدروژنی FCX الهام گرفته شده، است. چراغ‌های جلوی تمام LED سیویک در مدل تورینگ، می‌توانند یک دنیا تفاوت را در جاده‌های تاریک نسبت به همتایان هالوژنی خود نشان دهند. چراغ‌های عقب نیز فرمی منحصر به فرد یافته‌اند و از نوع LED می‌باشند. بدین ترتیب، هوندا با کنار گذاشتن محافظه کاری، غیرعادی‌ترین طراحی سیویک از سال 2002 تاکنون را ارائه نموده است.

با اینکه این خودرو بیش از 40 درصد نسبت به نسل نهم تفاوت کرده اما لااقل پلتفرم کاملاً جدیدان با فاصله بین دو محور کشیده‌تر، علاوه بر نشان دادن استعدادهای ورزشی از خود، راحتی بیشتری را برای سرنشینان نیز به ارمغان می‌آورد.

همچنین برای نخستین بار می‌توان یک موتور توربوشارژر را به عنوان قلب این خودرو انتخاب کرد. موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری با کمک گرفتن از توربوشارژر قادر است 174 اسب بخار نیرو و 162 پوند فوت گشتاور را تولید نماید. توربین های پیشرانه می‌توانند فشار ورودی را تا 16.5psi افزایش دهند. بدین ترتیب نسخه سدان سیویک جدید قادر است صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در 7.2 ثانیه طی کند و در 15.5 ثانیه مسافت 400 متر را بپیماید که نتایجی نسبتاً سریع محسوب می‌شوند.

مدل LX با موتور 2.0 لیتری 158 اسبی و 138 پوند فوتی نیز شتابی 7.8 ثانیه‌ای را در پی دارد. هر دو مدل از یک گیربکس اتوماتیک CVT سود می‌برند.

فضای داخل کابین سیویک با انواع محفظه‌ها برای قرارگیری اشیا پشتیبانی شده است. طراحی داشبورد برخلاف سابق از قرینگی بیشتری برخوردار بوده و شیک‌تر و حرفه‌ای تر طراحی شده است. نمایشگرهای دیجیتالی سرعت سنج روبروی راننده، سبکی مدرن به این قسمت داده‌اند. بعلاوه سیستم سرگرمی نیز از نمایشگری بزرگ لمسی برخوردار است.

سیویک جدید خودرویی مدرن و ایمن محسوب می‌شود. تکنولوژی‌های جدید ایمنی نظیر هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط جاده و غیره در این خودرو نیز به چشم می‌خورند. مصرف سوخت مدل توربو در حالت ترکیبی تقریباً 8 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. می‌توان انتظار داشت که نسل جدید سیویک نیز به واسطه طراحی شیک و جدید، پیشرانه پرقدرت و مقرون به صرفه و قابلیت اعتماد خوب در بازار با اقبال مناسبی روبرو گردد.

منبع پدال


نظرات