1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. جدال هوندا آکورد هیبریدی و 6سیلندر

جدال هوندا آکورد هیبریدی و 6سیلندر

5 شهریور 1395
  • 0

انتخاب و تصمیم‌گیری بین قدرت و بهره‌وری می‌تواند سخت‌تر از آنچه که فکر می‌کنید باشد مخصوصاً وقتی صحبت از هوندا آکورد باشد. برای سال 2017 آکورد بار دیگر دو گزینه‌ی قوای محرکه را پیشنهاد می‌دهد که یکی با پیشرانه‌ی قدرتمند 6 سیلندر و دیگری نمونه‌ای هیبریدی است. پس شاهد سدانی 37 هزار دلاری با طرز کار متفاوت هستیم. ما هر دو خودرو را رانده‌ایم پس بیایید با هم نگاهی به نقاط قوت هر یک بیندازیم تا ببینیم که کدام‌یک بهتر است.

 آکورد در برابر آکورد

آکورد هیبرید 2017: مراجعه‌ی کمتر به جایگاه سوخت

زیبایی خودرو آن است که راندمان بالا و باک سوخت بزرگی دارد که باعث می‌شود تا کمتر به جایگاه مراجعه کنید. با اینکه آکورد 6 سیلندر مصرف سوخت تخمینی قابل احترام 6.1 لیتری در بزرگراه را دارد اما این رکورد نمی‌تواند با میزان مصرف سوخت برادر هیبریدی برابری کند. شما با یک باخت سوخت می‌توانید 692 کیلومتر را با آکورد 6 سیلندر بپیمایید درحالی‌که این رقم برای نسخه‌ی هیبریدی 1220 کیلومتر است. البته که مسافت طی شده با خودروهای هیبریدی نسبت به نمونه‌های معمولی تفاوت‌های بیشتری دارد اما این مقدار اختلاف را نمی‌توان نادیده گرفت.

 آکورد در برابر آکورد

آکورد هیبرید 2017: طراحی پشت آمپر

نشان دهنده‌های هوندا آکورد 2017 کمی از مد افتاده هستند. اگرچه اعداد آن خوانا می‌باشند اما می‌توانند مدرن‌تر از این طراحی شوند. در نسخه‌ی هیبریدی شاهد تغییراتی در این بخش هستیم و سرعت‌سنج مرکزی با صفحه‌نمایش خاص سیستم هیبریدی احاطه شده که میزان استفاده یا شارژ باتری را نشان می‌دهد. حتی اگر به‌صورت معمولی از صفحه‌نمایش استفاده نکنید طراحی آبی، سبز و سفید آن باعث رضایت خاطر شما می‌شود.

 آکورد در برابر آکورد

آکورد هیبرید 2017: قدرت سورپرایز

راننده‌های دیگر و مسافران خودروی شما انتظار خواهند داشت تا نسخه‌ی 6 سیلندر آکورد در هنگام فشار دادن گاز به داخل صندلی فرو بروند اما نسخه‌ی هیبریدی چه؟ خب نه زیاد. مدل هیبریدی آکورد برای سال 2017 مجموع قدرت 212 اسب بخاری دارد که بیش از آنچه انتظار دارید قدرتمند احساس می‌شود. اگرچه که ما هنوز نسخه‌ی اصلاح شده‌ی هیبریدی را آزمایش نکرده‌ایم اما شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت آن احتمالاً بین مدل‌های 4 و 6 سیلندر خواهد بود.

 آکورد در برابر آکورد

آکورد هیبرید 2017: نوع جدیدی از لذت رانندگی

این کار را زمانی انجام دهید که کسی پشت سر شما حرکت نمی‌کند. آکورد هیبریدی می‌تواند بدون آنکه پیشرانه‌ی بیداری داشته باشد نیز هیجان‌انگیز باشد. ما واقعاً آرزو داشتیم که خودرو پیش از انجام این عمل می‌توانست کاربرد پدال گاز بیشتری داشته باشد اما تلاش برای به حداکثر رساندن محدوده‌ی حرکتی خودرو می‌تواند جالب‌توجه و سرگرم‌کننده باشد. تنها به این فکر کنید که هر خودرویی در جاده نمی‌تواند به مصرف سوخت شهری 4.8 لیتری دست یابد.

 آکورد در برابر آکورد

آکورد هیبرید 2017: حالت‌های رانندگی زیاد

آکورد 6 سیلندر (در فرم تورینگ) فاقد پدال شیفترها است و به اندازه‌ی برادر هیبریدی خود نیز حالت رانندگی ندارد. هر دو خودرو حالت‌های اسپورت و اقتصادی را دارند اما تنها نسخه‌ی هیبریدی است که از حالت ترمز پیشرانه سود می‌برد و انرژی ترمز احیا شونده را ذخیره می‌کند.

 آکورد در برابر آکورد

آکورد هیبرید 2017: آرامش

اگرچه که ما برخی نویزهای نگران کننده‌ی پیشرانه را در برخی جاده‌ها شنیدیم اما قوای محرکه‌ی مدل هیبریدی هنوز هم ساکت‌تر از مدل 6 سیلندر است. درباره‌ی پیشرانه‌ی 6 سیلندر چیز اشتباهی وجود ندارد اما دوست داریم که با پیشرانه‌ی خاموش پشت چراغ‌قرمز بایستیم و با وضوح بیشتری به موزیک گوش دهیم. در برخی شرایط خاص پیشرانه اصلاً صدایی ندارد.

 آکورد در برابر آکورد

خب 6 نکته‌ی بالا موارد برتری آکورد هیبریدی نسبت به آکورد 6 سیلندر بود. حال ببینیم که نسخه‌ی 6 سیلندر چه برتری‌هایی دارد.

آکورد V-6 2017: فضای محفظه‌ی بار

بسیار جای مسرت است که صندوق‌عقب آکورد هیبریدی افزایش فضای 23 لیتری داشته و حجم کلی آن به 382 لیتر رسیده است اما این مقدار هنوز هم از فضای 439 لیتری مدل 6 سیلندر کمتر است. صندوق‌عقب مدل 6 سیلندر کاربردی‌تر بوده و صندلی‌های عقب آن می‌توانند برای حمل اشیای طویل‌تر تا شوند.

 آکورد در برابر آکورد

آکورد V-6 2017: رینگ‌ها

تریم های اسپورت و تورینگ آکورد 6 سیلندر رینگ‌های بسیار زیبای 19 اینچی دارند. این رینگ‌های 10 پره نمای فوق‌العاده‌ای را به خودرو بخشیده‌اند. در مقایسه با رینگ‌های 17 اینچی مدل هیبریدی این رینگ‌ها جذابیت بصری بیشتری داشته و جذابیت زیادی را به خودرو تزریق کرده‌اند.

 آکورد در برابر آکورد

آکورد V-6 2017: هیجان رانندگی در جاده‌های مارپیچ

در درک احساس جاده‌های مارپیچی سنتی این آکورد 6 سیلندر است که خودروی بهتری نشان می‌دهد. اگرچه که هیچ‌یک از دو خودرو عالی نیستند اما مدل 6 سیلندر احساس فرمان پذیری و جاده‌ای بیشتری را ایجاد می‌کند.

 آکورد در برابر آکورد

آکورد V-6 2017: خنده‌های زیاد در هر صد کیلومتر

آکورد هیبریدی می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌تری باشد اما آکورد 6 سیلندر قطعاً رضایت روحی بیشتری ایجاد می‌کند. حتی راننده‌هایی که تحت تأثیر پاسخگویی مدل هیبریدی قرار دارند شاید با شنیدن غرش‌های پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری 278 اسبی هوندا لبخندی را بر روی لب ببینند. هنوز مشخص نیست که نسل بعدی آکورد پیشرانه‌ی 6 سیلندر یا 4 سیلندر توربو با قدرت بالای 200 اسب بخار خواهد داشت.

 آکورد در برابر آکورد

آکورد V-6 2017: لاستیک زاپاس

به منظور ایجاد فضا برای قوای محرکه‌ی پیشرفته‌ی هیبریدی و افزایش فضای صندوق، آکورد هیبریدی بجای لاستیک زاپاس مرسوم از کیت تعمیر لاستیک سود می‌برد. این یک معامله‌ی بزرگ نیست اما مدل 6 سیلندر به منظور ایجاد آرامش خاطر بیشتر برای افرادی که لاستیک زاپاس را ترجیح می‌دهند این نکته را مدنظر قرار داده و لاستیک زاپاس دارد.

 آکورد در برابر آکورد

آکورد V-6 2017: مزیت قیمت

پیش از فاکتور گرفتن مشوق‌های ناحیه‌ای، آکورد V-6 در تریم فول تورینگ هزار دلار ارزان تر از تریم تورینگ هیبریدی است. هر دو خودرو تجهیزات ایمنی کاملی از جمله کروز کنترل تطبیق‌پذیر، هشدار خروج از جاده، دستیار حفظ بین خطوط و سیستم ترمز تصادف را دارند که این آخری اگر حس کند جسمی جلوی خودرو بوده و راننده به هشداری‌های صوتی و بصری توجه نمی‌کند اقدام به ترمز گیری می‌نماید. کیا و فورد در بازه‌ی قیمتی 30 هزار دلار کار بهتری را ارائه داده‌اند اما اگر تصمیم گرفته‌اید که آکورد بخرید باید گفت که تریم تورینگ مدل 6 سیلندر ارزان‌تر است.

 آکورد در برابر آکورد

آکورد در برابر آکورد

البته فراتر از قیمت موارد دیگری وجود دارد. مدل 6 سیلندر مصرف سوخت تقریباً دو برابری نسبت به نسخه هیبریدی دارد. نسخه هیبریدی همچنین قوای محرکه‌ی پیشرفته‌تر و آرام‌تری دارد به علاوه اینکه پشت آمپر آن نیز جالب‌تر است. اما هنوز هم نمی‌توان از صدای جذاب پیشرانه‌ی مدل 6 سیلندر گذشت. خب نظر شما چیست؟ مدل 6 سیلندر را دوست دارید یا هیبریدی را؟

 آکورد در برابر آکورد

 آکورد در برابر آکورد

منبع:پدال



نظرات