1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2018

تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2018

15 مهر 1396
  • 0

کلاهمان را برای هوندا از سر بر می داریم. تمام خودروسازان خود را متعهد به به بازار سدان های سایز-متوسط می دانند، اما به نظر می رسد هوندا تنها شرکتی است که کار خود را درست انجام می دهد. در حالی که دیگر برندها چیز جدیدی برای ارائه ندارند، هوندا آکورد 2018 تنها سدان سایز-متوسطی است که واقعاً حس جدید بودن را به ما القا می کند.

رانندگی با هوندا آکورد 2018

به بحث تجربه رانندگی نیز می رسیم، اما ابتدا بهتر است به سرعت مروری بر داستان ظاهر آکورد داشته باشیم. هوندا جدید ظاهر فست بک مانند سیویک را دارد و به خوبی هم این ظاهر را پیاده کرده است. جلوپنجره کمی نامرتب به نظر می رسد و در پنل های به کار رفته در مدل تورینگ کمی ناهماهنگی به چشم می خورد، اما چراغ جلوهای تمام LED (به صورت استاندارد در تمامی مدل ها موجود است) ظاهر جذاب و آینده نگرانه ای دارند و چراغ های عقب نیز زیبا هستند. در کنار این ها، وقتی به طراحی می نگریم، متوجه می شویم که به ابعاد توجه ویژه ای شده است و در آکورد به خوبی پیاده سازی شده است. از هر زاویه ای که نگاه کنیم، آکورد یک خودرو زیبا به شمار می رود.

بهبودهای دیگری در کابین به چشم می خورند. داشبورد دو صفحه ای مدل قبلی کنار گذاشته شده است و جای خود را به یک داشبورد ظریف و مدرن داده است. تنظیمات دما ساده شده اند و سیستم صوتی دارای دکمه های مناسبی است؛ یکی برای میزان صدا و دیگری برای تنظیمات. صفحه نمایش دارای دکمه های مختلف برای کاربردهای گوناگون است و با این که رابط کاربری سیستم اطلاعات-سرگرمی هوندا بهترین در نوع خود می باشد، باز هم نسبت به قبل پیشرفت داشته است.

با این که آکورد جدید از بیرون کوچکتر شده، در داخل شاهد بیشتر شدن فضا هستیم. به لطف افزایش فاصله محور چرخ ها و صندلی های عقب که به طور عمیق در ستون ها جایگذاری شده اند، آکورد جای پای زیادی در قسمت عقب به شما ارائه می دهد (2.5 اینچ بیش از مدل قبلی). همچنین فضای سر زیادی برای سرنشینان فراهم است. صندوق عقب نیز بزرگتر شده است، اما با کشیده شدن لبه شیشه پشتی به سمت عقب، می بینیم که قسمت ورودی آن کوچک است. شاید زمان آن رسیده که هوندا از بیوک پیروی کند و آکورد را به یک لیفت بک تبدیل کند.

رانندگی با هوندا آکورد 2018

یکی از جالب ترین قسمت های این مدل جدید، داشبورد نیمه دیجیتال آن می باشد. صفحه کیلومتر بی نظیر است و صفحه نمایش وسطی و سمت چپ یک صفحه TFT 7 اینچی هستند. صفحه نمایش می تواند با نویگیشن، تلفن، سیستم صوتی یا مسافت جایگزین شود. اما در حالت نمایش دور موتور بسیار چشمگیر است. انیمیشن آن کلاسیک است و اگر نمی دانستیم که عقربه سرعت سنج یک قطعه 3 بعدی است، تشخیص این که این نشانگرها واقعی هستند یا یک تصویر مجازی واقعاً مشکل می شد. بسیار خب، رانندگی با آن چطور است؟ پاسخ این سوال طولانی است اما می تواند در دو کلمه خلاصه شود: بسیار خوب. خبر خوب برای آکورد 2018 این است که موتور تمام توربو 2.4 لیتری 4 سیلندر و 3.5 لیتری 6 سیلندر با موتورهای 1.5 و 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر جایگزین شده اند. موتور 2 لیتری مشابه موتور سیویک Type R می باشد که به 252 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور تغییر داده شده است. این بیشترین گشتاور موجود در مدل آکورد تا به حال می باشد.

تاخیر توربو جزئی است؛ بعضی وقت ها به هنگام شروع حرکت می لغزد، اما آکورد به هنگام حرکت تا دور موتور 2000 پیش می رود، در دور 3500 تایرها آزاد می شوند و به سمت خط قرمز پیش می رود. بر روی کاغذ گشتاور موتور 2 لیتری در دور موتور 4000 هزار شروع به کاهش می کند که این امر مشابه رفتار موتور قدیمی 6 سیلندر آن می باشد. شاید هوندا دیر به سمت موتور 2 لیتری روی آورده است، اما به هر حال انتخاب هوشمندانه ای است. در واقع این اولین موتور 4 سیلندر توربو است که عملکردی بالاتر از موتور 6 سیلندر دارد.

رانندگی با هوندا آکورد 2018

آکورد 2 لیتری با گیربکس اتوماتیک عرضه می شود و عمل تعویض دنده را به نرمی و با سرعت انجام می دهد. مدل های اسپرت با گیربکس 6 سرعته دستی نیز ارائه می شوند که البته عملکرد آن مانند مدل قبلی نیست، اما همچنان لذتبخش است. هوندا پیش بینی می کند که حدود 80 درصد مشتریان، مدل 1.5 لیتری را انتخاب می کنند که دارای 192 اسب بخار قدرت و گشتاور 260 نیوتن متر می باشد. تاخیر توربو کمی بیش از موتور 2 لیتری است، اما موتور در دور 2250 با قدرت شتاب می گیرد و تقریباً تا آخرین حد پیش می رود. حد نهایت گشتاور نیز در دور موتور 5000 به دست می آید.

مدل 1.5 لیتری دارای گیربکس اتوماتیک است. هوندا سعی نکرده که گیربکس CVT را طور دیگری نمایش دهد و با این که ایده آل گرایان از صدای موتور شکایت دارند، شتاب نرم و بی دردسر آن می تواند نکته خوبی باشد. حتی سختگیرترین افراد هم متوجه عملکرد خوب CVT می شوند. چرا که در هنگام نیاز، به خوبی موتور را به گشتاور لازم می رساند و موقع رها کردن پدال به حالت آرام و بی صدا برمی گردد. برسیم به شاسی آکورد 2018 که کاملاً بازسازی شده است. ترکیب پایه آن مشابه قبل است و سیستم مک فرسون برای جلو و سیستم مولتی لینک برای قسمت عقب در نظر گرفته شده است. سیستم کمک فنرهای انطباق پذیر نیز اضافه شده اند که البته فقط در نسخه تورینگ موجود است و این امر خیلی خوشایند نیست. سیستم فرمان دودنده متغیر نیز کاملاً جدید است.

رانندگی با هوندا آکورد 2018

در مسیرهای باز، آکورد 2018 عملکرد بسیار خوبی دارد. فرمان برقی جدید سنگین تر و سخت تر از قبل است و دقت آن بی نظیر است و در پیچ ها به خوبی کار می کند. چسبندگی و تعادل نیز خوب هستند. البته آن را در جاده های باریک و پیچ های کور به چالش نکشیدیم، اما می توان گفت که آکورد جدید بسیار راضی کننده است. هوندا سواری سخت مدل قبلی را حفظ کرده است، اما با اضافه کردن عایق بندی و میکروفون برای حذف صدا، رانندگی بی صدایی را ارائه می کند. مدل های EX، EX-L و تورینگ مجهز به تایرهای صداگیر هستند. آکورد جدید به مراتب بی صداتر از مدل قبلی است. البته صدای جزئی جاده در مدل های بدون تایر صداگیر به گوش می رسد. خودروساز ژاپنی با ارائه Honda Sensing که شامل سیستم جلوگیری از تصادف با ترمز اتوماتیک، کروزکنترل انطباق پذیر، کمک به رانندگی در خط، هشدار خروج از جاده، نوربالای اتوماتیک و دوربین عقب(در تمامی مدل های موجود است) می باشد، گام بزرگی در بخش ایمنی بر داشته است. متاسفانه سیستم LaneWatch که به صورت یک دوربین در آینه سمت راست جایگذاری می شد دیگر وجود ندارد. بی شک یکی از مدرن ترین ویژگی های ایمنی به شمار می رفت، اما طبق اظهارات هوندا اکثر رانندگان آن را خاموش می کردند. شرکت این ویژگی را با یک سیستم هشدار نقطه کور معمولی جایگزین کرده است که البته فقط در مدل های EX، EX-L و تورینگ موجود می باشد. آکورد هیبرید در خط تولید مدل 2018 قرار می گیرد. سیستم دو موتوره هوندا باز می گردد در حالی که باتری کوچک شده است و در کنار پمپ بنزین، در زیر صندلی قرار می گیرد. فضای 472 لیتری صندوق و تقسیم بندی 60/40 نیز مانند قبل حفظ می شود. رانندگی با آکورد هیبرید مانند مدل معمولی بسیار خوشایند است.

رانندگی با هوندا آکورد 2018

هوندا آکورد 2018 دارای نسخه های معمول است (LX، اسپرت، EX، EX-L، تورینگ). موتور 1.5 لیتری در تمام نسخه ها موجود است و برای مدل 2018، این موتور در نسخه تورینگ نیز موجود می باشد. موتور 2 لیتری در نسخه های اسپرت، EX-L و تورینگ ارائه می شود.

مدل اسپرت 2 لیتری به تازگی اضافه شده است و ویژگی های استاندارد اضافه ای نسبت به اسپرت 1.5 لیتری دارد. بازه قیمتی از حدود 24 هزار پوند (حدود 120 میلیون تومان) برای مدل LX 1.5 لیتری شروع می شود و تا حدود 36 هزار پوند (حدود 180 میلیون تومان) برای مدل تورینگ 2 لیتری پیش می رود. هوندا پیش بینی می کند که اکثر مشتریان به خرید مدل های اسپرت و EX 1.5 لیتری تمایل داشته باشند.

هنوز در مورد قیمت مدل هیبرید جزئیاتی در دست نیست اما شرکت یک مدل پایه ای دیگر را در کنار EX، EX-L و تورینگ معرفی کرده است. بار دیگر، آکوردهای مخصوص فروش در آمریکا، در خود آمریکا تولید می شوند. خودروها در سایت Marysville مونتاژ می شوند و موتورهای توربو در Anna (اوهایو) ساخته می شوند. سخن پایانی: این خلاقانه ترین آکورد موجود است. البته بسیاری از ویژگی هایی که در آکورد جدید وجود دارند، فقط برای شرکت هوندا جدید به شمار می آیند؛ شورولت مالیبو از سال 2016 به سمت تولید مدل های تمام توربو و هیبرید رفت، هیوندای سوناتا مدل فست بک را در سال 2011 معرفی کرد و موارد دیگر از این دست موجود هستند. با این حال اگر در حالت کلی در نظر بگیریم، مدل جدید نه تنها مدرن ترین آکورد موجود است، بلکه بهترین گزینه در بازار سدان های سایز-متوسط به شمار می آید و پیش بینی می شود که فروش بالایی داشته باشد.

رانندگی با هوندا آکورد 2018

رانندگی با هوندا آکورد 2018

مشخصات فنی

زمان فروش: پاییز 2017

قیمت: حدود 24 هزار پوند (پایه)

موتور: 1.5 لیتری توربوشارژ DOHC 16 سوپاپ l-4 192 اسب بخار در دور موتور 5500، گشتاور 260 نیوتن متر

2 لیتری توربوشارژ DOHC 16 سوپاپ l-4 252 اسب بخار در دور موتور 6500، گشتاور 370 نیوتن متر

سیستم تعویض دنده: 10 سرعته اتوماتیک، 6 سرعته دستی

ترکیب: 4 در، 5 نفره، موتور جلو، سدان دیفرانسیل جلو

مصرف سوخت: 7.8 / 6 لیتر (شهر / بزرگراه)

طول*عرض*ارتفاع: 488*186*145 سانتی متر

فاصله محورها: 282 سانتی متر

وزن: 1423-1554 کیلوگرم

رانندگی با هوندا آکورد 2018

رانندگی با هوندا آکورد 2018

رانندگی با هوندا آکورد 2018

رانندگی با هوندا آکورد 2018



نظرات