1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی جیلی امگرند X7

بررسی جیلی امگرند X7

16 مرداد 1395
  • 1

اولین نمونه از جیلی امگرند X7 در سال ۲۰۱۱ به نمایش درآمده و در سال ۲۰۱۴ مورد بازطراحی قرار گرفت و اکنون تنها اس یو وی برند امگرند میباشد.

آرایش استاندارد این خودرو چهار در پنج نفره با دو ردیف صندلی است و به عنوان یک خودروی چینی نقش فعالی را در بازار این کشور ایفا میکند. X7 برای اولین بار با موتور ۱٫۸ لیتری عرضه شد ولی تقاضا مشتریان برای نصب موتور قدرتمندتر بر روی آن شرکت را مجاب کرد که از پیشرانه بزرگ تر و قوی تر استفاده کند.

 بررسی جیلی امگرند X7 ، اس یو وی محبوب چینی ها

جیلی یکی از بزرگترین خودروسازهای چین است. تنها حمایت این شرکت برندهای امگرند، امبرند، انگلون، گلیگل و حتی برند سوئدی معروف ولوو عرضه میشود. در میان این برند ها، امگرند در چین از اعتبار بیشتری برخوردار است و جیلی قصد دارد با توسعه آن به بازارهای جدید از جمله آمریکای شمالی راه پیدا کند و در این میان X7 یکی از اهرم های حساس این شرکت محسوب میشود.

 بررسی جیلی امگرند X7 ، اس یو وی محبوب چینی ها

امگرند X7 یک کراس اوور خانوادگی کوچک است که هم کلاس اتومبیل هایی مانند میتسوبیشی اوتلندر اسپرت و سوبارو XV کراسترک به حساب می آید. این خودرو از تجهیزات ایمنی پیشرفته، طراحی حرفه ای جیوجیارو و پیشرانه رقابت پذیر برخوردار است. اما باید دید آیا این خودرو با این مشخصات مورد پسند خریدار آمریکایی نیز قرار خواهد گرفت ؟

 بررسی جیلی امگرند X7 ، اس یو وی محبوب چینی ها

طراحی بیرونی

طراحی ظاهری خودرو ساخته و پرداخته جیوجیارو است، شرکتی که اتومبیل هایی مانند مازراتی مراک، لانچیا دلتا و بی ام و M1 را به یاد ما می آورد. البته متاسفانه نام این شرکت خودروهایی مانند سوزوکی X-90، شورلت آوئو و دوو لانوس را نیز به ذهن متبادر میکند. این اس یو وی در بخش ضعیف تر طراحی ها جای گرفته و در آن کاربردی بودن بر سایر جنبه ها ترجیح داده شده است. ظاهر آن شکل سنتی دو جعبه ای اس یو وی را القا میکند، با دماغه ای ساده و المان های کاربردی مانند ریل های سقف و درب کاپوت بزرگ.

 بررسی جیلی امگرند X7 ، اس یو وی محبوب چینی ها

اگر نکته بینانه تر به این اس یو وی نگاه کنید برخی نکات در طراحی آن نظرتان را جلب خواهد کرد. مثل طراحی مناسب شیشه عقب که فاصله بین دو ستون C را پر کرده است و خطوط تیز و لبه دار بدنه که فرمی تهاجمی و خاص را به آن در این کلاس بخشیده اند. گلیگرهای عقب و جلو به صورت دو حجم برآمده به بدنه اضافه شده است. شیشه عقب خودرو تقریبا به طور عمودی قرار گرفته و با یک شیب کوتاه به درب صندوق متصل میشود که آن هم به همان شکل عمودی است و در بین شیشه و لبه انتهای خودرو فاصله ای پنج اینچی است.

 بررسی جیلی امگرند X7 ، اس یو وی محبوب چینی ها

طراحی داخلی

فضای داخلی به صورت دلپذیر و چشم نوازی چیده شده، اما برای قضاوت در خصوص کیفیت مواد به کار رفته هنوز زود است. جیلی بطور هوشمندانه ای بر روی ایجاد حداکثر فضا و کاربردی بودن آن در داخل امگرند X7 تمرکز کرده است. سه محل جایگیری اشیا و لوازم که شامل داشبورد بزرگ، فضای ایجاد شده روی پنل درب ها و کنسول وسط به کاربردی تر کردن خودرو کمک کرده است. امکان حرکت طولی صندلی های عقب نیز موجب شده بتوان در صورت نیاز فضای باری را تنظیم کرد.

 بررسی جیلی امگرند X7 ، اس یو وی محبوب چینی ها

ویژگی دیگر طراحی داخلی که موجب چشمنواز تر شدن خودرو شده ترکیب دو رنگ بژ و مشکی در قسمت های مختلف از صندلی ها و کنسول وسط گرفته تا پنل درب ها و سقف میباشد. البته در صورت تمایل میتوان از تک رنگ بژ در داخل خودرو نیز استفاده کرد که روشن تر شدن داخل کابین موجب خواهد شد بزرگ تر نیز به نظر بیاید.

 بررسی جیلی امگرند X7 ، اس یو وی محبوب چینی ها

تولید و انتقال قدرت

امگرند X7 از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر قدرت میگیرد که بااستفاده از سامانه زمان بندی متغیر سوپاپ ها قدرت و بازدهی آن افزایش یافته است. قدرت این موتور ۱۳۱ اسب بخار و گشتاور آن ۱۳۱ فوت پوند میباشد. هرچند جیلی به شتاب صفر تا صد این خودرو اشاره ای نکرده اما با توجه به ویژگی های موتور و وزن خودرو به نظر زمانی در حدود ۱۲ ثانیه باید باشد. حداکثر سرعت خودرو با این موتور و گیربکس پنج دنده دستی آن تنها ۱۷۱ کیلومتر در ساعت است.

اما این تنها انتخاب شما نیست. اگر خواستار قدرت بیشتر هستید میتوانید موتور جدیدتر و بزرگ تر ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر را انتخاب کنید که با ظرفیت بیشتر قادر است ۱۶۲ اسب بخار قدرت و همین مقدار گشتاور تولید کند. این موتور به همراه یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه میشود که قابلیت های به مراتب بیشتری از نمونه قبلی به X7 میدهد و آن را برای حضور در بازارهای جهانی، به ویژه ایالات متحده آماده تر میکند.

قیمت
با توجه به اینکه این خودرو در آمریکا عرضه نمیشود قیمت رسمی آن به دلار مشخص نیست. اگر بخواهیم قیمت آن در بازار چین که ۹۲۹۰۰ یوآن است را به پول آمریکا محسابه کنیم به رقم ۱۵۰۰۰ دلار میرسیم. این قیمت پایه در بازار میتواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد اما نباید رقبای قدر کره ای با قیمت های حتی پایین تر را از یاد برد. جیلی تلاش میکند تا قیمت X7 را به هر شکل ممکن در این حد پایین حفظ کند اما میتوان انتظار داشت در صورت ارائه آن در بازار آمریکا با قیمتی در حدود ۱۸۵۰۰ دلار به فروش برسد.

مشخصات جیلی امگرند x7
مدل : ۲۰۱۴
قیمت تخمینی : ۱۵۲۰۰ دلار
موتور : ۲ لیتری چهار سیلندر
گیربکس : ۵ دنده دستی
قدرت : ۱۳۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور
گشتاور : ۱۳۱ فوت پوند در ۴۰۰۰ دور
شتاب صفر تا صد : ۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت : ۱۷۱ کیلومتر
طول×عرض×ارتفاع : ۴۵۴۱×۱۸۳۳×۱۷۰۰ میلی متر
فاصله دو محور : ۲۶۶۱ میلی متر

 بررسی جیلی امگرند X7 ، اس یو وی محبوب چینی ها

 بررسی جیلی امگرند X7 ، اس یو وی محبوب چینی ها

منبع:دنیای خودرو



نظرات

  • مهدی مهدی (16 مرداد 1395 ساعت 23:09)

    انگار جلوش شبیه تویوتا رافور نسل قدیم و عقبش شبیه تویوتا رافور نسل جدیده