1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. جیلی
  4. امگراند RV7

جیلی امگرند RV7

  • کلاس بدنههاچ بک , سدان
  • کلاس اتومبیلC Segment
  • تعداد نسل ها (بازار ایران)1 نسل
  • سال های تولید2013 - اکنون
درباره جیلی امگراند RV7

جیلی امگرند RV7 نسخه هاچ بک خودروی جیلی امگرند 7 است که برای اولین بار در سال 2013 به ایران رسید و توسط نماینده شرکت چینی جیلی یعنی شرکت جیلران موتور در بازار عرضه می شد. RV7 که از لحاظ طراحی ظاهری خودرویی جذاب بود و همچنین کیفیت ساخت قابل قبولی نیز داشت، توانست خیلی زود در بازار ایران خود را مطرح کند و تبدیل به رقیبی سرسخت برای دیگر خودروهای این سگمنت شود.

این خودرو در دو نسخه تحت عنوان جیلی RV7 دنده‌ای و جیلی RV اتوماتیک در بازار ایران به فروش رسید و از نظر ظاهری نیز تفاوت هایی با نسخه سدان داشت. این تفاوت ها به طور کلی شامل طراحی متفاوت چراغ های جلو و عقب و همچنین طراحی لچکی شیشه عقب است. تفاوت های جزئی تر میان تیپ های مختلف در این خودرو در صفحات تیپ آن قابل مطالعه است.   با وجود اینکه این خودرو در زمان عرضه طرفداران زیادی پیدا کرده بود، نتوانست به جایگاه مطلوبی از نظر فروش در بازار ایران دست پیدا کند. چرا که به علت سیاست های غلط شرکت وارد کننده، واردات این خودرو مدت زیادی ادامه نداشت و تنها سهم کوچکی از بازار نصیب آن شد.

این خودروی هاچ بک شهری جزو اولین محصولات شرکت جیلی محسوب می شد که برای بازار اروپا ساخته شده بود. به همین علت نیز از نظر کیفیت ساخت و امکانات رفاهی و ایمنی در بین خودروهای وقت یک سر و گردن بالاتر بود. در آن سال ها این خودرو توانسته بود 4 ستاره ایمنی را از موسسه یورو انکپ دریافت کند.

همانطور که اشاره شد این خودرو دو تیپ اتوماتیک و دنده‌ای به بازار ایران عرضه شد. این دو خودرو از نظر طراحی ظاهری، طراحی کابین و امکانات رفاهی و ایمنی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها در قسمت جعبه دنده میان این دو تیپ تفاوت وجود دارد. نسخه دنده ای RV7 مجهز به یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و اتوماتیک آن مجهز به یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک است. برای کسب اطلاعات فنی بیشتر درباره هر تیپ از این خودرو، می توانید به صفحه آن مراجعه کنید.

از نکات مثبت جیلی امگرند RV7 می توان به ایمنی بالا، امکانات رفاهی قابل قبول، کیفیت ساخت بالا و استهلاک پایین اشاره کرد. از طرفی این خودرو نکات منفی نیز دارد که از جمله آنها می توان به کیفیت پایین متریال به کار رفته در داشبورد و کابین و ترمز نه چندان قوی و مطمئن اشاره نمود.