1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تجربه رانندگی با فورد S مکس 2015

تجربه رانندگی با فورد S مکس 2015

22 اردیبهشت 1394
  • 0

در نمایشگاه پاریس سال گذشته فیس لیفت فورد C-MAX / گرند C-MAX و نسل جدید S-MAX برای اولین بار به نمایش عمومی درآمدند. این مقاله بررسی کامل فورد C-Max در سفری دو روزه همراه با مدل S-Max به شهر پالما د مایورکای اسپانیا است.

فورد C-Ma x

نسل دوم این مینی ون کامپکت در دو مدل 5-درب با صندلی‌های عقب معمولی و مدل گرند با دو صندلی اضافی عقب طراحی‌شده که درب‌های کشویی باعث شده که دسترسی بهتری به صندلی‌های عقب داشته باشیم. این خودرو با داشتن جلوپنجره ی مشبک مرسوم فورد که مشابه جلوپنجره فورد فیستا، فوکوس ویا موندئو است کاملاً قابل‌تشخیص است. فورد اعلام کرده است که کابین این خودرو مثل طراحی بیرونی آن بهینه‌سازی شده است.

طراحی داخلی

داشبورد فیس لیفت جدید C-MAX طراحی مینیمالیستی دارد و این طرح بهبودیافته با محوریت راننده ساخته‌شده است. به وسایل درون کابین با مواد باکیفیت باعث شده که این کابین بهتر از کابین رنو سینیک و هم‌سطح خودروهای سری 2 بی ام و اکتیو تورر و مرسدس بنز کلاس B باشد. کمپانی فورد سیستم SYNC2 را در این به‌روزرسانی به مینی ون اضافه کرده است که شامل سیستم کمکی برای پارک خودرو، سیستم کمکی ماندن و خروج از لاین، نوربالای هوشمند، دوربین عقب خودرو، سنسورهای التراسونیک برای پارک خودرو، سیستم کمکی ترمز، سیستم ترمز هوشمند فورد (که Active City Stop نام دارد و در سرعت‌های پایین بسیار کارآمد است) و تکنولوژی‌های دیگری است که باعث شده این خودرو با مدل قبلی تفاوت زیادی داشته باشد.

ویژگی جالب دیگر این خودرو، MyKey نام دارد. این سیستم با محدود کردن سرعت ماشین و تنظیم صدای اتوماتیک ضبط خودرو وقتی به‌کارتان می‌آید که فرزند نوجوان شما هم با این خودرو رانندگی می‌کند. این خودرو در فضای داخلی 20 اپشن روبروی شما گذاشته است. اگر خانواده ای پرجمعیت دارید می‌توانید مدل گرند C-MAX را سفارش دهید چراکه صندلی اضافی این خودرو با درب کشویی عقب، فضای مناسبی را برای شما فراهم می‌کند. طبق گفته ی فورد این دو صندلی اضافی تاشو به‌صورت الکتریکی قابل تنظیم هستند. یکی دیگر از پیشرفت‌های خوب این خودروی خانوادگی، بهبود عملکرد عایق صدای خودرو است.

قدرت و سیستم انتقال قدرت

موتور بنزینی اصلی این خودرو موتوری EcoBoost با حجم 1.0 لیتر است که 100 اسب بخار نیرو و 170 نیوتن متر گشتاور و در مدل ارتقا یافته 125 اسب بخار نیرو و 200 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این موتورها با گیربکس شش سرعته دستی جفت شده‌اند. موتور EcoBoost دیگری با حجم 1.5 لیتر برای این خودرو در نظر گرفته‌شده که در حالت پایه 150 اسب بخار نیرو و 240 نیوتن متر گشتاور و در حالت ارتقا یافته 182 اسب بخار نیرو و 240 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مدل پایه با این موتور با گیربکس 6 سرعته دستی و اتوماتیک جفت می‌شود درحالی‌که مدل ارتقا یافته با این موتور تنها با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود.

فورد موتور دیزل TDCi را نیز برای این خودرو در نظر گرفته که در نوع اول با حجم 1.5 لیتر در مدل پایه با 95 اسب بخار نیرو و 270 نیوتن متر گشتاور به گیربکس 6 سرعته دستی متصل است. در حالت ارتقا یافته نیز این خودرو 120 اسب بخار نیرو و 270 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که با دو گیربکس شش سرعته دستی و نیمه اتوماتیک PowerShift جفت می‌شود. فورد موتور دیزل TDCI حجیم‌تری را برای این خودرو در نظر گرفته که با 2.0 لیتر حجم 150 اسب بخار نیرو و 340 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که در حالت ارتقا یافته این اعداد به 170 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. موتور 150 اسب بخاری در حالی با سیستم انتقال قدرت 6 سرعته دستی و نیمه اتوماتیک PowerShift ارائه می‌شود که موتور قوی‌تر تنها با گیربکس 6 سرعته نیمه اتوماتیک PowerShift به بازار عرضه می‌شود.

درنهایت اگر مصرف سوخت و گشتاور خودرو اولویت شماست موتور TDCi با حجم 1.5 لیتر برای شما مناسب است اما مطمئناً بهترین انتخاب موتور 2 لیتری TDCi با گیربکس PowerShift خواهد بود. این خودرو یک مینی ون کامپکت است و حتی با انتخاب موتور 1.5 لیتری EcoBoost با 182 اسب بخار نیرو نمی‌توان این خودرو سواری اسپرت را انتظار داشت.

سواری

در کنار تغییر کابین و طراحی بیرونی، فورد سیستم تعلیق این خودرو را به‌روزرسانی کرد و باید قبول کنیم که تفاوت زیادی بین دو خودروی C-Max و گرند C-MAX وجود دارد. اگر به‌صورت اسپرت رانندگی می کتید بهتر است مدل بزرگ‌تر را انتخاب کنید، در کمال تعجب تمام مدل‌های این خودرو مشکلات قبلی را پوشش دادند، بعد از تست بی‌ام‌و سری 2 می‌توان گفت فورد C-MAX به همراه مرسدس بهتر کلاس B در لیگ بالایی قرار دارد لیگی که رنو سینیک در آنجایی ندارد.

 تجربه رانندگی با فورد S مکس 2015

 تجربه رانندگی با فورد S مکس 2015

 تجربه رانندگی با فورد S مکس 2015

 تجربه رانندگی با فورد S مکس 2015

 تجربه رانندگی با فورد S مکس 2015

 تجربه رانندگی با فورد S مکس 2015

 تجربه رانندگی با فورد S مکس 2015

 تجربه رانندگی با فورد S مکس 2015

 تجربه رانندگی با فورد S مکس 2015

 تجربه رانندگی با فورد S مکس 2015

منبع پدال


نظرات