1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی فورد S-Max مدل 2015

بررسی فورد S-Max مدل 2015

9 خرداد 1394
  • 1

در چندین سال گذشته شاهد پیش‌نمایش کانسپت این خودرو در نمایشگاه‌های مختلف بودیم، حالا نسل جدید فورد S-MAX وارد بازار شده و مثل سایر خودروهای فورد جلوپنجره ای مشابه جلوپنجره‌های استون مارتین دارد. اگر از طرفداران خودروهای سدان متوسط باشید از رانندگی با این خودرو لذت خواهید برد چراکه این خودرو از تجربه نسل جدید موندئو استفاده کرده است.

طبق گفته ی فورد، 65 درصد از 400 هزار مشتری نسل قبلی این خودرو، به دنبال نسل جدید این خودرو هستند و از این تعداد 70 درصد آنها مدل تیتانیوم این ماشین را می‌خواهند که بالاترین مدل این خودرو محسوب می‌شود فروش خوب این خودرو تنها یک دلیل دارد و آن سواری خوب فورد S-MAX است.

طراحی بیرونی

نسل جدید S-MAX طراحی تکامل‌یافته ای دارد. این خودرو با طراحی آشنایش ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که می‌توان به قسمت جلو با جلوپنجره ی برجسته‌تر، تکنولوژی پیشرفته LED، ستون A عقب‌تر، چراغ‌های جلوی باریک‌تر، بدنه ی عضلانی‌تر، کمربند زیر پنجره ی بالاتر، پنل های درب سخت‌تر، دید بهتر، چراغ‌های عقب LED، چرخ زاپاس نصب‌شده در زیر خودرو و درنهایت سواری پریمیوم اشاره کرد که این خودرو را یک قدم جلوتر از رقیب مستقیمش یعنی فولکس‌واگن شاران قرار می‌دهد.

طراحی داخلی

طراحی داشبورد این خودرو نیز دچار تغییر شده است. کمپانی فورد این بار توجه زیادی به جزییات داشته و کابین خودرو را با مواد باکیفیت ساخته است. همچنین تمام سطوح در مدل‌های بالاتر این خودرو با چرم باکیفیتی پوشیده شده است. از امکانات دیگر کابین این خودرو می‌توان سیستم تهویه و کنترل تهویه هوا در عقب، دسترسی آسان به صندلی‌های ردیف سوم، ماساژور صندلی‌های جلو و سیستم دیجیتال قابل تنظیم جلو را نام برد. البته یک ویژگی جالب دیگر این خودرو سیستم محدودکننده سرعت هوشمند است که همراه با سیستم ناوبری و علامت‌های جاده کار می‌کند که با فعال‌سازی آن می‌توانید مطمئن باشید که دیگر به خاطر سرعت، جریمه نخواهید شد البته با فشار دادن بیشتر پدال گاز این سیستم غیرفعال شده و سرعت بیشتر از حد سرعت موردنظر می‌شود.

فورد دریایی از امکانات را به این خودرو افزوده، صندلی‌های تاشو، سیستم کمکی اضطراری، ستون‌های قدرت الکتریکی قابل تنظیم، صندلی و آینه‌های جانبی، دوربین‌های قابل شستشو خودکار جلوی ماشین که به راننده اجازه می‌دهند بدون ورود کامل به جاده به چپ و راست جاده نگاه کنند، هشدار کمربند برای تمام صندلی‌ها که امتیازی مثبت در Euro NCAP محسوب می‌شود، حالت‌های رانندگی انتخابی عادی، راحت و اسپرت و بسیاری ویژگی‌های اضافی دیگر که رانندگی را ساده می‌کند.

قدرت و سیستم انتقال قدرت

فورد S-MAX بنزینی با دو موتور EcoBoost ارائه می‌شود که موتور اول با حجم 1.5 لیتر با تولید 160 اسب بخار نیرو و 240 نیوتن متر گشتاور با گیربکس 6 سرعته دستی جفت می‌شود اما موتور قوی‌تر موتوری 2.0 لیتری است که با تولید 240 اسب بخار نیرو و 366 نیوتن متر گشتاور با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک همراه شده است.

طرفداران موتورهای دیزل باید از بین سه موتور 2.0 لیتری TDCi یکی را انتخاب کنند، این سه موتور به ترتیب قدرت با تولید 150 اسب بخار نیرو و 350 نیوتن متر گشتاور، 180 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور و 210 اسب بخار نیرو و 450 نیوتن متر گشتاور در حالت پایه به گیربکس دستی 6 سرعته متصل می‌شوند اما گیربکس نیمه اتوماتیک PowerShift و سیستم انتقال قدرت AWD به‌صورت آپشن برای این خودرو در نظر گرفته‌شده است. موتور باقدرت متوسط این ماشین که 180 اسب بخار نیرو تولید می‌کند با گیربکس 6 سرعته دستی یا گیربکس نیمه اتوماتیک PowerShift و سیستم انتقال قدرت 2WD ارائه می‌شود که در حالت AWD فقط گیربکس PowerShift موجود است اما موتور پرقدرت 210 اسب بخاری تنها با سیستم انتقال قدرت 2WD و گیربکس 6 سرعته PowerShift به بازار عرضه می‌شود.

موتور موردعلاقه‌ی من، موتور 2.0 لیتری TDCi باقدرت 210 اسب بخار نیرو و 450 نیوتن متر گشتاور با گیربکس PowerShift بود چراکه تفاوت گشتاور این موتور با موتور 2.0 لیتری EcoBoost با 240 اسب بخار نیرو بسیار قابل‌توجه است و به نظر نمی‌رسد شما با یک ماشین MPV خانوادگی به نهایت دور موتور برسید. مصرف سوخت این دو موتور نیز قابل‌مقایسه نیست؛ در حالت رانندگی اسپرت موتور 2.0 لیتری EcoBoost در صد کیلومتر 16 لیتر بنزین می‌سوزاند در حالی که موتور 2.0 لیتری TDCi در همین مسافت حدوداً 10 لیتر سوخت مصرف می‌کند. اگر مصرف سوخت اولویت اصلی شماست بهترین انتخاب موتور پایه TDCi باقدرت 150 اسب بخار نیرو و 350 نیوتن متر گشتاور و گیربکس PowerShift است که رانندگی را ساده می‌کند.

سواری

فورد S-MAX در دو مدل دیزل با سیستم انتقال قدرت AWD ارائه می‌شود که این سیستم انتقال قدرت اساساً از مدل فورد کوگا به این خودرو منتقل‌شده است، پس اگر با این سیستم آشنایی دارید مشکلی با آن نخواهید داشت. شاید رانندگی با یک ون احساس رانندگی با خودرویی را به شما منتقل کند که دیواری آجری به دنبال خود می‌کشد اما در این خودرو معنای طراحی بر اساس فورد موندئو این است که در پیچ‌های جاده این احساس به شما القا نمی‌شود. شما همچنین می‌توانید از میان سه حالت رانندگی که در بالا به آن اشاره کردیم موتور و سیستم تعلیق را تنظیم کنید. سیستم فرمانپذیری تطبیقی نیز برای این خودرو در نظر گرفته‌شده که در سرعت‌های پایین باعث جابه‌جایی کمتر چرخ‌های خودرو می‌شود.

برنامه دسترسی فروش فورد

فورد برنامه ی دسترسی جدیدی را با فیس لیفت C-MAX در رومانی آغاز خواهد کرد. این برنامه به این معناست که 20 درصد از قیمت خودرو را پیش‌پرداخت می‌کنید و 50 درصد دیگر را در یک دوره 36 ماهه پرداخت می‌کنید. بعد از این 36 ماه می‌توانید خودروی خود را به نمایندگی‌های محلی فورد ببرید و به حداقل ارزش 50 درصد قیمت خودرو آن را بفروشید. با برنامه ی قیمت رابلا (2500 یورو) و برنامه قیمت فورد (2000 یورو) می‌توانید یک C-MAX جدید 14 هزار یورویی با موتور 1.0 لیتری EcoBoost باقدرت 100 اسب بخار نیرو خریداری کنید. با 130 یورو در ماه پکیج ترند را دریافت کنید. پک ترند با آینه‌های همرنگ بدنه، آینه‌های قابل تنظیم الکتریکی، شیشه‌های جلوی برقی و چرم دور فرمان و شستی دنده و رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی همراه است. با 1500 یوروی بیشتر می‌توانید پکیج تیتانیوم را انتخاب کنید این پک چراغ جلوهای هالوژنی با LED های DRL، استارت بدون کلید، کنسول مرکزی پیشرفته، روشنایی محیط، کاهش خودکار شدت نور در آینه عقب، رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی و آپشن های دیگری را به این خودرو اضافه می‌کند.

پکیج ترند با قیمت 2000 یورو همراه با سیستم صوتی با شش اسپیکر، SYNC2 با صفحه‌نمایش لمسی 8 اینچی، کف‌پوش، چراغ‌های مه شکن، کنسول سطح 2 با دسته صندلی و سیستم DEATC ارائه می‌شود. پکیج تیتانیوم باقیمت 3400 یورو شیشه‌رنگی، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، سقف ریلی (برای گرند C-MAX)، سیستم کمکی اکتیو آرک، هندزفری در قسمت درب عقب خودرو، ورود بدون کلید، سیستم SYNC2 با صفحه‌نمایش لمسی 8 اینچی و سیستم صوتی با 9 اسپیکر را به خودرو اضافه می‌کند. بعد از 36 ماه مالی می‌توانید خودروی خود را در نمایشگاه رها کنید، می‌توانید آن را نگه‌دارید یا آن را به‌عنوان پیش‌پرداخت یک خودروی فورد گران‌تر یا ارزان‌تر دیگر در نظر بگیرید و این برنامه 36 ماهه را تکرار کنید. نکته جالب اینجاست که نمایندگان فروش خودروهای فورد برای خرید خودروی شما بعد از 36 ماه موظف به پرداخت حداقل 50 درصد از ارزش خودرو هستند.

پیشنهاد لانچ برای نسل جدید فورد S-MAX به معنی پرداخت 27000 یورو برای پکیج ترند 2.0 لیتری با 150 اسب بخار نیرو است که با رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، آینه‌های جانبی گرم شونده و تاشوی برقی، شیشه‌های جلوی برقی، استارت بدون کلید و چراغ‌های جانبی و مه شکن همراه است. با 350 یوروی دیگر می‌توانید پکیج ترند را با SYNC2 با صفحه‌نمایش 8 اینچی لمسی، سنسور باران، شیشه جلوی گرم شونده، صندلی‌های جلوی گرم شونده و رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی داشته باشید.

فورد S-MAX تیتانیوم 2.0 لیتری TDCi باقدرت 150 اسب بخار نیرو هزینه ای 30000 یورویی دارد که اپشن هایی مثل چراغ‌های LED با DRLs، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک با نوربالای خودکار و جلوپنجره مشبک با پوشش کروم را به خودرو اضافه می‌کند. با 350 یوروی دیگر می‌توانید پکیج تیتانیوم را با SYNC2 با صفحه‌نمایش لمسی، ضبط سونی، چراغ‌های جلوی تطبیقی، درب عقب برقی، شیشه‌های دودی، فرمان گرم شونده و سیستم پارک خودرو داشته باشید. البته با 1500 دلار دیگر آپشن سیستم انتقال قدرت AWD برای شما مهیا می‌شود.

 بررسی فورد S-Max مدل 2015

 بررسی فورد S-Max مدل 2015

 بررسی فورد S-Max مدل 2015

 بررسی فورد S-Max مدل 2015

 بررسی فورد S-Max مدل 2015

 بررسی فورد S-Max مدل 2015

 بررسی فورد S-Max مدل 2015

 بررسی فورد S-Max مدل 2015

 بررسی فورد S-Max مدل 2015

 بررسی فورد S-Max مدل 2015

 بررسی فورد S-Max مدل 2015

 بررسی فورد S-Max مدل 2015

 بررسی فورد S-Max مدل 2015

منبع پدال


نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (9 خرداد 1394 ساعت 05:48)

    واقعا خودرو کار امدی است