1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

24 خرداد 1394
  • 0

فورد F-150 سوپر کرو با قیمتی بیش از ۶۰ هزار دلار و یک موتور دو توربوشارژر ۳/۵ لیتری V-6 به راحتی می‌تواند رقبای چهار در خود را از شورولت، رام و تویوتا پشت‌سر بگذارد. در همین حال، یک موتور کوچکتر نیز برای سری F-150 درنظر گرفته شده است؛ یک موتور ۲/۷ لیتری V-6 که می‌تواند در زیر این کاپوت این «فورد غیرآهنی» شک‌برانگیز باشد.

موتور ۲/۷ لیتری که از فولاد و آلومینیوم ساخته شده شده، دربین موتور پایه ۲۸۲ اسب‌بخاری V-6 و موتور ۵ لیتری V-8 با قدرت ۳۸۵ اسب‌بخار قرار می‌گیرد و با کمک دو توربوشارژر، قدرتی به اندازه ۳۲۵ اسب‌بخار تولید می‌کند. استفاده از این موتور، نسبت به موتور پایه شش سیلندر با تنفس طبیعی تنها ۷۹۵ دلار هزینه اضافی دربر دارد؛ این درحالی است که آپشن سقف آفتاب‌گیر در F-150 برابر ۹۹۵ دلار است. همچنین استفاده از موتور V-8، نیاز به پرداخت ۱۵۹۵ دلار و موتور سطح بالای توربوی ۳/۵ لیتری V-6 نیاز به ۱۹۹۵ دلار اضافی دارد.

موتور ۲/۷ لیتری باعث می‌شود تا این تراک در مدت ۵/۷ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مسیر یک‌چهارم مایل را نیز در مدت ۱۴/۳ ثانیه طی کند. در نتیجه، از شتاب‌گیری ۰/۱ ثانیه نسبت به موتور ۳/۵ لیتری توربوشارژر V-6 کُندتر است و در همین حال، ۰/۱ ثانیه نسبت به این مدل در تست یک‌چهارم مایل سریع‌تر عمل کرده است. در نظر بگیرید هزینه‌ای را که برای داشتن آن، حداقل برای مدل «سوپرکاب» صرف می‌شود.

این مدل با وزنی به اندازه ۲۲۱۱ کیلوگرم، بیش از ۳۰۰ کیلوگرم نسبت به مدل دوکابین مورد اشاره سبک‌تر است. این موضوع را مقایسه کنید با شورولت کلرادو که در فرم دوکابین با قدرت ۳۰۵ اسب‌بخار، ۱۳۶ کیلوگرم سبک‌تر بوده و در تست یک‌چهارم مایل، ۱/۲ ثانیه کُندتر عمل کرده است.

عدم‌وجود درهای بزرگ در عقب به ما یادآوری می‌کند که چرا تراک‌های بزرگتر به این اندازه محبوب‌ شده‌اند. در این حالت، مجبوریم که صندلی‌ مسافر را به جلو ببریم تا سرنشین بزرگسال در عقب احساس راحتی کند. البته این فضا به اندازه چیزی که از فرم دوکابین انتظار داریم، تنگ نیست، ولی هنوز هم نمی‌توان آن را با فضای جادار هنگام داشتن یک چهار در واقعی مقایسه کرد.

کاهش وزن F-150 نسبت به سایر تراک‌های موجود در بازار، میزان ظرفیت حمل بار را به چالشی برای مهندسان شاسی بدل کرده است. این F-150 می‌تواند تا ۷۳۷ کیلوگرم سرنشین و وسایل را با خود حمل کند که ۳۶ درصد رشد در نسبت وزن بار به وزن ناخالص خودرو نشان می‌دهد. حداکثر قابلیت حمل بار در عدد ۷۸۹ کیلوگرم برآورد شده که وزن کلی وسیله نقلیه در این حالت به حدود ۳ تُن می‌رسد. با این نسبت وزن بارگیری‌شده به وزن بدون بار، این انتظار می‌رود که وضعیت سواری در این خودرو چندان جالب نباشد، ولی در کمال تعجب، چنین چیزی اتفاق نمیفتد. چاله‌ها و سرعت‌گیرها مشکل چندانی برای ما ایجاد نمی‌کنند و سیستم فرمان از دقت قابل‌ملاحظه‌ای برای یک تراک برخوردار است.

در همین حال، مدل 2.7 اکوبوست، وضعیت چندان مطلوبی در برآوردهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا ندارد. برای این مدل، مصرف سوختی برابر ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۱۰/۲ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده شده که البته نباید آن را به راحتی برای دنیای واقعی درنظر گرفت. در تستی که به طول بیش از هزار مایل انجام شده و شرایط مختلف رانندگی از جمله مسیرهای زمستانی، یدک‌کشی و حمل بار با آن آزموده شده، مصرف سوختی برابر ۱۴/۷ لیتر از این خودرو شاهد بوده‌ایم.

در هر صورت، رفتار و عملکرد خودرویی F-150 قابل‌ستایش است. البته برای قیمتی در حدود ۴۳ هزار دلار که برای این مدل پرداخته می‌شود، می‌تواند یک مدل V-8 از شورولت یا رام را نیز درنظر گرفت.

مشخصات:

• نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب/ چهارچرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در پیکاپ.

• قیمت مدل تست: ۴۲۸۰۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۸۹۹۵ دلار).

• نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ V6، با خنک‌کننده داخلی و دو توربوشارژر، بدنه آلومینیوم و فولادی، رویه آلومینیومی،انژکتور سوخت مستقیم.

• گنجایش: ۲۶۹۴ سی‌سی.

• قدرت: ۳۲۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه.

• گشتاور: ۵۰۸/۴ نیوتن‌متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه.

• گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

• فاصله محوری: ۳/۶۸۵ متر.

• طول ماشین: ۵/۸۹ متر.

• عرض: ۲/۰۲۹ متر.

• ارتفاع: ۱/۹۶۱ متر.

• وزن کلی: ۲۲۱۱ کیلوگرم.

تست‌های عملکرد:

• صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۷ ثانیه.

• صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۱ ثانیه.

• استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۴ ثانیه.

• عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۲/۸۸ کیلومتر بر ساعت.

• سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۶۷/۳۷ کیلومتر بر ساعت.

• مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۰۳۵ متر.

مصرف سوخت:

• تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۱۰/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

• مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

 تست و بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

منبع پدال


نظرات