1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی فیات 500L

بررسی فیات 500L

2 اردیبهشت 1394
  • 0

زمانی که برای بار نخست با فیات 500 هاچ بک روبرو می‌شوید، ابعاد بسیار کوچک و جمع و جوران شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته این ابعاد در طول زمان رشد کرده و بزرگ‌تر شده‌اند. بنابراین در مقایسه با یک فیات 500 کلاسیک، هنوز خودروی بزرگی محسوب می‌شود. در عین حال، فیات 500 به امضای فیات در بازارهای جهانی تبدیل شده است. به همین دلیل مدل مینی ون آن با نام 500L و مدل کراس اوور آن با نام 500X نیز وارد بازار شده‌اند.

فیات 500L در همه ابعاد رشد کرده و تنومند شده است. در این خودرو، 5 نفر مسافر با بارهای آنها به خوبی جا می‌گیرند. بنابراین به عنوان یک خودروی عملی‌تر و خانوادگی‌تر نسبت به 500 معمولی به حساب می‌آید. طول این خودرو 61 سانتی‌متر و عرض آن 12.7 سانتی‌متر نسبت به 500 هاچ بک کشیده‌تر و عریض‌تر شده‌اند. قاعدتاً دو درب اضافی نیز، خودرو را کاربردی و مفیدتر می‌کند.

قیمت فیات 500L از 21 هزار دلار آغاز می‌شود که رقم پایینی نیست. بعلاوه نسخه تست شده شامل یک پکیج سفارشی به قیمت 6000 دلار بود که شامل سیستم ناوبری، سیستم تهویه دو ناحیه ای، دوربین دید عقب، گرم‌کن صندلی‌ها، سقف آفتابی و تجهیزات بیشتر می‌شود. برای گیربکس اتوماتیک هم باید 1350 دلار دیگر پرداخت کرد که رقم نهایی خودرو را به 29795 دلار می‌رساند.

فیات 500L در چهار تریم و به صورت دیفرانسیل جلو با موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری 160 اسبی و گیربکس شش سرعته دستی ارائه می‌شود.

با چنین اوضاعی، نباید انتظار دینامیک خوبی از این خودرو در جاده‌ها داشته باشید. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت با این پیشرانه به 8.5 ثانیه می‌رسد که رقمی متوسط است. در عین حال، کیفیت سواری نیز با اولویت راحتی مد نظر بوده تا ویژگی‌های دینامیکی اسپرت.

فضای داخل کابین به لطف سقف بلند، نورانی و بزرگ به نظر می‌رسد. سان روف شیشه ای تقریباً دو سوم فضای سقف را دربر می‌گیرد. فضای پا نیز به مقدار زیادی وجود دارد و صندلی‌ها از راحتی مناسبی برخوردارند. صندلی‌های عقب نیاز به نشیمن نرم تری دارند و فاصله کف آنها تا سقف بازشونده هم زیاد نیست. فضای بار نیز نسبت به اکثر رقبا، بیشتر است. صندلی‌های عقب را می‌توان تا کرد و از فضای 68 فوت مکعبی برای بار، سود برد. روکش چرم در برخی تریم ها موجود است اما در مجموع کیفیت مواد مورد استفاده در سطح متوسط است. قفسه‌بندی و فضاسازی مناسبی برای بار و اشیا در این خودرو پیش بینی شده است.

فیات 500L به صورت استاندارد از 7 ایربگ از جمله ایربگ برای زانوی راننده سود می‌برد و همچنین دوربین عقب و سنسور پارکینگ هم برای آن در نظر گرفته شده‌اند. امتیاز تست تصادف این خودرو در آزمون همپوشانی کوچک یعنی برخورد از گوشه جلویی خودرو به مانع، ضعیف و در سایر تست‌ها خوب بوده است.

مصرف سوخت این خودرو نیز با گیربکس اتوماتیک به طور متوسط 9.41 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده که در طی تست انجام شده به 11.31 لیتر بالغ شد.

طبق انتظار، نزدیک‌ترین رقیب این خودرو، مینی کوپر کانتریمن است که فضای داخلی کوچک‌تر و قیمت گران‌تری دارد. در عوض، مینی از کیفیت بالاتر مواد و مونتاژ و همچنین رانندگی بهتر سود می‌برد.

در سوی دیگر بازار و با نگاهی به رقبای ژاپنی و کره ای، می‌توان سایون XB را نیز یافت که فضای بار مشابه و هزینه کمتر و اقتصادی‌تری ارائه می‌کند. یک مورد مشابه دیگر هم کیا سول است که همین ویژگی‌ها را دارد.

 بررسی فیات 500L

 بررسی فیات 500L

 بررسی فیات 500L

 بررسی فیات 500L

 بررسی فیات 500L

 بررسی فیات 500L

 بررسی فیات 500L

 بررسی فیات 500L

منبع پدال


نظرات