1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. آشنایی با فراری 488 اسپایدر

آشنایی با فراری 488 اسپایدر

21 مرداد 1395
  • 0

چگونه یک فراری 488GTB را جذاب‌تر می‌کنید؟ پاسخ این سؤال فراری 488 اسپایدر است.

 آشنایی با فراری 488 اسپایدر

همیشه معرفی یک فراری کانورتیبل دو سرنشینه و پیشرانه وسط رویدادی خاص بوده است، همه‌چیز درباره‌ی لذت و هیجان و صدا است. فراری 488 GTB کوپه یکی از کاراترین خودروهای این شرکت است بنابراین باز کردن سقف از روی آن می‌تواند فروش اضافی این مدل را تضمین نماید. 488 اسپایدر چیزی خاص را ارائه می‌کند.

 آشنایی با فراری 488 اسپایدر

این خودرو از سقف سخت تا شدنی بهره می‌برد که پیش از این در مدل 458 اسپایدر نیز دیده شده بود. این یک آرایش هوشمندانه است. دکمه‌ای که در کنسول مرکزی قرار دارد سقف را باز و بسته می‌کند. در همین زمان کاوری کوچک در جلوی پیشرانه از جای خود بلند می‌شود و قطعات سقف این فاصله را پر می‌کنند. برخلاف مدل پیشین تنها 14 ثانیه طول می‌کشد تا سقف باز شود و این کار را می‌توان تا سرعت 48 کیلومتر در ساعت انجام داد.

 آشنایی با فراری 488 اسپایدر

 آشنایی با فراری 488 اسپایدر

زمانی که سقف باز است، بادگیر پنجره‌ی سه مرحله‌ای به شما اجازه می‌دهد تا با سرعت‌های بالا رانندگی کرده و به آسانی با سرنشین کناری به گفت‌وگو بپردازید؛ اما اگر وضعیت هوا تغییر کند، بستم سقف به ای معنی نیست که شما نمی‌توانید غرش پیشرانه‌ی 8 سیلندر را بشنوید. می‌توانید بادگیر را بین حائل‌ها پایین بکشید و اجازه دهید تا صدای فوق‌العاده‌ای پیشرانه به کابین راه پیدا کند.

 آشنایی با فراری 488 اسپایدر

به علاوه در هنگام بسته بودن سقف این خودرو زیباتر از GTB به نظر می‌رسد. با باز کردن سقف و پایین آوردن شیشه‌ها شاهد یکی از زیباترین ساخته‌های فراری خواهیم بود.

 آشنایی با فراری 488 اسپایدر

اسپایدر قطعاً یکی از سریع‌ترین خودروهای روباز فراری است. پیشرانه‌ی 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی GTB بدون هیچ‌گونه تغییری در این خودرو بکار گرفته شده است پس شاهد قدرت 660 اسب بخاری و گشتاور 760 نیوتون متری آن هستیم. در حقیقت، همه‌چیز درباره‌ی گشتاور است زیرا حداکثر آن در دور 3 هزار به دست می‌آید. نتیجه‌ی کار بسیار جالب است. مهندسان فراری مقدار گشتاور در دسترس را در دنده‌های پایین‌تر محدود کرده‌اند زیرا تلاش دارند تا قدرت به نرمی انتقال یابد و از آنچه که راننده‌های مشتاق متنفرند یعنی تأخیر توربو دوری جسته باشند.

 آشنایی با فراری 488 اسپایدر

به عقیده‌ی ما فراری کار خود را به خوبی انجام داده است. هیچ تعللی از سوی پیشرانه مشاهده نمی‌شود و با فشردن پدال گاز فوراً پیشرانه عکس‌العمل نشان می‌دهد.3 ثانیه طول می‌کشد تا خودرو به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد و درحالی‌که این خودرو به سریعی مک لارن 650S اسپایدر است اما سریع‌تر از آن حس می‌شود. جدا از عقاید قدیمی درباره‌ی پیشرانه‌های توربو و سوای لذت بیشتر پیشرانه‌ی تنفس طبیعی 8 سیلندر 458 اسپایدر پیشین، پیشرانه‌ی 8 سیلندر اسپایدر هنوز هم عالی و درجه‌یک است.

 آشنایی با فراری 488 اسپایدر

علیرغم روباز بودن فراری ادعا می‌کند که این خودرو همان استحکام ساختاری مدل کوپه را دارد.

 آشنایی با فراری 488 اسپایدر

 آشنایی با فراری 488 اسپایدر

اسپایدر با تمامی تکنولوژی‌های هوشمند مدل GTB از جمله آئرودینامیک فعال عرضه می‌شود. این خودرو همچنین دارای سیستم‌های دستیار راننده از قبیل دامپرهای تطبیق‌پذیر و سیستم کنترل زاویه لغزشی جانبی هوشمند است. این سیستم اندکی سیستم کنترل کشش را نرم کرده و به شما اجازه می‌دهد تا پیش از اینکه سیستم وارد عمل شود بخش عقبی را با لطافت بلغزانید.

 آشنایی با فراری 488 اسپایدر

به موارد بالا فرمان تیز و سبک، گیربکس 7 سرعته ی دوکلاچه ی تیز و سیستم تعلیق بازنگری شده را نیز باید اضافه کرد.

 آشنایی با فراری 488 اسپایدر

کابین خودرو نیز فضایی راحت دارد و تنظیماتی که عمدتاً روی راننده تمرکز کرده‌اند به خوبی کار می‌کنند. دید کلی خودرو نیز خوب است. با دیدن همه‌ی این موارد شگفت‌زده می‌شوید که چرا باید GTB را بخواهید.

 آشنایی با فراری 488 اسپایدر

البته این خودرو 20 هزار پوند گران‌تر است اما در این بازه قیمتی،20 هزار پوند بهایی ناچیز برای این‌همه هیجان و لذتی است که نصیبتان می‌گردد.

 آشنایی با فراری 488 اسپایدر

ما پیش از این می‌دانستیم که 488 خودرویی خوب است اما فراری 488 اسپایدر برجسته لایه‌ای دیگر از درگیر کنندگی را به تجربه‌ی رانندگی این خودرو افزوده است. با وجود سقفی تا شدنی، شما بیشتر از همیشه به صدا و هیجان پیشرانه‌ی 8 سیلندر نزدیک‌تر می‌شوید. البته استفاده‌ی روزمره‌ی نسخه‌ی کوپه را با خود به همراه دارد. با بهای 204400 پوندی، این خودرو ارزان نیست اما برای خودروی با نهایت کارایی و پریشان کننده‌ی موها، فراری خودرویی تاپ را به طرفداران هدیه کرده است.

 آشنایی با فراری 488 اسپایدر

 آشنایی با فراری 488 اسپایدر

مشخصات فراری 488 اسپایدر

قیمت: 204411 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 660 اسب بخار/760 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته ی دوکلاچه، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3 ثانیه
حداکثر سرعت: 327 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 11.4 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع:پدال



نظرات