1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. 11 ویژگی جذاب تویوتا کمری 2018

11 ویژگی جذاب تویوتا کمری 2018

1 بهمن 1395
  • 0

تویوتا چند روز پیش در نمایشگاه دیترویت از مدل 2018 کمری (Camry) پرده برداشت. طراحی نو، شاخصه‌های پیشرفته امنیتی، رانندگی پویا، قوای فنی تازه‌نفس، ظرفیت‌های ارتباطی گسترده و فناوری‌های سطح بالا در زمینه‌های مختلف را می‌توان بخشی از شاخصه‌های اصلی این نسل دانست. اما در میان تمامی ویژگی‌های ریزودرشت، چند مورد جالب‌توجه وجود دارد که در ذیل بدان‌ها اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

طول و عرض بیشتر، ارتفاع کمتر

 11 ویژگی جالب‌توجه تویوتا کمری 2018

نسل جدید بخاطر استفاده از پلتفرم TNGA در مقایسه با مدل پیشین به میزان 10 میلی‌متر طویل‌تر و 33 میلی‌متر عریض‌تر شده و ارتفاع آن 30 میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. درنتیجه سقف و کاپوت نیز به ترتیب 25.4 و 38.1 اینچ پایین‌تر قرار گرفته‌ و موجب بهبود سواری و هندلینگ خودرو شده‌اند.

تعبیه بازوهای کنترلی در سامانه تعلیق تمامی مدل‌ها

 11 ویژگی جالب‌توجه تویوتا کمری 2018

به‌منظور ارائه تجربه سواری لذت‌بخش و فراموش نشدنی، سامانه تعلیق محور عقب تمامی مدل‌ها به بازوهای کنترلی مجهز شده تا در کنار بهبود فرمان پذیری و هندلینگ، راحتی موردنظر در سواری نیز تأمین گردد.

ادامه عرضه پیشرانه V6

 11 ویژگی جالب‌توجه تویوتا کمری 2018

برخلاف شایعاتی که تا همین چند وقت اخیر شنیده می‌شد، تویوتا عرضه مجموعه V6 را در مدل 2018 ادامه می‌دهد و قصد کنار گذاشتن آن را ندارد. بد نیست اشاره‌ای بکنم که بلوک 3.5 لیتری جدید موسوم به D-4S در کالبَد هایلندِر جدید، سیِنا و لِکسِس RX 350 به ترتیب ارقام زیر را ارائه می‌کند: 295 اسب بخار و 356.5 نیوتون‌متر؛ 296 اسب بخار و 356.5 نیوتون‌متر؛ 295 اسب بخار و 363.3 نیوتون‌متر.

پیشرانه پایه جدید Dynamic Force

 11 ویژگی جالب‌توجه تویوتا کمری 2018

پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر پایه، نخستین عضو خانواده Dynamic Force است که از سامانه تزریق مستقیم و تزریق پورت (Port) بنزین، نسبت تراکم بالا و سامانه VVT-iE (همان VVT-i با کنترل الکترونیکی) بهره‌مند بوده و بازدهی دمایی آن 40 درصد می‌باشد. گفتنی است VVT-iE هم‌اکنون در بسیاری از پیشرانه‌های تویوتا و لکسِس وجود دارد.

جعبه‌دنده هشت سرعته استاندارد

 11 ویژگی جالب‌توجه تویوتا کمری 2018

جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار که هم‌اکنون در مدل‌های هایلندر، سیِنا و لِکسِس RX 350 انجام‌وظیفه می‌کند، برای تمامی مدل‌های بنزینی کمری 2018 نیز به‌صورت استاندارد عرضه خواهد شد. این جعبه‌دنده در دنده‌های دوم تا هشتم از قفل مستقیم (direct lock-up) استفاده می‌کند تا اتلاف توان هنگام تبدیل گشتاور به حداقل برسد، شتاب‌گیری‌ها سریع‌تر انجام شود و بازدهی توان خروجی از پیشرانه افزایش یابد.

نسخه هایبرید قدرتمند و پربازده

 11 ویژگی جالب‌توجه تویوتا کمری 2018

برای نسل جدید کمری یک نسخه هایبرید با استفاده از بلوک درون‌سوز 2.5 لیتری چهار سیلندر خطی و یک عدد موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است. برای مجموعه باتری دو گزینه لیتیوم-یون و نیکل-متال هیدرید قابل سفارش بوده و مجموع توان خروجی تحویل جعبه‌دنده CVT (به‌روزرسانی شده) می‌گردد. طبق ادعای کمپانی این نسخه نسبت به مدل پیشین قوی‌تر است و در بحث بازدهی با پریوس برابری می‌کند.

روح اسپورت و دوستدار طبیعت

 11 ویژگی جالب‌توجه تویوتا کمری 2018

جعبه‌دنده CVT در تریم SE به حالت اسپورت مجهز شده که حالت شش دنده را مشابه‌سازی کرده و قابلیت تعویض به‌وسیله پدال‌های پشت فرمان را نیز داراست. با انتخاب این گزینه قدرت خروجی از سامانه هایبرید افزایش یافته و شتاب‌گیری‌ها سریع‌تر انجام می‌شود. درنتیجه باور عمومی موجود درباره کند بودن خودروهای هایبرید را به چالش کشیده و به‌نوعی نقض خواهد شد.

ظرفیت بیشتر صندوق بار

 11 ویژگی جالب‌توجه تویوتا کمری 2018

به لطف بهره‌گیری از پلتفرم جدید TNGA مجموعه باتری از صندوق عقب به زیر صندلی‌های ردیف عقب منتقل شده است. درنتیجه مرکز ثقل خودرو پایین آمده و پایداری و پویایی بیشتری در رانندگی حاصل می‌شود. همچنین ظرفیت صندوق نیز افزایش یافته و فضای بیشتری برای حمل بار وجود دارد.

شاخصه‌های امنیتی فعال به‌صورت استاندارد

 11 ویژگی جالب‌توجه تویوتا کمری 2018

بسته Toyota Safety Sense از مدل 2017 به بعد در فهرست موارد استاندارد قرار گرفت. برای نسل جدید هم نسخه به‌روز آن موسوم به Toyota Safety Sense P در نظر گرفته شده که کروز کنترل انطباقی، نوربالای خودکار، هشدار خروج از خط حرکت، کمکی فرمان و سامانه جلوگیری از برخورد شامل هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابران پیاده را در دل خود دارد.

هدآپ دیسپلی هوشمند

 11 ویژگی جالب‌توجه تویوتا کمری 2018

کمری جدید یکی از اولین سدان‌های اندازه متوسط دنیاست که هدآپ دیسپلی سفارشی داشته و حسی شبیه به کابین هدایت یک هواپیما در راننده القا می‌کند. صفحه 10 اینچی این سامانه اطلاعاتی مثل سرعت و نقشه موردنظر را روی شیشه جلو منعکس و راننده را از نگاه کردن به نمایشگر کنسول مرکزی بی‌نیاز می‌سازد.

ارتباطات آسان با Entune 3.0

 11 ویژگی جالب‌توجه تویوتا کمری 2018

نسخه تازه رابط کاربری Entune تویوتا امکان انجام ارتباطات بی‌سیم را فراهم می‌کند. از ظرفیت‌های آن می‌توان اطلاع‌رسانی وضعیت خودرو، استارت از راه دور، خودرویاب، قفل و باز کردن درب‌ها و … را نام برد. در مدل‌های چهار سیلندر و هایبرید، رهیابِ Scout GPS و نقشه‌های متحرک به‌صورت استاندارد در دسترس هستند. انواع شش سیلندر نیز از سامانه رهیاب پویای جدیدی سود می‌برند که قابلیت به‌روزرسانی دارد.

منبع:پدال



نظرات