1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. سریع‌ترین سدان‌های لوکس جهان

سریع‌ترین سدان‌های لوکس جهان

26 اسفند 1395
  • 0

به نظر می‌رسد که ثروتمندان نیاز بیشتری به سریع‌تر رفتن داشته باشند زیرا این روزها سالن‌ها و سدان‌ها و حتی لیموزین‌هایی را می‌بینیم که پا به پای سوپر اسپرت‌ها حرکت می‌کنند. حتی در مقایسه‌ای با سوپر اسپرت‌های یک دهه قبل می‌توانیم شاهد برتری این خودروهای لوکس نیز در مواردی باشیم. جدا از تسلا مدل S که رکورددار شتاب خودروهای تولید انبوه جهان است و یک خودروی سدان لوکس می‌باشد، می‌توان تعدادی از خودروهای گران قیمت دیگر را نیز نام برد که هم در مبحث شتاب و هم در بحث سرعت نهایی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. ما می‌خواهیم در اینجا در میان پرچم‌داران مختلف کمپانی‌ها، سدان‌های پر سرعت آن‌ها را جدا کنیم.

رولز رویس فانتوم

سریع‌ترین سدان‌های لوکس جهان

نسل هفتم این سوپرخودروی اشرافی در پایان راه قرار گرفته و به زودی با کمک BMW به عنوان مالک این شرکت، نونوار خواهد شد. با این وجود، این خودروی غول‌پیکر و سنگین وزن لوکس، نشانه‌ای از ثروت و جلال صاحب خود به شمار می‌آید. پیشینه این مدل به سال 2003 باز می‌گردد. نسخه‌های کوپه و روباز آن نیز در سال‌های بعد معرفی شدند.

پیشرانه فانتوم، یک موتور 12 سیلندر خورجینی 6.75 لیتری است که 453 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و این ارابه 2485 کیلوگرمی را در 5.9 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. با این وجود، بیشینه سرعت آن به صورت الکترونیکی به عدد 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما به نظر می‌رسد که می‌تواند به سرعت‌های بالاتری نیز دست یابد زیرا در بالاترین سطح سرعت هنوز 11 درصد از قدرت تولیدی آن دست نخورده باقی مانده است.

مرسدس بنز S65 AMG

سریع‌ترین سدان‌های لوکس جهان

گران قیمت‌ترین نسخه از کلاس S بدون درنظر گرفتن نسخه مایباخ، همین مدل S65 است. این خودرو اوج فناوری و رفاه در عین حفظ ویژگی‌های مدرن آن است. بدین ترتیب مرسدس بدون اینکه برای رسیدن به درجه لوکسی بیشتر به دام گرایش به دنیای قدیم بیافتد، خودرویی گیرا و توانمند تولید کرده که می‌تواند استاندارد و الگوی هر خودروی لوکسی در این کره خاکی باشد. این خودرو در بخش رفاه، ایمنی، سرگرمی و تکنولوژی پیشتاز سایر ابرلوکس های جهان است. در حالی که AMG یک نسخه ارزان‌تر و سریع‌تر 8 سیلندر نیز دارد اما این مدل با موتور 12 سیلندر 6.0 لیتری توربو بیشتر، اشراف را نشانه گرفته است. این قلب آهنین، 621 اسب بخار نیرو تولید می‌کند تا شتاب صفر تا صد 4.1 ثانیه‌ای را در دسترس شما قرار دهد. بیشینه سرعت نیز به صورت الکترونیکی به عدد 250 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است اما احتمالاً قادر است به سرعت‌هایی بالای 320 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد.

آئودی S8 پلاس

سریع‌ترین سدان‌های لوکس جهان

این خودرو نیز در روزهای پایانی عمر خود قرار دارد و با نسلی به مراتب جذاب‌تر تعویض خواهد شد اما همین خودروی حال حاضر نیز یکی از معدود خودروهایی است که توانی نزدیک به 600 اسب بخار را در سینه دارند. موتور سیلندر 4.0 لیتری این خودرو با وجود حجم بسیار پایین، با کمک توربوشارژر دوقلویش قادر است 597 اسب بخار نیرو تولید کند. نسخه پلاس در مقایسه با نسخه عادی S8 که 513 اسبی است، تنها 16 هزار پوند گران‌تر است. با این وجود رسیدن به سرعت 306 کیلومتر بر ساعت با این سدان کاملاً عادی است و مهندسان آئودی حتی رسیدن به سرعت 320 کیلومتر بر ساعت را بدون محدود کننده الکترونیکی تأیید کرده‌اند.

مازراتی کواتروپورته GTS

سریع‌ترین سدان‌های لوکس جهان

این سدان لوکس ایتالیایی، در نگاه اول یک جنگجوی اسپرت است تا یک خودروی لوکس. برای داشتن یک احساس مافیایی ویژه، یک پیشرانه 8 سیلندر 3.8 لیتری در زیر کاپوت جا خوش کرده که 523 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و شتاب 4.2 ثانیه‌ای و بیشینه سرعت 310 کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان می‌آورد. مازراتی یکی از خودروهای ارزان این گروه محسوب می‌شود اما نسبت به رقبا، نهان حد رفاهی و شکوه خودروهای انگلیسی را ارائه می‌کند و نه پیشرفت و تکنولوژی خودروهای المانی را. در عوض می‌توان احساس لذت‌بخش یک خودروی فراری را در قالب یک سدان بزرگ تجربه نمود.

پورشه پانامرا توربو S ای-هیبرید

سریع‌ترین سدان‌های لوکس جهان

هر خودروی پورشه با نشان توربو S روی آن تبدیل به یک خودروی غیر قابل شکست می‌شود حتی اگر آن خودرو یک سدان بزرگ چهار درب باشد. نسل جدید پانامرا، مورد تحسین بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفته و نسخه هیبریدی آن نیز اوج شکوه این مدل می‌باشد. اتاق مجلل و کابین مدرن و باشکوه آن، نشانی از آینده دارند.

در زیر کاپوت، موتور 4 لیتری V8 بنزینی 543 اسبی در تعامل با یک موتور الکتریکی 134 اسبی قرار گرفته است. در حالت ترکیبی این دو موتور در مجموع 671 اسب بخار را در اختیار چرخ‌ها قرار می‌دهند تا بتوان با آن به شتاب صفر تا صد 3.4 ثانیه‌ای دست یافت. بیشینه سرعت آن نیز 310 کیلومتر برساعت است.

بنتلی فلائینگ اسپور

سریع‌ترین سدان‌های لوکس جهان

خودروی بسیاری از سلبریتی ها و تازه به دوران رسیده‌هایی که به دنبال تفاخر هستند با شاسی مشترک با آئودی A8 و یک موتور W12 با حجم 6.0 لیتر و توربوشارژر دوقلو تولید می‌شود. این مجموعه می‌تواند 616 اسب بخار نیرو تولید کند. البته با رقم 10 هزار پوند کمتر می‌توانید نسخه V8 با حجم 5.0 لیتری و قدرت 500 اسبی را دریافت کنید.

این خودروی 2.5 تنی لوکس و اشرافی با قیمت پایه 170 هزار پوندی، با سرعت بالای خود در بزرگراه، خودروی ترسناکی به نظر می‌رسد.

آلپینا B7 به ای توربو

سریع‌ترین سدان‌های لوکس جهان

در حالی که می‌توانید سری 7 BMW را با موتورهای توانمند خریداری نمایید، آلپینا، نسخه لوکس‌تر و با تنظیمات ویژه خود را پیشنهاد می‌کند. خوشبختانه این مدل آلپینا به طور کامل در خط تولید خود BMW مونتاژ می‌شود. پیش‌بینی شده که این مدل به سرعت 330 کیلومتر بر ساعت دست یابد اما تاکنون سرعت آزمایش شده آن نهایتاً 310 کیلومتر بر ساعت بوده است.

برای پیشرانه از نسخه اصلاح شده موتور 8 سیلندر 4.4 لیتری با توربوشارژر دوقلو و اینترکولر استفاده شده که 599 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. این خودرو می‌تواند از سویی با برادر 12 سیلندر خود یعنی M760Li که موتوری 6.6 لیتری V12 دارد نیز رقابت نماید.

منبع:carthrottle



نظرات