1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. رنو داستر ۲۰۱۷، 4چرخ متحرک و اتوماتیک

رنو داستر ۲۰۱۷، 4چرخ متحرک و اتوماتیک

7 دی 1395
  • 2

بازار خودرو‌های کراس‌اوور در ایران و جهان بازار بسیار بزرگی است و شرکت‌های خودروسازی هم تلاش می‌کنند با عرضه نمونه‌هایی در این کلاس، نظر خریداران را به خود جلب کنند. رنو هم برای همراهی با این بازار، چند سال پیش رنو داستر را به‌عنوان یک کراس‌اوور اقتصادی روانه بازار کرد.

 رنو داستر ۲۰۱۷، کراس‌اوور اقتصادی رنو با امکانات جدید

این خودرو بر روی پلتفرم X90 ساخته شده است و به این ترتیب خودرویی است با قابلیت‌های فنی مناسب و البته دوام بالا و هزینه نگهداری پایین. نگین خودرو به‌عنوان نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران، چند سال پیش و به دنبال گسترش فعالیت‌های خود رنو داستر را روانه بازار ایران کرد و این خودرو به دلیل قیمت مناسب، توانایی‌های فنی و البته بهره‌گیری از نشان رنو توانست موفقیت زیادی در بازار کسب کند. نگین خودرو اکنون مدل‌های فیس‌لیفت 2017 این خودرو را با گیربکس اتوماتیک و سیستم دو یا چهارچرخ متحرک، امکانات بیشتر و ظاهری به‌روزتر روانه بازار کرده است که گزینه ایده‌آلی برای خرید در بازه قیمتی 100 میلیون تومان است.

 رنو داستر ۲۰۱۷، کراس‌اوور اقتصادی رنو با امکانات جدید

در مدل‌های 2017 داستر فاز2 به جلوپنجره جدید، چراغ‌های جلو با طراح جدید و رینگ‌های اسپرت مجهز است. از این نظر نمای ظاهری آن با داستر‌های پیشین متفاوت است. این البته همه داستان نیست چراکه وقتی وارد خودرو می‌شوید تغییرات را بیشتر حس خواهید کرد. طرح داشبورد، رودری‌ها، نوع پشت آمپر و غربیلک فرمان به‌کل تغییر کرده است. این تغییرات با سادگی همیشگی داستر همراه است، ولی نوع جدیدی از سادگی را بیان می‌کند. داشبورد دورنگ و رودری‌های جدید ارگونومی بهتری را به کابین داستر داده است و جایگیری دگمه‌ها در محل بهتری انجام شده است. در زمینه امکانات هم رنو با دست باز عمل کرده است و علاوه بر امکاناتی که پیش از این بر روی داستر می‌دیدم، کروزکنترل و لیمیتر به‌عنوان یکی از امکانات داستر فیس‌لیفت محسوب می‌شود که کنترل آن از روی فرمان انجام می‌شود. همچنین کامپیوتر سفر اطلاعات کاملی را به راننده می‌دهد و تنظیمات آن از طریق دگمه روی برف‌پاک‌کن امکان‌پذیر است. مانیتور، دوربین و سنسور پارک عقب، GPS فعال، قابلیت اتصال AUX و USB، بلوتوث، چراغ روشنایی روز، صندلی شش حالته راننده، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی و ... از دیگر امکانات این خودرو است.

 رنو داستر ۲۰۱۷، کراس‌اوور اقتصادی رنو با امکانات جدید

رنو داستر دو دیفرانسیل به موتور دو لیتری چهار سیلندر DOHC مجهز است که 135 اسب بخار را با گشتاور 195 نیوتون متر تولید می‌کند. گیربکس چهار دنده‌اتوماتیک این خودرو به سیستم تیپ‌ترونیک و شروع حرکت در حالت برفی مجهز است. این خودرو امکان تنظیم نوع انتقال قدرت از کابین را دارد و می‌توانید برحسب شرایط، نیروی موتور را به چرخ‌های جلو یا چهارچرخ برسانید که حالت چهارچرخ هم دو وضعیت هوشمند و ثابت دارد. رنو داستر فاز2 را می‌توانید هم‌اکنون در دو مدل 2WD و 4WD اتوماتیک 2017 را هم‌اکنون می‌توانید با شرایط متعدد فروش نقدی و اعتباری از نگین خودرو خریداری کنید.

 رنو داستر ۲۰۱۷، کراس‌اوور اقتصادی رنو با امکانات جدید

منبع:عصرخودرو



نظرات

  • ناشناس ناشناس (7 دی 1395 ساعت 10:58)

    این ماشین که نزدیک 90 تومن قیمت داره، الان اقتصادی حساب می شه؟!؟! 90 تومن در واقعیت پول ماشینای لوکسه، نه این مسخره!!! قیمت واقعی این ماشین 40 تومن هم نمی شه!!!

    کیومرث کیومرث (9 دی 1395 ساعت 11:27)

    بحث در مورد قیمت های غیر منطقی خودرو و خیلی از اجناس دیگر در ایران بحثی منطقی اما تکراری است ضمن این که در تایید جنابعالی داستر هرگز لوکس نیست و اطلاق صفت لوکس به آن مضحک است لیکن داستر با توجه به سطح کیفی آن در مقایسه با دیگر خودرو های هم ردیف از نظر کلاس و قیمت حقیقتا ارزشمند است.