1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

22 اردیبهشت 1394
  • 3

پرفروش ترین خودروهای جهان در کلاس سدان متوسط جای گرفته اند و طبیعی است که بیشترین حجم از رقابت را نیز در همین سگمنت شاهد باشیم. کرایسلر 200 نیز یکی از همین خودروهاست که باید با خودروهای معروف و محبوبی چون هوندا آکورد، تویوتا کمری، هیوندای سوناتا، شولولت مالیبو، کیا اپتیما، مزدا 6 و غیره به رقابت برخیزد.

اما مدلی ویژه از کرایسلر 200 با موتور شش سیلندر و انتقال نیرو به هر چهار چرخ، رقابت بهتری با خودروهایی چون فورد فیوژن، آئودی A4، ولوو S60، سوبارو لگاسی و حتی ب ام و سری 3 خواهد داشت.

کرایسلر 200 در دیترویت متولد شده و خواستگاهی آمریکایی دارد اما دیدگاه و چشم آن به بازارهای جهانی است. به همین دلیل و هدف است که طراحان فیات، تاثیر بیشتری نسبت به طراحان کرایسلر روی آن گذاشته اند.

شاسی این خودرو بسیار به پلتفرم آلفارومئو سدان و داج دارت نزدیک است. در سال 2015، این خودرو با طراحی کاملا جدید و ویژگی ها و گزینه هایی تازه پا به عرصه گذاشته است.

مدل مورد تست، از بالاترین مدل های کرایسلر 200 و نسخه 200C با موتور V6 و چهار چرخ محرک است. قیمت این مدل به بیش از 30 هزار دلار رسیده است. تجهیزات لوکسی نظیر روکش چرم برای صندلی ها و گرم کن داخلی صندلی های جلو و تنظیم الکتریکی این صندلی ها در 8 جهت و وضعیت، نمایشگر لمسی 7 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع خودکار دو ناحیه ای، شیفترهای تعویض دنده روی فرمان، روکش چرم غربیلک فرمان و ورود بدون کلید و استارت از راه دور در این مدل گنجانده شده اند.

با پرداخت 1295 دلار اضافی می توان پکیج SafeTec را سفارش داد که شامل کروز کنترل تطبیقی، سیستم استارت/توقف، سیستم کمکی ترمز پیشرفته، هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار با امکان توقف کامل خودرو، هشدار خروج از لاین جاده، سیستم دستیار پارک دوبل، سنسورهای برف پاک کن و نوربالای هوشمند چراغهای جلو می شود.

با پرداخت 995 دلار بیشتر هم سیستم تهویه داخلی صندلی ها، چرم سوراخدار ناپا، فرمان گرم شونده، تریم چوبی و حافظه تنظیمات راننده همراه با خروجی 115 ولت برق را می توان دریافت نمود.

البته این پایان کار نیست و با پرداخت 1395 دلار دیگر هم می توان سیستم ناوبری همراه با کنترل صوتی، نمایشگر 8.4 اینچی همراه با اتصال بلوتوث و GPS و رادیوی ماهواره ای و آینه خودکار ضد تابش نور و سیستم صوتی 506 وات با 9 عدد بلندگو و ساب ووفر را نیز دریافت کرد.

بدین ترتیب قیمت مدل فول کرایسلر 200 به 35900 دلار بالغ می گردد.

اولین برداشت در مواجهه با این خودرو این است که توسط شریک ایتالیایی کرایسلر یعنی فیات طراحی شده و به آمریکا صادر می گردد اما در اصل این زبان طراحی فیات بوده که به کرایسلر و آمریکا صادر شده است. سبک طراحی کوپه مانند و چراغهای LED روزتاب، هماهنگی بالایی با هم دارند.

کابین خودرو بسیار جادار و راحت و لوکس به نظر می رسد. مخصوصا سیستم تعویض دنده به سبک جگوار و روکش چرمی فرمان جلب توجه می کنند. مواد مورد استفاده در کابین از کیفیت عالی برخوردارند و برای یک سدان متوسط 30 هزار دلاری، غیر قابل انتظار می باشند.

فضای کابین برای بزرگسالان کاملا مناسب و کافی است. با این وجود فضای پای سرنشینان عقب محدود می باشد.

در زیر کاپوت یک موتور 3.6 لیتری شش سیلندر قرار دارد که 295 اسب بخار نیرو و 262 پوند فوت گشتاور تولید می کند. با کمک یک گیربکس پیشرفته 9 سرعته خودکار، نیرو به هر چهار چرخ منتقل می گردد.

با چنین قدرتی، این خودرو یک سدان مفرح برای سواری خواهد بود که قادر به رقابت با آلمانی ها نیز می باشد. فرمان نیز سفت و دقیق و بازخورد مناسبی دارد. تعویض دنده با شیفترهای روی فرمان، با تسلط بیشتری برای راننده همراه با دینامیک خوب خودرو همراه است. سیستم چهار چرخ محرکه نیز در مسیرهای برفی و یخ زده می تواند یک گزینه نجات بخش باشد. در عین حال سواری با آن مخصوصا در بزرگراه همراه با آرامش و سکوت است.

لیست کامل تجهیزات از جمله تجهیزات ایمنی ذکر شده این خودرو را به یک گزینه مطلوب با قیمت مناسب تبدیل کرده اند.

کرایسلر 200 به عنوان یک سدان متوسط در کلاس سختی جای گرفته اما شایسته یک نگاه جدی از سوی هر خریداری می باشد.

 بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

 بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

 بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

 بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

 بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

 بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

 بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

 بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

 بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

 بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

 بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

 بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

 بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

 بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

 بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

 بررسی کرایسلر 200 شش سیلندر

منبع پدال


نظرات

  • رخش جاده رخش جاده (23 اردیبهشت 1394 ساعت 21:18)

    من اصلا تاحالا اسمی بنام کرایسل نشنیده بودم . . .

    مالیبو مالیبو (26 اردیبهشت 1394 ساعت 01:53)

    Fiat<Chrysler<dodge
    این ترتیب مالکیتشونه. فیات صاحب این دوتا. مسافربر هم صاحب داج

  • گالاردو گالاردو (23 اردیبهشت 1394 ساعت 16:47)

    اولین کرایسلری رو دیدم که هم زیباست ، هم امکانات بالایی داره و هم قیمت متعادل و مناسبی رو تجربه میکنه کاملا تاثیر مثبت فیات رو میتونیم حس کنیم مخصوصا تو طراحیش که بیشتر اروپایی جلوه میکنه تا آمریکایی.