1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. نسخه چینی کیا سورنتو را بشناسید

نسخه چینی کیا سورنتو را بشناسید

24 اسفند 1395
  • 0

کیا از جدیدترین اس یو وی خود که بطور انحصاری برای بازار چین آماده شده است رونمایی کرد.

کیا K7 که فروش آن از ۱۶ مارس آغاز می‍شود بر پایه نسل سوم کیا سورنتو تولید شده و از جلوپنجره جدید، به علاوه چراغ ها و سپر متفاوتی بهره می‍برد.

 نسخه چینی کیا سورنتو را بشناسید

البته کیاموتورز سورنتو را نیز به چین صادر می‍کند اما از آنجا قیمت آن اندکی بیشتر از رقبا است تصمیم گرفته با تولید محصول مشابه برای بازار چین حضور قدرتمندتری در این کشور داشته باشد. با این حال با وجود تخفیف های گمرکی و مالیاتی بین چین و کره جنوبی قیمت خود سورنتو نیز چندان زیاد نیست.

 نسخه چینی کیا سورنتو را بشناسید

قیمت سورنتو در چین بین ۳۳ تا ۵۳ هزار دلار بسته به تیپ و تجهیزات آن متغیر است. این اس یو وی با موتور ۲٫۴ لیتری ۱۸۸ اسب بخاری، ۲٫۲ لیتری توربودیزل ۲۰۰ اسب بخار یا ۲ لیتری توربو ۲۴۱ اسب بخاری عرضه می‍شود. البته طبق قانون خودروهای سواری دیزلی مجاز به حرکت در داخل کلانشهرها نبوده و فقط در شهرهای کوچک می‍توانند رفت و آمد کنند.

 نسخه چینی کیا سورنتو را بشناسید

کیا K7 در چین توسط یک شرکت مشارکتی به نام «دانگ فنگ یودا کیا» تولید خواهد شد. موتور آن نیز کاملا مشابه سورنتو بوده و از گیربکس ۶ دنده دستی یا اتوماتیک بهره خواهد برد. مدل های پایه بصورت دیفرانسیل جلو و تیپ های پیشرفته تر بصورت چهار چرخ متحرک عرضه خواهند شد. قیمت آن در چین از ۲۹ تا ۴۳ هزار دلار متغیر است.

 نسخه چینی کیا سورنتو را بشناسید

با وجود قیمت کمتر از امکانات رفاهی داخلی در حد مطلوبی بوده و از میزان قابل ملاحظه ای چرم و حتی چوب در تزیینات استفاده شده است. تعویض دنده ها به سهولت و سرعت انجام می‍شود.

 نسخه چینی کیا سورنتو را بشناسید

نمایشگر در قالب یک قاب بزرگ بر روی داشبورد قرار گرفته است؛ هرچند ابعاد خود نمایشگر چندان بزرگ نبوده و ۸ اینچ می‍باشد. نکته جالب چینی بودن زبان نمایشگر و مجهز بودن به بایدو کارلایف (مخبص گوشی هایی با سیستم عامل چینی) در کنار اپل کارپلی می‍باشد.

 نسخه چینی کیا سورنتو را بشناسید

منبع:دنیای خودرو



نظرات