1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی کراس اوور جمع و جور شورولت تراکس

بررسی کراس اوور جمع و جور شورولت تراکس

26 آذر 1394
  • 0

همیشه یک خودروی بزرگتر، بهترین گزینه نیست. مخصوصاً برای تردد در شهرهای شلوغ و استفاده روزانه و برای خانواده‌های جوان و کم جمعیت، گزینه‌های جمع و جور می‌توانند انتخاب‌های بهتری باشند. این موضوع باعث شده تا حتی سلیقه مشتریان آمریکایی نیز به تدریج تغییر کند و خودروهای کوچکتر و با پیشرانه‌های کوچک، چه در بین مشتریان و چه تولید کنندگان آمریکایی، جای خود را باز کند.

امروزه کراس اوورهای کوچک نیز توانسته‌اند محبوبیت بالایی به‌دست آورند. عمده این محبوبیت به آسانی استفاده و رانندگی، راحتی در پارک و یافتن جای پارک، مقرون به صرفه بودن از لحاظ قیمت و مصرف سوخت و استفاده از آخرین تکنولوژی‌های سرگرمی و ایمنی و ارتباطی در آنها می‌باشد.

شورولت تراکس یکی از این کراس اوورهای جدید است که در دومین سال تولید قرار دارد و امسال به جز چند تغییر جزئی مثل افزودن رنگ‌های جدید نظیر زرشکی متالیک و خاکستری سایبر و شامپاینی متالیک، بدون تغییر مانده است. مدل مورد آزمون، LTZ دیفرانسیل جلو است که قیمتی 25 هزار دلاری دارد و در عین حال شامل مقدار زیادی از تجهیزات به صورت استاندارد می‌شود. این تجهیزات شامل ریل‌های سقفی، شیشه عقب با ویژگی حفظ حریم خصوصی، استارت از راه دور موتور، آینه‌های گرم شونده، رادیوی ماهواره‌ای، چرخ های 18 اینچی، دوربین دید عقب، سنسور پارک، آینه وسط خودکار کاهنده بازتاب نور، روکش چرم و وینیل، صندلی‌های جلوی گرم شونده و سیستم صوتی Bose با 7 بلندگو می‌شوند.

در بخش تکنولوژی، این مدل تراکس به رابط کاربری MyLink شورولت با یک نمایشگر 7 اینچی لمسی و یکپارچه سازی با گوشی‌های هوشمند و امکانات ارتباطات پر سرعت 4G و وای فای و بلوتوث و کنترل صوتی سیری اپل و پورت‌های مختلف مجهز گردیده است.

با ورود به کابین تراکس، احساس می‌کنید که وارد خودرویی بزرگ تر شده‌اید. خط سقف بلند باعث افزایش دیدد در ترافیک می‌شود. مقدار زیادی فضا برای اشیا و لوازم هم در کابین پیش‌بینی شده است. ابزارهای مفیدی هم برای حمل وسایل و تجهیزات ورزشی و محموله‌های مختلف درنظر گرفته شده است. فضای جلو، سر و پای سرنشینان نیز کافی است. با این وجود در حالی که این یک خودروی 5 نفره است اما عرض قسمت عقب بیشتر برای دو نفر بزرگ‌سال کفایت می‌کند. انتظار می‌رفت که یک کنسول با امکان قرارگیری اشیا نیز در این خودرو یافت شود که این گونه نبود. فضای بار نیز به 18.7 فوت مکعب می‌رسد. در حالی که اگر صندلی‌های ردیف دوم را بخوابانید، این فضا تا 48.4 فوت مکعب افزایش می‌یابد. حتی صندلی سرنشین جلو را نیز می‌توان تا کرد تا بتوان اشیای بیش از حد بلند را نیز در خودرو جای داد.

متأسفانه یکی از مشکلات کابین، کیفیت پایین مواد مورد استفاده است. سطوح از پلاستیک سخت پوشیده شده‌اند. هرچند روکش صندلی‌ها از چرم نرم می‌باشد. بدین ترتیب احساس خوبی در لمس قسمت‌های مختلف به سرنشینان دست نمی‌دهد.

در رفت و آمد شهری، تراکس با فاصله بین دو محور کوتاه خود عملکرد مناسبی دارد. موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری توربوی آن نیز بسیار جمع و جور است. اما با این حال قدرت کافی برای استفاده روزمره و شهری را داراست و البته قرار نیست با این خودرو به کوهنوردی یا آفرود بروید یا بارهای سنگین را با آن بکسل نمایید. متأسفانه در سربالایی، همین موتور باید زور زیادی بزند تا خودروی مملو از سرنشینت را بالا بکشد.

قدرت موتور 138 اسب بخار و گشتاور آن 148 پوند فوت است. مصرف سوخت در بزرگراه 6.9 لیتر و در شهر 9.05 لیتر می‌باشد.

موتور تا دور 3500 آرام است. پس از آن کمی پر سروصدا می‌شود. انتقال نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به خوبی صورت می‌گیرد. البته دنده ششم برای یک تجربه کروز لذت بخش در بزرگراه است.

در مجموع کارایی، مصرف سوخت مناسب و ارزش کلی خوب خودرو به عنوان یک خودروی مینی شاسی بلند شهری مقرون به صرفه از مزایای تراکس جدید است و در عین حال دینامیک رانندگی، متریال مورد استفاده در کابین و نداشتن کنسول مرکزی نیز ناامید کننده‌اند.

 بررسی کراس اوور جمع و جور شورولت تراکس

 بررسی کراس اوور جمع و جور شورولت تراکس

 بررسی کراس اوور جمع و جور شورولت تراکس

 بررسی کراس اوور جمع و جور شورولت تراکس

 بررسی کراس اوور جمع و جور شورولت تراکس

 بررسی کراس اوور جمع و جور شورولت تراکس

 بررسی کراس اوور جمع و جور شورولت تراکس

 بررسی کراس اوور جمع و جور شورولت تراکس

منبع پدال


نظرات