1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تست و بررسی شورولت کامارو SS 1LE مدل 2015

تست و بررسی شورولت کامارو SS 1LE مدل 2015

9 خرداد 1394
  • 2

با ۳۵۰۰ دلار هزینه اضافی برای استفاده از آپشن 1LE، کامارو SS تبدیل به یک خودرو با هندلینگ فوق‌العاده و مدلی آماده برای پیست در کلاس پورشه 911 GT3 می‌شود. حتی اگر کاماروی خود را اصلاً به جاده نبرید، 1LE پکیچی کامل برای عاشقان رانندگی خواهد بود. البته امکان انتخاب گیربکس اتوماتیک و پکیج 1LE به صورت همزمان برای شما وجود نخواهد داشت.

تغییرات انجام شده در شاسی بسیار گسترده هستند و 1LE به صورتی دقیق و جزئی در جهت هندلینگ بهتر عمل کرده است. در مقایسه با مدل استاندارد SS، میله‌های ضدّ لغزش جلو و عقب بزرگتر شده‌اند، ضربه‌گیرهای عقب تک سیلندر جایگزین نوع دو سیلندری آن در SS شده‌اند و چرخ‌های ۲۰ اینچی با طراحی مشکی با عرض ۱۰ اینچ در جلو و ۱۱ اینچ در عقب از تایرهای 285/35R-20 گودیر Eagle F1 Supercar G:2 استفاده کرده‌اند که از ZL1 گرفته شده است. به منظور کارایی بیشتر، از بیرینگ چرخ‌ها، محفظه ضربه‌گیر عقب و پمپ سوخت‌ها بزرگتر ZL1 نیز استفاده شده است.

علاوه بر استفاده از طرح مشکی در چرخ‌ها، در بدنه خودرو، کاپوت از طرح‌ وینیل سیاه‌رنگ بهره گرفته شده و همین‌طور اسپویلرهای جلو و عقب بزرگتری به کار رفته‌اند. تغییرات در داخل کابین، شامل پوشش میکروفیبر غربیلک فرمان و شیفتر و مشابه همان چیزی است که در ZL1 استفاده شده است. شیفترها عملکرد سریعتری دارند و واکنش گیربکس ۶ دنده نیز قابل‌توجه است.

چیزی که مدل 1LE را متمایز می‌کند، نحوه قرار دادن امکاناتش برای عوض کردن حال و هوای کامارو است. سیستم فرمان اندکی حالت الکتریکی پیدا کرده است، ولی توانایی کنترل مناسبی را ایجاد می کند. در همین حال، کامارو در تست لغزش در پیچ، چسبندگی 1.01g را نشان می‌دهد. البته باید این نکته را ذکر کنیم که هنگام وارد شدن به جاده سنگفرش، تایرهای جلو اندکی بیش از حد به کف می‌چسبند و حرکت فرمان سنگین می‌شود. کیفیت سواری، ممکن است چندان برای برخی افراد رضایت‌بخش نباشد، ولی اثر ناهمواری‌های جده به سرعت توسط ساختار صلب خودرو دفع می‌شود. این شرایط، کاملاً ارائه نشدن کیت 1LE برای کانورتیبل‌ها را توسط شورولت توجیه می کند. پنجره‌های کوچک و ستون‌های جلو و عقب ضخیم در یک خودرو، ممکن است دید داخل کابین را محدود کنند، ولی برای ایجاد یک ساختار صلب بسیار مفید هستند.

در 1LE، شورولت تمام بی‌دقتی‌ها را کنار گذاشته است. تمام نقطه‌ ضعف‌های یک مدل کامارو SS معمولی از میان رفته‌اند و تمام بخش‌های آن حالت بهینه‌ای پیدا کرده‌اند. واکنش فرمان و پدال گاز بسیار سریع است؛ ولی در همین حال، این واکنش سریع، حالتی متعادل بین عصبی‌بودن و آرامش دارد. در مورد سیستم ترمز نیز، با اینکه اندکی لغزش در هنگام اولین تماس با پدال مشاهده می‌شود، ولی عملکرد آن بسیار مناسب است و این خودروی ۱۷۶۰ کیلوگرمی را از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۴۴/۱۹ متر متوقف می‌کند.

چیزی که با آمدن پسوند 1LE تغییری نمی‌کند، پیشرانه است. مانند تمام مدل‌های گیربکس دستس کامارو SS، 1LE نیز برای حرکت چرخ‌های عقبش از یک موتور ۶/۲ لیتری LS3 V-8 با قدرت ۴۲۶ اسب‌بخار استفاده می‌کند. در خودرویی که در اینجا تست شده، از یک آپشن سیستم اگزوز دو حالته ۸۹۵ دلاری استفاده شده که موجب باز شدن سوپاپ‌ها برای ایجاد نویز بیشتر در هنگام شتاب‌گیری و دور موتورهای بالا می‌شود. زمان شتاب‌گیری در کلاس نسخه‌های هم‌رده قیمتی مانند فورد موستانگ و دوج چلنجر قرار می‌گیرد. مسافت یک چهارم مایل در ۱۲/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۸/۶ کیلومتر بر ساعت طی می‌شود و رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت نیز ۴/۵ ثانیه زمان می‌برد.

فارغ از آپشن ۱۹۹۵ دلاری صندلی‌های «ریکارو» و متریال به کار رفته در پوشش فرمان وشیفتر، بقیه قسمت‌های کابین کامارو، مار رابه یاد ورشکستگی جنرال‌موتورز می‌اندازد. البته به جز شرایط کابین، دیگر بخش‌های 1LE به هیچ‌وجه ظاهری ارزان ندارند.

مشخصات:

• نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه.

• قیمت مدل تست: ۴۱۸۸۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۸۰۰۰ دلار).

• نوع موتور: pushrod ۱۶ سوپاپ V-8، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.

• گنجایش: ۶۱۶۲ سی‌سی.

• قدرت: ۴۲۶ اسب بخار در ۵۹۰۰ دور در دقیقه.

• گشتاور: ۵۶۹/۴۴ نیوتن‌متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه.

• گیربکس: ۶ دنده دستی.

ابعاد:

• فاصله محوری: ۲/۸۵۲ متر.

• طول ماشین: ۴/۸۴۱ متر.

• عرض: ۱/۹۱۸ متر.

• ارتفاع: ۱/۳۷۷ متر.

• وزن کلی: ۱۷۶۱ کیلوگرم.

تست‌های عملکرد:

• صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.

• صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۳ ثانیه.

• صفر تا ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت: ۳۰/۲ ثانیه.

• استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۱ ثانیه.

• عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۸/۶۴ کیلومتر بر ساعت.

• سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۵۱/۰۵ کیلومتر بر ساعت.

• مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۴/۱۹۶ متر.

مصرف سوخت:

• تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۴/۷ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

• مصرف سوخت در تست: ۱۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

 تست و بررسی شورولت کامارو  SS 1LE مدل 2015

منبع پدال


نظرات

  • رخش جاده رخش جاده (9 خرداد 1394 ساعت 12:42)

    هیولای خشمگین

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (9 خرداد 1394 ساعت 05:50)

    واقعا 3500 دلار اضافی قیمت خوبیه