1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. اولین تجربه رانندگی با چانگان CS35 (محصول جدید سایپا) در ایران

اولین تجربه رانندگی با چانگان CS35 (محصول جدید سایپا) در ایران

5 آذر 1393
  • 11

چانگان CS35

چانگان یکی از قدیمی ترین خودروسازان چینی است که هم اکنون شریک تجاری فورد و مزدا است. این خودروساز هم اینک به چهارمین خودروساز بزرگ چین تبدیل شده و سعی در نفوذ به بازار کشورهای در حال توسعه دارد. سایپا روی به این خودروساز چینی برای مونتاژ خودروهایش آورده، یکی از آن ها شاسی بلند شهری با سایز کوچک CS35 است.

چانگان CS35 یک شاسی بلند کاملا شهری، دیفرانسیل جلو در رده کراس اوور های جمع و جور (کامپکت) است که از نظر سایز با خودرویی همچون ASX هم رده است.

CS35 در ایتالیا طراحی شده و در نگاه اول می توان آن را از نظر ظاهری خودرویی قابل قبول و حتی جذاب دانست. در طراحی داخلی نیز چانگان هر چه در توان داشته به کار گرفته. فرمان به شیوه ای اسپورت طراحی شده که حتی برای جذاب تر شدن آن از دوخت قرمز برای چرم دور فرمان استفاده شده.ارگونومی در دست گرفتن فرمان به خوبی مد نظر طراح قرار گرفته و چرم استفاده شده نسبت به قیمت و رده رقابتی قابل قبول به نظر می رسید. بر روی فرمان کلید های کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی قرار گرفته و استفاده از آنها به سهولت انجام می گیرد. سمت چپ راننده محل قرار گیری کلید ها تنظیم ارتفاع نور و تنظیم برقی آینه هاست.

کیلومتر شمار خودرو با رنگ آبی پر رنگ نمایان است. عقریه های دور موتور و نشانگر سرعت به حالت عمودی قرار گرفته اند که تلاش بیش از اندازه طراحان را برای نمایش خودرویی اسپورت را نشان می دهد.طراحی کیلومتر شماره آنچنان جلب توجه نمی کند و خواندن سرعت برای راننده دقت زیادی را طلب می کند .یک LCD متوسط هم دیده می شود که در واقع کامپیوتر سفری خودرو نیز هست و اطلاعات مربوط که مصرف سوخت میانگین و لحظه ای و اطلاعات دیگر را به نمایش می گذارد.دو کانال بزرگ سیستم تهویه در وسط کنسول خودنمایی می کند که ما را به یاد محصولات فورد می اندازد. یک LCD سایز متوسط هم که فقط نشانگر سیستم صوتی است و رنگی آبی دارد نیز خودنمایی می کند.

سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی است و به سادگی قابل دسترسی سرنشیان است. ارگونومی طراحی و سادگی فضای داخلی برای دسترسی به ادوات خوب ارزیابی می شود. اما کیفیت به کار رفته در برخی نقاط بسیار ابتدایی است. پایین محل قرارگیری مجموعه سیستم تهویه یک خروجی 12 ولت به همراه ورودی USB و جک AUX خودنمایی می کند. صندلی های خودرو نسبتا نرم هستند که با چرم مصنوعی ضخیم پوشانده شده اند.علیرغم سایز کوچک بدنه که تقریبا هم اندازه پژو 206 صندوق دار است، اما به دلیل عرض بیشتر CS35 و طراحی خوب فضای داخلی ، این خودرو برای یک خانواده 4 نفری کوچک به نظر می رسد اما به هر صورت یک خودروی جمع و جور است و خریدار پیش از خرید باید به این نکته توجه بیشتر داشته باشد. صندوق خودرو نیز 348 لیتر حجم دارد و برای یک خانواده مناسب است.

موتور در نظر گرفته شده برای CS35 یک موتور با 1600 سی سی حجم و قدرتی برابر با 125 اسب بخار در دور 6000 است. گشتاور این موتور 160 نیوتن متر است که در دور 4000 بدست خواهد آمد. تا اینجای کار با توجه به وزن 1290 کیلویی و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده بر روی کاغذ روشن است با خودرویی چابک طرف نیستید.

استارت خودرو به نرمی انجام می گیرد اما صدای پیشرانه کم نیست ضمن آنکه در همان لحظات اولیه متوجه نفوذ صدا به داخل کابین نیز خواهید شد. البته بعد از شروع به حرکت نفوذ صدای تایر مخصوصا در سرعتهای بالاتر واضح است. خودرو با دو سرنشین و رانندگی آرام شتابگیری مناسبی را داراست اما جهت شتاب گیری سریع از صفر ضعیف و ناتوان خود را نشان می دهد. این وضعیت در شتابگیری ثانویه نیز نمایان است. عمکرد تاخیری گیربکس در دادن معکوس و کیفیت پایین تعویض دنده در حالت تیپ ترونیک نیز بر بدتر شدن وضعیت کمک می کنند.با وجود اینکه در پیست آزادی امکان بررسی کیفیت سیستم تعلیق را نداشتیم اما در مواقعی دریافتیم که CS35 یک خودروی نرم محسوب می شود. در پیچ های تند پیست بارها خودرو تحت فشار قرار گرفت، در مواقعی کم فرمانی شدید احساس می شد که شاید در همچین رده خودرویی احساس آن طبیعی است. فرمان برقی نیز نمی تواند به خوبی راننده را از وضعیت جاده مطلع سازد. در حالت کلی مانور پذیری خودرو نسبت به ارتفاع کمی که دارد راضی کننده نیست.

CS35 در تست تصادف کانون ایمنی چین C NCAP موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی شده. در آزمایش ترمز گیری شدید اندکی انحراف در در لحظات پایانی توقف احساس شد اما در نهایت می توان نمره قبولی را به سیستم ترمز ABS این خودرو در مجموع دایو دماغه و تسلط راننده در حین توقف داد. سایپا مدل مجهز به دو ایربگ و ترمز ABS را تولید خواهد کرد.چانگان CS35 یک شاسی بلند کوچک شهری با موتور نسبتا ضعیف اما فضای داخلی و کیفیت رانندگی خوب است که باید منتظر بود و دید با قیمتی در حدود 90 میلیون از نگاه مردم ایران چگونه خواهد بود.

چانگان CS35

چانگان CS35

چانگان CS35

چانگان CS35

چانگان-نمای داخل CS35

چانگان-نمای داخل CS35

چانگان CS35 -

 چانگان CS35 -

منبع دنده 6


نظرات

  • آفرین آفرین (8 آذر 1393 ساعت 09:22)

    بقولی شکستنی است باید مراقب بود چه بخواهیم چه نخواهیم همه موارد مصرفی مان شکننده شده است

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (7 آذر 1393 ساعت 21:53)

    ای کاش محصولات جدید رنو تو محدوده قیمت این خودرو ها باشه تا ما این گزینه بهتری در برابر اینا داشته باشیم

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (6 آذر 1393 ساعت 23:28)

    افتضاح - گرون - ضعیف - بی کیفیت

    رایان رایان (15 آبان 1397 ساعت 10:28)

    اتفاقا من تست درایو کردم خود سایپا تست درایو گذاشته نسبت به چینی ها و ایرانی ها بسیار با کیفیت تر هست
    هرچند شاید به کره ای ها هم نرسه چه برسه به ژاپنی

  • امید غلامی امید غلامی (6 آذر 1393 ساعت 23:02)

    آخرش هر چی باشه یه چینیه! مثل همه جنسای چینی ظاهرش فریبنده هست اما باطنش...

  • جرمی جرمی (6 آذر 1393 ساعت 21:46)

    قیمت این خودرو با توجه به تورم و تحریمهای موجود در بیشترین ابشنهای موجود نباید از سقف قیمت 65میلیون تومان بالا بزند، به این دلیل این خودرو افتضاحه . چون هیچ هماهنگی بین پرداخت پول و دریافت کالا وجود ندارد.

  • سجادرادمنش سجادرادمنش (6 آذر 1393 ساعت 20:13)

    سلام این ماشین بسیار ضعیف کم شتاب و بی کیفیت است اشتباه میکینید اگر توفکر خرید این ماشین باشید البته همین الانم سایپا داره اقساطی ثبت نام میکنه اما با توجه به موتور ضعیف1600 برای این کلاس و قیمت بسیار بالا اصلا ارزش خرید نداره با این قیمت ماشینهای خیلی بهتری میشود خرید.شاید ریو 4درب یا ریو 5درب گزینه های بهتری باشه.

  • محمدماجد محمدماجد (5 آذر 1393 ساعت 21:00)

    افتضاح

    مو قشنگ مو قشنگ (6 آذر 1393 ساعت 18:39)

    چرا

    pezhman pezhman (16 فروردین 1398 ساعت 22:03)

    جالبه به این ماشین میگن افتضاح و چینی ولی به پژو وپراید که از این خیلی چینی تر هستن میگین خوب ؟؟؟؟؟؟؟
    ماشین خوبیه من دو ساله دارم باهاش رانندگی میکنم

  • الکترونیک قدرت الکترونیک قدرت (5 آذر 1393 ساعت 14:47)

    جالبه این چینیا چقدر ماشین تولید میکنن و اکثرا هم به روز هستن. اکثر خودروهاشون هم مونتاژ هستن.و شرکتای ژاپنی واروپایی اونارو طراحی میکنن..قیمتش هم بالاست...........