1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی کادیلاک CTS مدل 2016

بررسی کادیلاک CTS مدل 2016

12 آذر 1394
  • 0

کادیلاک این روزها با تمرکز بیشتری به دنبال رقبای اروپایی خود در حال حرکت است. نسخه‌های رده بالای این شرکت اکنون به خوبی قادرند انواع آئودی A6، ب ام و سری 5 و مرسدس کلاس E را به چالش بکشند.

در سال 2016 کادیلاک CTS به عنوان یک سدان لوکس قادر به رقابت با هر خودرویی در این کلاس است. عملکرد و هندلینگ این خودرو به خوبی ارتقا یافته است و از کیفیت بالای مواد مورد استفاده تا امکانات فراوانان غیر قابل چشم پوشی می‌باشند.

برای این آزمون، نسخه شش سیلندر 3.6 لیتری این خودرو با انتقال نیرو به هر چهار چرخ AWD انتخاب شد. موتور جدید V6 از یک قابلیت بسیار خوب سود می‌برد.: غیر فعال سازی سیلندرهای اضافی در زمان غیر ضروری. بدین ترتیب زمانی که در ترافیک حرکت می‌کنید یا متوقف شده‌اید، لازم نیست بنزین اضافی در تمام سیلندرها سوزانده شود. این ویژگی به خوبی از مصرف سوخت بالا در سرعت‌های پایین جلوگیری می‌نماید. یک سیستم استارت/استاپ خودکار نیز برای موتور درنظر گرفته شده تا به صرفه جویی بیشتر مصرف سوخت کمک کند.

موتور جدید 335 اسب بخار قدرت و 285 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. قابل ذکر است که این میزان نیرو بدون کمک توربوشارژر حاصل می‌گردد. این موتور با یک گیربکس هشت سرعته جدید اتوماتیک جفت شده که نیرو را به چهار گوشه خودرو ارسال می‌کند.

مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی 10.69 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. البته مصرف آن در بزرگراه به 8.4 لیتر کاهش می‌یابد.

در داخل کابین علاوه بر استفاده از مواد با کیفیت بالاتر، رابط کاربری نمایشگر لمسی نیز ارتقا یافته است و با سیستم کارپلی اپل و دوربین دید عقب سازگار شده است. فضای داخل کابین وسیع و راحت است. هرچند فضای سرنشینان عقب به خوبی رقبای آلمانی آن نیست. یک نمایشگر سربالا و یک نمایشگر دید فراگیر اطلاعات ضروری و تصاویر هر چیزی را در اطراف خودرو به خوبی نمایش می‌دهند. روکش چرم نیمه آنیلین نرم به رنگ مشکی و با تم قرمز رنگ، احساسی از لوکس بودن را تزریق می‌کنند.

مدل پریمیوم مجهز به چرخ‌های 18 اینچی آلیاژی، سیستم تعلیق مغناطیسی، سیستم پارکینگ اتوماتیک، نمایشگر سربالا، گرم‌کن ویژه صندلی‌های جلو و حتی عقب، سایه بال الکتریکی پنجره‌های عقب، دوربین دید فراگیر، و روشنایی دستگیره درها می‌باشد.

استفاده گسترده از آلومینیوم برای کاهش وزندر شاسی و بدنه، این مدل را به سبک‌ترین CTS تاریخ مبدل نموده است. این خودرو حدود 90 کیلو از ب ام و 528i سبک‌تر است. این موضوع به همراه تقسیم وزن 50/50 روی محورهای جلو و عقب باعث شده تا دینامیک رانندگی بسیار بهتری را در این مدل شاهد باشیم. با وجود موتور با خروجی نسبتاً متوسط، شاهد عملکرد بسیار خوبی همراه با احساس اسپرتی از این خودرو هستیم. البته برای کسانی که به دنبال نهایت در هر چیز هستند، کادیلاک مدل CTS-V را با موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری شورولت کورت با قدرت خارق‌العاده 640 اسب بخار نیز ارائه می‌کند. اما همین موتور V6 نیز برای هرگونه شرایط رانندگی عادی، قدرتی ایده آل در اختیار دارد.

کادیلاک با این مدل نشان داده که تلاش قابل تحسینی برای رقابت با آلمانی‌ها دارد و اگر چند نکته منفی آن نظیر کار دشوار با کنترل‌های تهویه و مشکلات گاه و بی گاه سیستم استارت/استاپ را نادیده بگیریم، این یک سدان لوکس متوسط کم نقص و بسیار دلپذیر با قیمت مناسب و ویژگی های فراوان قابل تحسین است.

 بررسی کادیلاک CTS مدل 2016

 بررسی کادیلاک CTS مدل 2016

 بررسی کادیلاک CTS مدل 2016

 بررسی کادیلاک CTS مدل 2016

 بررسی کادیلاک CTS مدل 2016

 بررسی کادیلاک CTS مدل 2016

 بررسی کادیلاک CTS مدل 2016

منبع پدال


نظرات