1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. آزمون کادیلاک ATS-V در کانادا

آزمون کادیلاک ATS-V در کانادا

10 اردیبهشت 1394
  • 6

کادیلاک در سال 2016 به طرز ماهرانه ای، سدان های اسپرت آلمانی از جمله ب ام و M3 و M4 را هدف قرار داده است. بنابراین در دو فرمت سدان و کوپه با یک موتور شش سیلندر 3.6 لیتری با توربوشارژر دوقلو و انتقال نیروی هشت سرعته اتوماتیک با شیفت دستی یا شش سرعته دستی، هر حریفی را به هراس می‌اندازد.

نیروی تولیدی 464 اسبی و گشتاور 445 پوند فوتی کادیلاک ATS-V با انتقال به محور و چرخ‌های عقب، یک انتخاب حساب شده می‌باشد.

این خودرو بسیار سریع است. اما سریع رفتن با آن مشکل نیست و در عوض میزان لذت رانندگی با آن به‌پای رقبای آلمانی نمی‌رسد. جنرال موتورز، سابقه ای طولانی در ساخت خودروهای بسیار سریع دارد. کوروت استینگری، یکی از همین مثال‌ها است. اما در کادیلاک ATS-V نیاز بود که تعادلی مناسب بین کارایی و سرعت یا توانایی‌های خیره‌کننده با ویژگی‌های مورد نیاز روزمره ایجاد شود. این همان دستاورد مهم کادیلاک در ATS-V است. خودرویی بسیار سریع و قدرتمند که می‌توان به‌صورت روزانه نیز از آن استفاده نمود.

هر دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک به خوبی کار می‌کنند. با این حال نمونه دستی با کالیبراسیون دقیق، نیاز به رانندگانی علاقه‌مند دارد و در عین حال مدل اتوماتیک نیز به خوبی عمل می‌کند و هیچ دلیلی هم برای اجتناب از آن وجود ندارد.

با وجودی که این خودرو نه به صورت استاندارد و نه به‌صورت آپشن، هیچ گزینه ای برای ترمزهای کربن سرامیکی ارائه نمی‌کند، اما ترمزهای پرقدرت آن جبران مافات می‌کنند. چنین آپشنی در رقبای این خودرو لااقل 8000 دلار هزینه دارد و فقط زمانی توجیه‌پذیر است که دائم از سرعت 230 کیلومتر نیاز به ترمز گیری‌های مکرر داشته باشید.

سیستم تعلیق با کنترل مغناطیسی در این خودرو در خیابان‌ها، از آن موجودی آرام و بسیار راحت و راهوار ساخته است. این سیستم کاملاً بی‌سروصداست و در چهار حالت اسپرت، مسابقه ای، تفریحی و برف و یخ قابل تنظیم است. بدین ترتیب حرکات بدنه به خوبی در هر شرایطی کنترل می‌شود. بدون اینکه به دینامیک آن لطمه وارد شود.

یک عنصر کلیدی دیگر در کادیلاک ATS-V توانایی دیفرانسیل استاندارد با قفل الکترونیکی است که در هر شرایط رانندگی، کالیبراسیون دیفرانسیل را نیز تغییر می‌دهد. مدیریت کشش و سیستم ثبات و پایداری نیز به اندازه کافی برای یک رانندگی بدون دغدغه، عملکرد مطلوبی دارند.

بخش عمده ای از تلاش کادیلاک در این خودرو، روی وزنان متمرکز شده است. با این وجود وزن 1700 کیلویی آن حدود 90 کیلوگرم از ب ام و M4 کوپه سنگین‌تر است. حتی با درنظر گرفتن این نکته که درب کاپوت ATS-V از جنس فیبر کربن سبک‌وزن ساخته شده است. بخشی از این وزن بالا به ساختار شاسی کادیلاک مربوط می‌شود که برای افزایش سختی به میزان 25 درصد، تقویت شده است.

طراحی داخلی این خودرو چندان با مدل‌های استاندارد ATS تفاوتی ندارد. اما استفاده از مواد مرغوب‌تر نظیر چرم و جیر و فیبر کربن و دکمه‌های لمسی آن علاوه بر سادگی استفاده، در برابر رقبا یک برگ برنده به حساب می‌آیند. صندلی‌های اسپرتی ریکارو هم با 16 وضعیت قابل تنظیم به صورت الکتریکی کاملاً راحت و در عین حال با حمایت مناسب از بدن سرنشینان می‌باشند.

قیمت پایه مدل سدان ATS-V به 61 هزار دلار می‌رسد. نسخه کوپه هم 63 هزار دلار قیمت دارد. این قیمت اندکی از دوقلوهای ب ام و M3 و M4 ارزان‌تر است. هرچند راحتی و لوکس بودن آن را نمی‌توان با رقبای آن مقایسه نمود. هرچند ب ام و را باید هدف کادیلاک قلمداد نمود، اما این هدف به صورت رازآلودی بهترین ترکیب در سرعت، دینامیک و راحتی را ارائه می‌کند. شاید مرسدس C63 AMG را نیز بتوان رقیب دیگری دانست که سزاوار ذکر شدن به عنوان یک رقیب تمام عیار است. رقیب دیگر این خودرو هم لکسس RC F است که تنها در نسخه کوپه دو درب ارائه می‌شود.

چه کادیلاک توانسته باشد که در برابر رقبای خود پیروز شود یا خیر، تغییر نگرش خریداران آن از نگاه سنتی به یک برند پیر با خودروهای بزرگ، سنگین و تنبل به برندی پویا و شاداب بزرگ‌ترین دستاورد آن خواهد بود.

منبع پدال


نظرات

  • رخش جاده رخش جاده (13 اردیبهشت 1394 ساعت 18:40)

    سریع ، خشن ، مدرن . . .

  • موستاتگ موستاتگ (12 اردیبهشت 1394 ساعت 01:04)

    ziba va por ghodrat

  • آرش فری آرش فری (11 اردیبهشت 1394 ساعت 11:39)

    واقعا اصالت طراحی در همه جاش دیده میشه.محشره

  • اسکالید اسکالید (10 اردیبهشت 1394 ساعت 23:29)

    عاشق کادیلاکم

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (10 اردیبهشت 1394 ساعت 21:35)

    چه ابهتی داره

  • امین کردآبادی امین کردآبادی (10 اردیبهشت 1394 ساعت 10:47)

    آدم این ماشینا رو نگا میکنه بعد میفهمه بابا ما کجا اینا جا!