1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. ب‌ام‌و X3 در برابر لکسس NX

ب‌ام‌و X3 در برابر لکسس NX

4 اردیبهشت 1396
  • 1

امروز دو کراس‌اووری به مصاف یکدیگر رفته‌اند که هر دو در بازار کشورمان هم حضور دارند یعنی ب‌ام‌و X3 و لکسس NX.

دوئل ب‌ام‌و X3 و لکسس NX

لکسس NX

دوئل ب‌ام‌و X3 و لکسس NX

سری NX به‌عنوان کوچک‌ترین کراس‌اوور لکسس و برادر کوچک‌تر مدل RX در سال 2014 و در نمایشگاه پکن رونمای شد. NX که در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت لوکس قرار دارد، هنوز لقب کوچک‌ترین کراس‌اوور لکسس را در اختیار دارد اما احتمالاً به‌زودی با معرفی نسخهٔ تولیدی مدل UX این لقب را واگذار خواهد کرد. درهرحال این کراس‌اوور لوکس در دو مدل NX200t و NX300h تولید می‌شود که اولی مجهز به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی بوده و دومی از قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ما برای این رقابت مدل NX200 را انتخاب کرده‌ایم. این موتور 235 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. البته NX به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده که در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد اما به دلیل اینکه چند روزی بیشتر از معرفی این نسخه نگذشته است و همین‌طور رقیبش در این نبرد نیز نسبتاً پا به سن گذاشته است ترجیح دادیم همان نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت NX را انتخاب کنیم.

ب‌ام‌و X3

دوئل ب‌ام‌و X3 و لکسس NX

X3 برای اولین بار در سال 2003 به‌عنوان دومین شاسی‌بلند ب‌ام‌و بعد X5 به بازار آمد. X3 نیز مانند NX برای چندین سال عنوان کوچک‌ترین کراس‌اوور ب‌ام‌و را در اختیار داشت تا اینکه در سال 2009 و با معرفی مدل X1 این عنوان به برادر کوچک‌تر رسید. تولید نسل اول X3 نیز تا آگوست 2010 ادامه داشت تا اینکه در نمایشگاه پاریس همین سال نسل دوم آن معرفی شد. این نسل در سال 2014 فیس‌لیفتی را تجربه کرد که عمده تغییرات آن در قسمت جلو و چراغ‌ها روی داده بود. همچنین در همین سال مدل X4 هم به سبد محصولات ب‌ام‌و افزوده شد که در اصل نسخهٔ کوپهٔ X3 محسوب می‌شود. تولید نسل دوم این کراس‌اوور پریمیوم همچنان ادامه دارد اما این نسل تقریباً به پایان عمر خود نزدیک شده است چراکه سال آینده نسل سوم X3 معرفی خواهد شد. نسل کنونی X3 با پیشرانه‌های مختلف چهار سیلندر و شش سیلندر خطی بنزینی و دیزل عرضه می‌شود که ما برای هماهنگی با رقیب ژاپنی مدل X3 28i را انتخاب کرده‌ایم. این مدل مجهز به یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور است.

دوئل ب‌ام‌و X3 و لکسس NX

مشخصات فنی

دوئل ب‌ام‌و X3 و لکسس NX

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

منبع:پدال



نظرات

  • مجتبی مجتبی (6 اردیبهشت 1396 ساعت 17:34)

    بی ام و
    به خاطر برندش