1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. پیش‌نمایشی از سیستم هیبریدی جدید ب‌ ام‌ و

پیش‌نمایشی از سیستم هیبریدی جدید ب‌ ام‌ و

16 آذر 1393
  • 0

در حالی که قوای تولیدی پیشرانه‌های هیبریدی در حال افزایش است، خودروهای بیشتری از خانواده اسپرت‌ها و لوکس‌ها به این سیستم‌های نیرومحرکه روی آورده‌اند. در جدیدترین محصول از این خانواده، ب‌ام‌و یک مجموعه هیبریدی بسیار پرقدرت را آماده کرده است که حدود دو برابر پیشرانه‌های فعلی نیرو تولید می‌کند.

سیستم پاور eDrive متشکل از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو و یک جفت موتور الکتریکی است. موتور بنزینی تنها یک سوم قدرت خروجی را برعهده می‌گیرد و دو سوم باقیمانده بر عهده موتورهای الکتریکی است. این موتورهای الکتریکی، فراهم کننده منبع اصلی قدرت خودرو خواهند بود. هر کدام از این موتورها روی یک محور قرار می‌گیرند. موتور احتراق داخلی با اندازه کوچک خود نیز روی محور جلو نصب می‌شود و نقشی حمایتی برای موتورهای الکتریکی دارد. نیروی این موتور هم به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در زمانی که به سرعت یا شتاب بیشتری نیاز است، موتور الکتریکی روی محور عقب نیز فعال می‌شود. بنابراین این خودرو به صورت طبیعی، یک خودروی چهار چرخ محرک خواهد بود.

به گفته ب ام و، مجموع توان تولیدی سیستم eDrive به 670 اسب بخار می‌رسد. این در حالی است که مصرف سوخت این خودرو بسیار اندک خواهد بود و حتی در مسیرهای کوتاه به صفر می‌رسد. برای این خودرو از باتری‌های لیتیوم یون بزرگ با ظرفیت 20 کیلووات ساعت استفاده خواهد شد که ترکیبی ایده آل برای مسافرت‌های شهری را فراهم می‌سازد. به نظر کمی رسد خودروهای مجلل و اسپرت در آینده نزدیک، بتوانند از پیشرانه ای سبز و مقرون به صرفه بهره گیرند.

ب ام و هیبریدی

ب ام و هیبریدی

ب ام و هیبریدی

 ب ام و هیبریدی

ب ام و هیبریدی

ب ام و هیبریدی

ب ام و هیبریدی

ب ام و هیبریدی

ب ام و هیبریدی

منبع paultan.org


نظرات