1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. مروری بر بی ام و سری 2

مروری بر بی ام و سری 2

16 دی 1393
  • 1

سال گذشته BMW تغییراتی گسترده در کلاس‌بندی محصولات خود ایجاد کرد و سری 2 و 4 را بر اساس سدان های سری 1 و 3 معرفی کرد. بدین ترتیب با حذف سری یک کوپه، جایان را سری 2 گرفت. خوشبختانه این خودرو با وجود شباهت با سری 1، جذابیت‌های یک خودروی کوپه آلمانی را با خود به همراه دارد.

مدل جدید 228i با موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو، اخیراً به دامنه محصولات سری 2 افزوده شده‌اند که در این بررسی به سراغ آن رفته‌ایم. BMW 228i در یک رده پایین‌تر از گل سرسبد این سری یعنی M235i قرار می‌گیرد. با این وجود قابلیت‌های جذاب دینامیکی آن می‌تواند کاملاً مورد پسند طرفداران BMW قرار گیرد.

در حالی که قیمت M235i از 76 هزار دلار استرالیا شروع می‌شود، قیمت BMW 228i چیزی حدود 64 هزار دلار استرالیاست. نکته اینکه می‌توان کوپه 420i را که ابعاد بزرگ‌تری دارد و خودروی بسیار مناسب‌تری به عنوان یک کوپه 2+2 نفره است با قیمت 70 هزار دلار استرالیا ابتیاع نمود.

در زیر کاپوت این خودرو، یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری قرار گرفته که خروجی آن 241 اسب بخار و 350 نیوتن متر می‌باشد. این میزان، 60 اسب بخار و 80 نیوتن متر از پیشرانه شش سیلندر M235i ضعیف‌تر می‌باشد.

ب ام و ادعا می‌کند که شتاب صفر تا صد این مدل تنها 5.7 ثانیه می‌باشد که 1.3 ثانیه سریع‌تر از مدل 220i و 0.7 ثانیه کندتر از M235i است. مصرف سوخت این اتومبیل هم به صورت میانگین تنها 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی می‌باشد.

در حالی که اعداد و ارقام برای عملکرد این خودروی کوپه شیک، باعث هیجان هستند، کافی است پشت فرمان آن قرار گیرید. عملکرد این خودرو در سطحی فراتر از انتظار است. موتور توربو به خوبی به پدال گاز پاسخ داده و به خوبی دور می‌گیرد. چرخهای بزرگ‌تر و وزن کمتر باعث بهبود هندلینگ این خودرو شده‌اند. شاسی تعادلی شگفت‌انگیز دارد و فرمان بسیار دقیق عمل می‌کند. ارگونومی کابین نیز بر جذابیت سواری با آن می‌افزاید. چرخهای 18 اینچی آلیاژی و جعبه دنده هشت سرعته خودکار ZF با سیستم شیفت دستی از دیگر موارد قابل ذکر می‌باشند.

ورود به کابین از طریق دربهای بدون فریم، حسی نوستالژیک به همراه دارد. فضای کابین بزرگ و راحت است. همه چیز با محوریت راننده در طراحی داخلی مدنظر قرار گرفته‌اند. روکش چرمی صندلی‌ها، فضای مناسب و وسیع برای سرنشینان جلویی، طراحی آشنای داشبورد با استیل اسپرت مورد توجه قرار می‌گیرند. متأسفانه نمی‌توان از کیفیت قسمت‌های پلاستیکی که بیشتر سطوح کابین را دربر گرفته‌اند، رضایت داشت. این برای خودرویی با نام ب ام و و قیمتی در این حد، دور از انتظار است. صندلی‌های عقب نیز به طور قابل انتظار برای خودروهای کوپه، فضای نسبتاً تنگی دارند. اما در سفرهای درون‌شهری یا برای دو مسافر کودک می‌توانند مناسب باشند. فضای صندوق نیز نسبتاً مناسب است.

لیستی از ویژگی‌های استاندارد نظیر سنسور پارک جلو و عقب، چراغهای bi-xenon، سنسور باران و نور چراغ‌ها، سیستم تهویه دو ناحیه ای، سیستم ناوبری ماهواره ای و سیستم صوتی همراه با بلوتوث و در نهایت روکش چرمی صندلی‌ها در این خودرو یافت می‌شوند. برای سیستم پارک خودکار باید 1000 دلار و برای سیستم مالتی مدیای حرفه ای شامل سیستم ناوبری پیشرفته‌تر، نمایشگر بزرگ‌تر 8.8 اینچی، سیستم صوتی هارمن-کاردون همراه با هارد 200 گیگابایتی، رادیوی دیجیتال و غیره هم 2300 دلار اضافه پرداخت نمود. با پرداخت 2400 دلار بیشتر هم ویژگی‌های رفاهی نظیر گرم‌کن صندلی‌ها، ورود بدون کلید، روکش چرم مرغوب و غیره را دریافت خواهید کرد.

به عنوان یک کوپه دیفرانسیل عقب، این BMW همان احساسی را در رانندگی به شما می‌بخشد که انتظار می‌رود. این تجربه شیرین و لذت بخشی از کوچک‌ترین خودروی کوپه BMW است که شعار لذت رانندگی را با خود به همراه دارد. بنابراین نیازی به ترس نیست و می‌توان از این خودرو هم به عنوان یک خودروی روزانه برای استفاده‌های معمول با مصرف سوختی مقرون به صرفه و هم به عنوان یک خودروی اسپرت آخر هفته برای کسب هیجان در جاده‌های پر پیچ و خم کوهستانی استفاده کرد.

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

 مروری بر بی ام و سری 2

منبع پدال


نظرات

  • آفرین آفرین (19 دی 1393 ساعت 10:26)

    آدم لذت می برد عمس هایش را نگاه کند چه رسد به خریدن و سوار شدن و مال خود بودن آخ که چقدر لذت بخش است