1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. معرفی برترین خودروهای جمع و جور شهری 2017

معرفی برترین خودروهای جمع و جور شهری 2017

21 اسفند 1395
  • 1

خودروهای ساب کامپکت، هنوز قسمت مهمی از بازار خودرو را در اختیار دارند. نه تنها به این دلیل که قیمت ارزانی دارند بلکه به واسطه ویژگی‌های مثبت آن‌ها در مانورهای شهری، پارک در فضاهای کوچک، کارایی بالا، مقرون به صرفه بودن و مصرف پایین سوخت. ساب کامپکت ها را می‌توان شامل دسته‌ای وسیع از خودروها دانست. در این دسته خودروهای هاچ‌بک بسیار جمع و جور قرار می‌گیرند اما می‌توان حتی سدان‌های جمع و جور را نیز در همین دسته قرار داد. در اینجا مهم‌ترین خودروهای ساب کامپکت یا فوق جمع و جور بازار را در سال 2017 به روایت نشریه معروف کار اند درایور برای شما مخاطبان عزیز سایت CAR.IR مرور می‌کنیم.

تویوتا یاریس iA

 معرفی برترین خودروهای جمع و جور شهری 2017

قیمت پایه: 16835 دلار

همان طور که پیش از این در معرفی مدل‌های مختلف تویوتا یاریس و تاریخچه آن در سایت خودرو گفته‌ایم، این خودرو در بازارهای مختلف در شکل‌ها و مدل‌های متنوعی عرضه می‌شود. یکی از مدل‌های یاریس که هنوز راهی به کشور ما نیافته، نسخه سدان ساب کامپکت آن است. آن خودرو در واقع تنها ری بج شده مزدا 2 سدان می‌باشد. یعنی تویوتا در بازار امریکای شمالی، مزدا 2 سدان را قبلاً با نشان سایون و اکنون با نشان تویوتا به فروش می‌رساند. البته علاوه بر تغییر آرم خودرو، تغییراتی نیز در طراحی آن لحاظ شده است.

طراحی قسمت جلوی خودرو با جلوپنجره‌ای بزرگ و چراغ‌هایی عجیب، کار تویوتا است اما هرچه به سایر قسمت‌های خودرو دقت کنید ازجمله قسمت عقب و چراغ‌های پشت و همچنین داشبورد و کابین، تنها زبان طراحی مزدا را می‌بینید.
این مدل از یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 106 اسب بخار و گشتاور 103 پوند فوت سود می‌برد. در شراکت با یک گیربکس شش سرعته دستی، می‌توان به شتاب 8.7 ثانیه دست یافت.

ابعاد این مدل شامل 4.36 متر طول و 1.69 متر عرض و فاصله بین دو محور 2.57 متر است. شاید این خودرو در اروپا در کلاس کامپکت جای گیرد اما در بازار آمریکا کلاس آن اندکی متفاوت خواهد بود. البته یاریس iA در بازارهای اروپایی عرضه نخواهد شد.

شورولت سونیک

 معرفی برترین خودروهای جمع و جور شهری 2017

قیمت پایه: 16020 دلار

شورولت سونیک در دو فرم هاچ‌بک و سدان به فروش می‌رسد. این خودرو در سال گذشته به‌روزرسانی شده و فیس لیفت جدید آن روانه بازار شده است. سونیک استاندارد مجهز به موتوری 1.8 لیتری و چهار سیلندر است اما می‌توان از یک موتور توربوشارژر 1.4 لیتری نیز بهره گرفت. قدرت موتور توربو به 138 اسب بخار و گشتاور آن به 148 پوند فوت می‌رسد. این مدل همچنین با یک گیربکس شش سرعته خودکار نیز در دسترس است. سونیک در بازارهای شرق آسیا ازجمله چین از محبوبیت بیشتری برخوردار است اما نیم تواند در برابر هاچ‌بک‌های محبوب اروپایی یا سایر رقبای خود در سایر نقاط دنیا خیلی موفق باشد.

فورد فیستا

 معرفی برترین خودروهای جمع و جور شهری 2017

قیمت پایه: 14535 دلار

فیستا یکی از محبوب‌ترین خودروهای فورد مخصوصاً در اروپا به شمار می‌رود. فیستای جدید، طراحی پویا و جذابی دارد. بعلاوه کارایی این مدل نیز به واسطه فضای کابین مناسب از مزایای آن محسوب می‌شود.

فیستا، کوچک اما توانمند است. یک گیربکس 5 سرعته دستی یا شش سرعته خودکار برای آن قابل انتخاب است. موتور 1.6 لیتری آن با تنفس طبیعی می‌تواند 120 اسب بخار قدرت و 112 پوند فوت گشتاور تولید کند. با این حال شتاب صفر تا 96 آن 8.7 ثانیه است که رقم بدی نیست.

هیوندای اکسنت

 معرفی برترین خودروهای جمع و جور شهری 2017

قیمت پایه: 15580 دلار

خوشبختانه تعدادی از خودروهای این فهرست جهانی، در حال حاضر در کشور ما نیز حضور دارند اما متأسفانه قیمت آن‌ها در حد خودروهای لوکس است. اکسنت، خودروی خوش‌نامی است. شاید سابقه و شهرت آن به پای فیستا نرسد اما به واسطه ویژگی‌های مثبتان، توانسته فروشی مطلوب را برای هیوندای به همراه داشته باشد. اکسنت هاچ‌بک 2017، چهره‌ای جذاب و تهاجمی دارد و می‌توان آن را یک هاچ‌بک بالغ دانست. مدل‌های سدان این خودرو نیز بدون فدا کردن طراحی، مجهز به صندوق بار بزرگ شده‌اند. در میان رقبای اکسنت بیش از سایرین از طراحی و امکانات مجلل برخوردار است. پیشرانه پایه این مدل، یک موتور 1.6 لیتری 137 اسبی است که با یک گیربکس شش سرعته دستی یا خودکار جفت می‌شود. شتاب این مدل 8.6 ثانیه است و مصرف سوخت آن نیز 6.2 لیتر با گیربکس اتوماتیک در بزرگراه است.

کیا ریو

 معرفی برترین خودروهای جمع و جور شهری 2017

قیمت پایه: 15060 دلار

کیا ریو مخصوصاً نسخه هاچ‌بک آن در مناطق آزاد کشورمان با استقبال بالایی مواجه شده است. طراحی ریوی جدید به روز شده و بسیار جذاب‌تر و متین‌تر شده است. چراغ‌ها در مدل 2018 اندکی کوچکتر شده و تناسب بهتری با بدنه یافته‌اند. فضای کابین نیز با طراحی مدرن و خاص خود، گیرایی بیشتری دارد. کم حجم‌ترین پیشرانه نسل جدید، یک موتور 1.2 لیتری توربوی چهار سیلندر 83 اسبی است. موتور 1.0 لیتری توربو سه سیلندر با 12 سوپاپ هم 99 اسب بخار قدرت و 127 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

میتسوبیشی میراژ

 معرفی برترین خودروهای جمع و جور شهری 2017

قیمت پایه: 14830 دلار

میراژ در نسل قبلی، خودرویی پرانتقاد بود اما اکنون با به‌روزرسانی وسیع، حجم عمده‌ای از مشکلات آن برطرف شده است. طراحی آن امروزی‌تر شده اما همچنان یک خودروی فشرده شده به نظر می‌رسد مخصوصاً با رینگ‌های کوچکان، طراحی آن کاملاً مطابق با یک خودروی ساب کامپکت است. بنابراین در همان نگاه نخست، مخاطب انتظارات خود را از خودرو پایین خواهد آورد.

وقتی نوبت پیشرانه می‌رسد، موتور 3 سیلندر 78 اسبی همراه با گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT چندان قابل اعتنا نیست. شتاب این خودرو 12.8 ثانیه است و نهایت سرعت آن از 160 کیلومتر بر ساعت فراتر نمی‌رود. مصرف سوخت 5.6 لیتری جزو نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود. البته می‌توان به قیمت بسیار مناسب و گارانتی 7 ساله این خودرو در سایر کشورها به جز ایران نیز اشاره نمود.

نیسان ورسا

 معرفی برترین خودروهای جمع و جور شهری 2017

قیمت پایه: 12855 دلار

نیسان ورسا به عنوان ارزان‌ترین خودروی بازار آمریکا شناخته می‌شود. همانند میراژ، این خودرو نیز فشرده و عجیب به نظر می‌رسد. ورسا نیز دو نسخه هاچ‌بک و سدان دارد که البته نسخه هاچ‌بک آن طراحی بهتر و متناسب‌تری دارد. موتور 1.6 لیتری 109 اسب بخاری این خودرو می‌تواند با گیربکس‌های 5 سرعته دستی یا 4 سرعته خودکار جفت شود. در نتیجه شتاب 9.4 تا 9.9 ثانیه با این گیربکس‌ها حاصل خواهد شد. مصرف سوخت در بزرگراه هم 5.88 لیتر در هر صد کیلومتر است.

منبع:caranddriver



نظرات

  • فرزاد فرزاد (21 اسفند 1395 ساعت 14:56)

    کی گفته که قیمت واقعی اینا حداکثر ۲۰میلیونه!
    اینارو اگه بخوای تو خواب هم ببینی باید حداقل ۲۰میلیون به حساب *&************* بریزی! نگید جمع و جور، بگید لوکس لطفا!