1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. خرید بهترین خودروهای دست‌دوم 60 تا 80 میلیونی

خرید بهترین خودروهای دست‌دوم 60 تا 80 میلیونی

14 بهمن 1395
  • 2

هر چند که در ممالک خارجی، خرید یک خودرو اصولا بر اساس نیاز فرد و با در نظر گیری کلاس مد نظر خریدار صورت می گیرد اما در بازار بودجه محور کشور ما، این حساب بانکی شماست که مشخص می کند چه خودرویی را می توانید انتخاب کنید اما از آنجا که در شرایط حال حاضر کشور، انتخاب یک خودروی صفر کیلومتر با برندی معتبر بودجه سنگینی را می طلبد، با در دست داشتن مبلغ متوسطی مثل 60 الی 80 میلیون تومان، در بازار خودروهای نو باید به دنبال گزینه های چینی باشید اما با توجه به اینکه بسیاری از افراد علاقه چندانی به خودروهای چینی ندارند، پس چاره ای جز انتخاب گزینه های دست دوم کره ای، ژاپنی، آلمانی و ... نیست. در این مطلب به بررسی گزینه های دست دوم غیر چینی با عمر زیر 10 سال که در بازه قیمتی 60 الی 80 میلیون تومان قابل خریداری خواهند بود، می رویم.

کیا سراتو

سراتو محصول کامپکت شرکت کیا موتورز کره جنوبی است که در انواع سدان و کوپه با دو نوع موتور 2000 و 1600 در بازار کشور ما حضور دارد. همچنین نسل دوم این خودرو که از سال 2008 تا 2013 روی خط تولید کیا موتورز قرار داشت در حال حاضر توسط سایپا به صورت CKD به تولید می رسد که شما می توانید نمونه های 1600 و 2000 وارداتی و همچنین 1600 مونتاژ داخل این خودرو را با بودجه مد نظر خریداری کنید.

خرید بهترین خودروهای دست‌دوم 60 تا 80 میلیونی

سراتو در هر دو نسخه 2 و 1.6 لیتری خودرویی کم مصرف و کم استهلاک است و با توجه به امکانت و ابعاد مناسب، گزینه ایده آلی برای یک خانواده کم جمعیت به ویژه در شهرهای شلوغی مثل تهران به شمار می رود. البته لازم به ذکر است که بسیاری از نمونه های 1600 مونتاژ سایپا از جعبه دنده 5 سرعته دستی بهره می برند که لذا کمتر بودن پیچیدگی این نسخه، استهلاک کمتری نیز بین شما فراهم خواهد ساخت.

در حال حاضر یک نسخه سراتو 1600 مونتاژ داخل (95-93) از 62 الی 72 میلیون تومان فی می خورد. این در حالی است که نسخه 2000 سی سی وارداتی که از 2010 الی 2013 در کشور حضور داشتند، بازه قیمتی 60 الی 75 میلیون تومان را پوشش می دهند.

میتسوبیشی لنسر 1600

برند میتسوبیشی کمتر از نیم دهه است که با محصولاتی مثل لنسر، ASX، اوتلندر و میراژ به بازار کشور ما عرضه شده و از این بین، آرین موتور به عنوان نماینده و وارد کننده محصولات این خودروساز ژاپنی، لنسر را در دو نسخه 1.8 و 1.6 برای کشور ما در نظر گرفته است. نمونه 1.6 لیتری این خودرو که در حال حاضر توسط شرکت به فروش نمی رسد، یکی از خودروهای قابل خریداری در این بازه قیمتی خواهد بود که نسبت به رقم پرداختی، کیفیت ساخت خوبی را به شما ارائه می کند اما توجه داشته باشید که لنسر 1600 گستره امکانات چندان وسیعی را در اختیار شما قرار نمی دهد و البته گفته می شود که این خودرو از حیث قطعات یدکی به ویژه در بخش ظاهری، وضعیت متوسطی دارد.

خرید بهترین خودروهای دست‌دوم 60 تا 80 میلیونی

همچنین لنسر 1.6 در نسخه اتوماتیک، برخلاف نمونه 1.8 لیتری از جعبه دنده اتوماتیک ساده (و نه CVT) بهره می برد که این موضوع پیچیدگی کمتری را به همراه خواهد داشت. در نهایت هم باید گفت که اگر شخصی تنوع طلب و به دنبال یک خودروی خوش فروش هستید، در خرید لنسر 1.6 کمی درنگ کنید.

نیسان ماکسیما ماکسیما محصولی از پارس خودرو است که برای نخستین بار در سال 1380 پس از اخذ قرارداد با دانگ فنگ روی خط این زیرمجموعه سایپا قرار گرفت. این خودرو در واقع نسل سوم ن

یسان سِفیرو (Cefiro) به شمار می رود که در اواخر دهه 90 میلادی به بازار جهانی عرضه شد و تنها در برخی بازارها تحت عنوان ماکسیما شناخته می شد.

خرید بهترین خودروهای دست‌دوم 60 تا 80 میلیونی

ماکسیما با یک پیشرانه V6 به حجم 3 لیتر و دو نوع جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی در بازار ما حضور دارد و با توجه به بهره گیری از جثه ای با طول 5 متر، فضای مناسبی را به شما ارائه می کند. پس اگر به دنبال یک خودروی خانوادگی جادار و راحت هستید، ماکسیما گزینه وسوسه انگیزی به شمار می رود.

البته این خودرو امکانات گسترده ای به غیر از بالابر برقی شیشه ها، آینه های جانبی برقی، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع دیجیتالی اتوماتیک و ... به شما ارائه نخواهد کرد. ماکسیما از حیث قطعات یدکی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و اگر از آن به درستی استفاده شود استهلاک بالایی نخواهد داشت. هر چند که مصرف سوخت این خودرو در شهر گاهی به عدد بیش از 20 لیتر در هر 100 کیلومتر می رسد که این موضوع شاید کمی مشکل ساز باشد. شما در حال حاضر با در دست داشتن 35 الی 100 میلیون تومان می توانید انواع ماکسیما را خریداری کنید اما با بودجه 60 الی 80 میلیون تومان نمونه های اتوماتیک سال 86 الی 88 شمسی عاید شما خواهد شد.

مزدا 3

پس از خروج 323 از خط تولید بهمن خودرو، در سال 1386 مزدا 3 جایگزین آن شد. نسل نخست مزدا 3 با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری و جعبه دنده 4 سرعته (مشابه مزدا 323) به بازار داخلی عرضه می شد و تولید آن در داخل کشور تا سال 1389 ادامه یافت اما در اواخر 89 شمسی، نخستین نمونه ها از مزدا 3 نسل دوم از خط تولید این خودروساز خارج شد. مزدا 3 نسل دوم که بیشتر تحت عنوان «مزدا 3 نیو» در بازار شناخته می شود، از ابعادی بزرگ تر و ظاهری مدرن تر نسبت به نسل نخستش بهره می برد و همچنین جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک به کار رفته روی این خودرو نیز مصرف سوخت کمتر و کشش ثانویه بهتری را برای شما فراهم می سازد.

خرید بهترین خودروهای دست‌دوم 60 تا 80 میلیونی

البته لازم به ذکر است که مزدا 3 نیو در دو نوع سدان و هاچ بک پنج درب به بازار کشور ما عرضه شد و همچنین برخی از نمونه های هاچ بک نیز پیشرانه 1.6 لیتری (نمونه ارتقا یافته پیشرانه مزدا 323) را در دل خود دارند. به طور کلی مزدا 3 نیو سدان 2000 سه نوع تیپ امکاناتی به شما ارائه می کند که اگر به دنبال گزینه ای با رقم 60 تا 80 میلیون تومان باشید، گزینه های مدل 1389 و 1390 تیپ 1 و 2 پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

مزدا 3 در تمامی نسخه ها از کاراکتری اسپرت بهره می برد و فضای داخلی آن چندان مناسب خانواده های پرجمیعت نیست. توجه داشته باشید که مزدا 3 اصولا تا حداقل کارکرد 150 هزار کیلومتر تنها به سرویس های عادی نیاز دارند اما با توجه به فنربندی اسپرت، قطعات جلوبندی آن ممکن است دچار مشکل شود. این خودرو از حیث قطعات یدکی در وضعیت متوسطی قرار می گیرد و لوازم بدنه نسبتا گرانی دارد.

هیوندای توسان

توسان یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین کراس اوورهای بازار ایران است که برای نخستین بار در سال 2008 میلادی توسط آسان موتور به کشور ما عرضه شد. نمونه های وارد شده از نسل نخست این خودرو از پیشرانه V6 سری دلتا 2.7 لیتری (فاقد VVT-i) بهره می برند که با جعبه دنده بهره می برند که با جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته ترکیب شده و قدرت موتور نهایتا توسط سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند به هر دو اکسل انتقال پیدا می کند.

خرید بهترین خودروهای دست‌دوم 60 تا 80 میلیونی

البته ارتفاع بلند توسان از سطح زمین و همچنین بهره گیری از سیستم چهار چرخ متحرک دلیلی بر موفق بودن این خودرو در آفرود نیست اما اگر به دنبال یک خودروی شاسی بلند مطمئن برای استفاده های سبک خارج از جاده ای هستید، توسان گزینه خوبی است.

همچنین توجه داشته باشید که جعبه دنده 4 سرعته این خودرو با فراتر رفتن از 100 هزار کیلومتر، در صورت عدم رسیدگی به راحتی مستهلک می شود اما از حیث قطعات یدکی چه در بخش ظاهر و چه فنی دچار مشکل نخواهید بود. توسان 2008 و 2009 نندر بازار این روزها چیزی حدود 70 الی 80 میلیون تومان (برای نمونه های مرتب) فی می خورد.

هیوندای سوناتا NF

اگر به دنبال یک خودروی سدان خانوادگی کم دردسر هستید، هیوندای سوناتا NF چهار سیلندر را انتخاب کنید. در واقع NF به نسل پنجم این خودرو گفته می شود که از سال 2004 الی 2009 روی خط تولید هیوندای قرار داشت و از اواخر 2006 نیز به بازار کشور ما عرضه شد. نمونه های پیش از فیس لیفت سوناتا NF با دو پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری و 6 سیلندر 3.3 لیتری (اصطلاحا موتور آزرا) توسط آسان موتور به ایران عرضه شد که البته اگر به دنبال یک سواری بی دردسر هستید، پیشنهاد می شود که نمونه V6 را خریداری نکنید.

خرید بهترین خودروهای دست‌دوم 60 تا 80 میلیونی

انواع نمونه های 4 سیلندر پیش از فیس لیفت (2009) سوناتا NF با قیمتی متناسب با بازه قیمتی مد نظر ما در بازار یافت می شوند و با توجه به بهره گیری از یک پیشرانه بهینه، مصرف سوخت مناسب و استهلاک پایینی دارند. سوناتا، از رنج امکانات چنان گسترده ای بهره نمی برد اما به عنوان یک خودروی 60 الی 80 میلیون تومانی قابل قبول است.

تویوتا کمری XV40

تویوتا کمری XV40 یکی از موفق ترین محصولاتی بود که توسط شرکت ایرتویا به بازار کشور ما عرضه شد. این نسل از کمری از سال 2004 الی 2011 روی خط تولید تویوتا قرار داشت و از 2007 الی 2011 نیز در تیپ های GLX، GL و SE به ایران وارد شد. تیپ GL یک نسخه ساده از از این خودرو است که اصولا نمونه های تمیز این خودرو با برچسب قیمتی نازلی (کمتر از 70) در انواع دنده ای و اتوماتیک در بازار قابل خریداری است.

خرید بهترین خودروهای دست‌دوم 60 تا 80 میلیونی

GLX محبوب تر و پرفروش تر از GL بوده و با وجود قیمت بالاتر، امکانات گسترده تری را نیز به شما ارائه می کند. بیش از 90 درصد نمونه های GLX از جعبه دنده اتوماتیک بهره می برند و مدل 2008-2007 آن را با بودجه 70 تا 80 میلیون تومان می توان خریداری کرد.

تیپ SE از رنج امکانات و جزییات ظاهری متفاوتی بهره می برد و با توجه به این موضوع قیمتی بالاتر خواهد داشت اما مدل 2007 این نسخه را نیز می توانید با قیمتی نزدیک به 80 میلیون تومان خریداری کنید. توجه داشته باشید که کمری همچون بسیاری دیگر از محصولات تویوتا، یک خودروی کم استهلاک است و خوشبختانه از قطعات یدکی فراوانی در کشور ما بهره می برد اما لازم به ذکر است که برای تملک یک نسخه خوش فروش، بهتر است به سراغ نمونه های تمیز و کم کارکرد این خودرو بروید.

تویوتا کرولا E140

تویوتا کرولا همواره در طی نیم قرن اخیر جزء پرفروش ترین خودروهای جهان و البته پر طرفدارترین محصولات تویوتا قرار داشته اما در بازار کشور ما از کمری جا ماند. با این حال نسل دهم این خودرو که با کد E140 شناخته می شود و از 2006 الی 2012 میلادی روی خط تولید قرار داشت، یکی دیگر از خودروهای مناسب قابل خریداری در بازه قیمتی 60 الی 80 میلیون تومان بازار ایران به شمار می رود.

خرید بهترین خودروهای دست‌دوم 60 تا 80 میلیونی

ایرتویا این خودرو را در تیپ های امکاناتی مختلف اما با یک پیشرانه مشترک 1.8 لیتری به کشور وارد کرده بود که از نظر استهلاک و مخارج جاری در سطح قابل قبولی قرار دارد. همچنین دو نوع جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته تیپ ترونیک برای این خودرو در نظر گرفته شده بود که هر دو جان سخت و کم استهلاک هستند.

البته در حال حاضر با در دست داشتن 60 الی 80 میلیون تومان وجه نقد می توانید یک کرولای 2008 با کارکرد بیش از 120 هزار کیلومتر یا یک نمونه کرولا GLI نسل نهم (با ظاهر متفاوت و پیشرانه یکسان) مدل 2007 با کارکرد بسیار پایین خریداری کنید.

در نهایت باید گفت که اگر سفرهای خارج از شهر فراوانی دارید و کارکرد خودرو را به آسانی بالا می برید، کرولا گزینه خوبی برای شما خواهد بود! دیده شده که نمونه هایی از این خودرو بدون هیچ مشکل و تعمیر اساسی تا کارکرد نیم میلیون کیلومتر بدون ایراد رانده شده اند!

منبع:هفته نامه خودرو امروز



نظرات

  • سپنتا سپنتا (16 بهمن 1395 ساعت 21:33)

    بسیار نوشته عالی بود .فقط یکی از بهترین ماشینای تو این قیمت رو نگفتید کیا اپتیما 6سیلندر فول اپشن 2009-2010با قیمت 80 تا 85میلیون یک ماشین بی اصخلاک با موتر و گیربیکس فوق العاده و سواری بی نظیر و لولزم مصرفی فراوان با قیمت مناسب

  • مجیو مجیو (14 بهمن 1395 ساعت 23:44)

    سلام.بی ام و مدل2005 رو یادتون رفته به نظر من سرآمد تموم ماشینهای این رنج قیمت هست