1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. 10خودرو اسپرت چهارچرخ متحرک برتر 2017

10خودرو اسپرت چهارچرخ متحرک برتر 2017

7 خرداد 1396
  • 0

اگر به دنبال یک اسپرت هیجان انگیز می گردید، مطمئن باشید که از فهرست بهترین اتومبیل های اسپرت چهارچرخ متحرک ما یکی را پیدا می کنید. هر یک از این اتومبیل های اسپرت سطح بالا به تنهایی عالی، آینده نگرانه و با طراحی برجسته هستند؛ مهم نیست که از کدام زاویه به آن ها نگاه می کنید. چه بودجه برایتان مهم باشد چه نباشد، فهرست ما قیمت های متعددی را ارائه می کند.

اگر تمرکز شما بر روی عملکرد و کارایی روزمره است، Volkswagen Golf R، Subaru WRX STI، Cadillac CTS-V و یا Porsche 911 Turbo S انتخاب های خوبی هستند. گزینه های دیگر که با سیستم چهارچرخ متحرک ارائه می شوند شامل Lexus GS F، Ford Focus RS و یا Infiniti Q70 هستند.

Infiniti – که تحت مالکیت Nissan است – با عملکرد فوق العاده کوپه ها و سدان های اسپرت خود توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند. توجه داشته باشید که هزینه های نگهداری اتومبیل هایی مانند BMW، Audi و Porsche بسیار بالاست. بنابراین پیدا کردن یک اسپرت چهارچرخ متحرک مانند Q70، نه تنها نیاز شما به سرعت و ظاهر جذاب را ارضا می کند، بلکه از نظر نگهداری و قابل اطمینان بودن هم گزینه مناسبی برای مشتریان به حساب می آید.

برای کسانی که به موتور اتومبیل بیش از صندلی های آن (برای دوستان) اهمیت می دهند، Acura NSX، Nissan GT-R، Tesla Model S P100D و BMW M240i xDrive را در فهرست داریم. تمامی این اتومبیل ها از نظر عملکرد، قیمت و تکنولوژی یک بسته کامل به حساب می آیند. اگر در این فهرست چیزی کم باشد می توانید در Audi R8 V10 و BMW M2 آن را پیدا کنید و اگر هم طرفدار Ferrari هستید، می توانید به سراغ Ferrari 458 بروید.

ببینیم که این 10 اتومبیل برتر برای ما چه چیزهایی دارند.

1: Acura NSX

 10 اتومبیل اسپرت چهارچرخ متحرک برتر 2017

انتظارها به پایان رسید. با معرفی در سال 2016، NSX پیشینه 25 ساله خود را ادامه می دهد. کوپه اسپرت 2در، دو نفره، چهارچرخ متحرک، ملقب به "ماشین رویایی" و اتومبیل سال از نظر عملکرد دوباره به میدان بازگشته است. NSX با طراحی عالی و عملکردی بیش از انتظار پا به میدان گذاشته است. یک قطعه هنری، توصیف خوبی برای NSX است. چراغ جلوهای جواهرمانند و طراحی جلوی حیرت انگیز، خطوط تیز، ارتفاع پایین کابین و ظاهر سه بعدی باعث می شود که واقعاً لایق این لقب باشد. بهترین قسمت این است که سرپرست تیم طراحی آن یک خانم بوده است، آفرین به خانم Michelle Christensen!

NSX به لطف سیستم هیبرید با 3 موتور الکتریکی و طراحی نوآورانه سبُک آن بسیار پایدار به نظر می آید. مجهز به موتور 3.5 لیتری – جایگذاری شده در وسط - 6 سیلندر twin-turbo با قدرت خارق العاده 573 اسب بخار می باشد که آن را به یک رقیب جدی برای اتومبیل های زیر تبدیل می کند:

• Porsche 911 Turbo S با موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر و 580 اسب بخار قدرت
• Audi R با موتور 5.2 لیتری 10 سیلندر و 540 اسب بخار قدرت
• Ferrari 458 با موتور 4.5 لیتری 8 سیلندر و 562 اسب بخار قدرت
مصرف سوخت NSX در شهر 11 لیتر و در بزرگراه 10 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می باشد که با Audi R8 و Porsche 911 قابل مقایسه است. وقتی ارزش کلی Acura NSX را در نظر می گیرید، واقعاً تعجب می کنید؛ چرا که با قیمت پایه 156 هزار دلار، کمترین قیمت را در کلاس خود دارد. با انتخاب اتومبیلی که توسط Acura برای استفاده کاربردی روزانه تولید شده است، حس رانندگی فوق العاده ای را شاهد خواهید بود.

2: Audi S6

 10 اتومبیل اسپرت چهارچرخ متحرک برتر 2017

اجازه ندهید که این سدان سایز-متوسط شما را فریب بدهد، Audi S6 یکی از بهترین سدان های اسپرت چهارچرخ متحرک است. این اتومبیل مجهز به موتور 4 لیتری توربوشارژ است که صفر تا صد کیلومتر را تنها در 3.9 ثانیه طی می کند.

تفاوت اصلی بین Audi A6 و S6 این است که موتور اولی 4 سیلندر دارد و موتور دومی 6 سیلندر. S6 را می توانید با Cadillac CTS V و Lexus GS F مقایسه کنید، در حالی که Audi از نظر قیمت در رده پایین فهرست قرار می گیرد.

قیمت پایه S6 از حدود 70 هزار دلار شروع می شود، Cadillac CTS V از حدود 85 هزار دلار و Lexus GS F از حدود 84 هزار دلار. S6 شما را در طراحی کلاسیک و خشن Audi جای می دهد. این اتومبیل تجهیزات راحتی یک سدان را داراست؛ مانند صندلی های راحت چرم مجهز به گرمکن. علاوه بر این، مزایای عملکرد سیستم چهارچرخ متحرک را در هر شرایط آب و هوایی دارد. برای حرکت در شهر 13 لیتر و برای حرکت در بزرگراه 8.7 لیتر سوخت در صد کیلومتر مصرف می کند. در مقایسه با Cadillac CTS V با مصرف سوخت 16 لیتر در شهر و 11 لیتر در بزرگراه واقعاً کارآمد تر است. کمتر اتومبیلی پیدا می شود که مانند Audi S6 قابلیت های اسپرت را در قالب یک سدان 4در سایز-متوسط ارائه کند.

3: Subaru WRX STI

 10 اتومبیل اسپرت چهارچرخ متحرک برتر 2017

اگر فردی را می شناسید که Subaru سوار می شود، حتماً متوجه شده اید که به هیچ برند دیگری توجه نمی کند. البته، به این خاطر که Subaru پادشاه اتومبیل های چهارچرخ متحرک است، WRX STI هم در فهرست ما جای می گیرد. Subaru دو نسخه برای شما آماده کرده است: WRX STI و WRX STI Limited.

به صورت استاندارد با موتور 4 سیلندر توربوشارژ 2.5 لیتری و خروجی 305 اسب بخار ارائه می شود که انتخاب خوبی برای مشتریان است. چراغ جلوهای LED، سیستم تعلیق اسپرت با کارایی بالا، گرمکن صندلی های جلو و تزئینات دیگر باعث می شود که این اتومبیل را مانند خانه خود بدانید. دیگر امکانات آن شامل فرمان چرم، دنده پشت فرمان و پدال های آلومینیومی است (همگی به صورت استاندارد موجود هستند). WRX STI را می توان با VW Golf R مقایسه کرد که دارای موتور 2 لیتری 4 سیلندر و 208 اسب بخار قدرت است. علاوه بر عملکرد بالاتر، Subaru با قیمت پایه 35 هزار دلار، موارد بیشتری برای ارائه دارد.

تجهیزات Golf R بسیار شبیه به Subaru است: گرمکن صندلی های جلو، تزئینات چرمی، سیستم تعلیق اسپرت و دوربین عقب. به این ها سانروف و سیستم Hands-free Navigation را هم اضافه کنید؛ ارزش دارد که برای آن 4 هزار دلار بیشتر پرداخت کنید. (در مدل Limited به صورت استاندارد موجود است).

4: Porsche 911 Turbo S

 10 اتومبیل اسپرت چهارچرخ متحرک برتر 2017

Porsche چیزی بیش از یک تولید کننده اتومبیل آلمانی است و نمایانگر یک سبک زندگی افسانه ای است. Porsche 911 Turbo S با طراحی هوشمندانه ای که دارد، در رده ی بالای کلاس خود قرار می گیرد. این اتومبیل یکی از کوپه های اسپرت 2در این کلاس است که دارای 4 صندلی و فضای بار معقولی است. 911 Turbo S مجهز به موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر با 580 اسب بخار قدرت می باشد و می توان آن را با Audi R8 – 10 سیلندر و 610 اسب بخار – مقایسه کرد. مصرف سوخت این اتومبیل 12.3 لیتر در شهر و 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر در بزرگراه است، در حالی که Audi R8 V10 Plus در شهر 16 لیتر و در بزرگراه 10.6 لیتر سوخت مصرف می کند.

قیمت 911 Turbo S از 188 هزار دلار شروع می شود و 911 Turbo قیمتی حدود 160 هزار دلار دارد. لازم به ذکر است که با انتخاب مدل Turbo معمولی، شما رانندگی نرم، آرام و راحت آن را از دست نمی دهید، بلکه فقط 20 اسب بخار قدرت کمتر در اختیار خواهید داشت. 911 Turbo S صفر تا صد کیلومتر را در 2.6 ثانیه طی می کند و مدل معمولی (غیر Turbo) ظرف 4.4 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت می رسد. همین حالا تصمیمتان را بگیرید...

5: Audi TTS

 10 اتومبیل اسپرت چهارچرخ متحرک برتر 2017

Audi TTS به عنوان یک خودروی اسپرت 2در پر زرق و برق، سریع و کاربردی شناخته می شود. با قیمتی حدود 52 هزار دلار، TTS یک خودروی لوکس با قیمت معقولانه – نسبت به رقبایش- به شمار می آید. TTS دارای موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت 292 اسب بخار می باشد. اگر بخواهیم آن را VW Golf R مقایسه کنیم، قیمت آن 17 هزار دلار کمتر است. این مبلغ زیادی است، اما در برابر آن 12 اسب بخار کمتر و همین طور طراحی معمولی تری را در اختیار خواهید داشت. قدرت آن فقط به واسطه شکل ظاهری اش نیست، بلکه به خاطر طراحی مثال زدنی آن – مانند خروجی های اگزوز چهارگانه – است. صفر تا صد کیلومتر را در 4.2 ثانیه طی می کند و مصرف سوخت آن در شهر 10 لیتر و در بزرگراه 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر است. به نظر ما که عالی است، شما چطور فکر می کنید ؟

شماره 6: Volkswagen Golf R

 10 اتومبیل اسپرت چهارچرخ متحرک برتر 2017

Volkswagen به نوعی خواهر Audi به حساب می آید. با طراحی کلاسیک هاچبک، VW Golf R ترکیب بی نقصی از کارایی و اسپرت بودن است.
قیمتی معادل 40 هزار دلار دارد و دارای موتور 2 لیتری 4 سیلندر با خروجی 292 اسب بخار است. این اتومبیل در برابر Ford Focus RS و Subaru WRX STI قیمت به مراتب پایین تری دارد. Golf R با صندلی های اسپرت، استارت بدون کلید، سیستم صوتی Fender، دوربین عقب، سنسور نقطه کور و صفحه نمایش سازگار با تلفن همراه هوشمند به نوعی منحصربه فرد است.

ما تاکید زیادی بر کارایی و ایمنی Golf R داریم. در نتیجه، قدرت کمتر آن در مقابل Subaru WRX STI و یا Ford Focus RS توجیه پذیر است. با وجود قدرت کمتر، این اتومبیل اسپرت زندگی شما را با امکانات کارآمد خود راحت تر می کند.

7: BMW M240i

 10 اتومبیل اسپرت چهارچرخ متحرک برتر 2017

قدرت بیشتر، شتاب الکتریکی، مصرف سوخت پایین، موتور جدید و تجهیزات با ارزش همگی از ویژگی های ارتقا یافته M235i در مدل جدید M240i هستند. برای ارائه خدمات سفارشی بیشتر، BMW آپشن های بسیاری را برای خریداران در نظر می گیرد.

BMW xDrive نماد مدل های چهارچرخ متحرک BMW است. سری M 2017 شامل 10 مدل منحصر به فرد قدرتمند و با استاندارد بالا است که آن ها را کاملاً از BMW های معمولی متمایز می کند.

قیمت M240i xDrive از حدود 40 هزار دلار شروع می شود و به صورت استاندارد با موتور 3 لیتری 6 سیلندر و خروجی 340 اسب بخار عرضه می شود. صفحه نمایش 8.8 اینچی، WiFi و صندلی جلوهای قابل تنظیم به صورت دستی شما را در جاده یاری می کنند. این مدل همچنین دارای کشش فوق العاده و سیستم چهارچرخ متحرک است که شرایط جاده را زودتر از شما ارزیابی می کند. به همین دلیل بیش از این که صرفاً اتومبیل شما باشد، در واقع همراه شماست.

بسیاری از مشتریان تعجب می کنند که چرا قیمت پایه BMW M2 5 هزار دلار بیشتر است. به هر حال عنوان M240i نوید سطح بالاتری از تجهیزات را نسبت به M2 معمولی می دهد. قیمت بالای آن بی دلیل نیست؛ موتور بازطراحی شده، گشتاور بیشتر، سیستم تعلیق بهتر و فرمان پذیری ارتقا یافته همگی سواری بهتری را نسبت به M2 ارائه می دهند.

8: Nissan GT-R

 10 اتومبیل اسپرت چهارچرخ متحرک برتر 2017

داستان Nissan GT-R از سال 1969 شروع شد. به لطف سال ها پیشرفت و اصلاحات در نوآوری، تیم Nissan به اتومبیل برجسته ای به نام Nissan GT-R 2017 رسیده اند. بی شک GT-R یکی از بهترین اسپرت کوپه های چهارچرخ متحرک 4 نفره است. قیمت آن حدود 110 هزار دلار است. در ابتدا ممکن است از دیدن این مبلغ برای یک Nissan تعجب کنید، اما وقتی دقت می کنید به ویژگی های خاصی مانند موتور دست ساز 3.8 لیتری Twin turbo 6 سیلندر با قدرت 565 اسب بخار پی می برید. یک مورد در این اتومبیل پیدا نمی کنید که شما را به تحسین وا ندارد.

Nissan GT-R که به عنوان "Godzilla" شناخته می شود، طراحی بیرونی آینده نگرانه و خاصی دارد که شخصیت آن را نمایان می کند. در مقایسه با Acura NSX، قیمت GT-R 45 هزار دلار کمتر است و عملکرد بی نظیر و طراحی داخلی پیچیده ای دارد. اگر دقت کنید، متوجه شباهت NSX با دیگر مدل های Acura و Honda می شوید، اما Nissan GT-R برند اصیل مخصوص به خود را – که به Godzilla معروف است- خلق کرده است.

9: Cadillac CTS-V

 10 اتومبیل اسپرت چهارچرخ متحرک برتر 2017

Cadillac CTS-V بزرگ بزرگان است. از سیستم اگزوز چهارگانه عضلانی آن گرفته تا بدنه پهن و کم ارتفاع، همگی نشان می دهند که این عنوان برازنده CTS-V است. بر روی رینگ های 19 اینچی ایستاده است و جلوپنجره کلاسیک Cadillac سری V را دارد که باعث می شود اتومبیل محبوبی برای مردم باشد.

صبر کنید، هنوز ادامه دارد. CTS-V به صورت استاندارد با موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ و خروجی خارق العاده 640 اسب بخار عرضه می شود و قیمتی حدود 85 هزار دلار دارد. با ارزش بالایی که در برابر قیمت ارائه می کند، 10 هزار دلار از نزدیک ترین رقیبش، یعنی BMW M5، ارزان تر است و همچنین خروجی اسب بخار بیشتری دارد.

10: Tesla Model S P100D

 10 اتومبیل اسپرت چهارچرخ متحرک برتر 2017

جای تعجب نیست که Tesla، شرکتی که اتومبیل های الکتریکی با عملکرد بالا تولید می کند، یکی از سریع ترین گزینه های در دسترس مشتریان باشد. شما را به Tesla Model S P100D معرفی می کنیم.

Model S P100D و Porsche 911 Turbo S برای تصاحب عنوان سریع ترین اتومبیل، رقابت نزدیکی دارند. با قیمتی حدود 134 هزار دلار، Model S P100D در عرض 2.5 ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می رسد، دارای سیستم رانندگی خودکار است که مشابه آن وجود ندارد و با هر بار شارژ، می توانید 506 کیلومتر را با آن طی کنید (به لطف باتری 100kWh). برای مقایسه، Nissan در محصول تمام الکتریک خود (Leaf) از باتری 30kWh استفاده می کند.

Tesla این مدل را به صفحه نمایش 17 اینچی مجهز کرده است که اکثر عملیات اتومبیل به وسیله آن انجام می شود (در مورد اتومبیلی هوشمند صحبت می کنیم). Tesla نه تنها به ظاهر اهمیت می دهد، بلکه ایمنی شما و خانواده تان را به وسیله 8 ایربگ، ستون های فولادی تقویت شده و منبع تغذیه ولتاژ بالا که در هنگام تصادف قطع می شود تضمین می کند. چه چیز دیگری می خواهید؟ شاید به عملکرد مناسب در آب و هوای مختلف فکر می کنید؟ نگران نباشید، چرا که Tesla S P100D این ویژگی را هم دارد. علاوه بر این ها، موتور الکتریک منحصر به فرد آن، مرکز گرانش اتومبیل را پایین آورده که باعث می شود در هر شرایط آب و هوایی هندلینگ مناسبی داشته باشد و خطر چرخیدن را به حداقل برساند.



نظرات