1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. 8 خودرو کروک چهارچرخ متحرک برتر 2017

8 خودرو کروک چهارچرخ متحرک برتر 2017

6 خرداد 1396
  • 0

کانورتیبل. این واژه ما را به یاد روزهای آفتابی تابستان می اندازد که از منظره زیبایی در حال عبور هستیم. شما این تجربه را با نزدیک ترین فرد (یا افراد) در کنار خود به اشتراک می گذراید. مقصد شما ساحل یا جایی در خارج شهر برای گذران آخر هفته است. مسیر خشک و تمیز است. نسیم گرمی روی صورتتان حس می کنید. این سفر واقعاً خوشایند است. هیچ دغدغه ای ندارید و همه چیز عالی است.

خب دیگر بیدار شوید. وقت رویارویی با حقیقت است.
اگر در کالیفرنیا یا مناطق مشابهی زندگی نمی کنید که آب و هوای معتدلی دارند، این سناریوی رانندگی معمول شما نخواهد بود. وقتی که آب و هوا خوب باشد، اتومبیل کانورتیبل انتخاب خوبی است، اما در بیشتر نقاط دنیا فقط چند ماه از سال، شرایط متعادل است.

معمولاً زمانی که می توانید بدون سقف رانندگی کنید اواسط بهار و اوایل پاییز است. البته باید روزهای بدون بارندگی را به حساب بیاورید. در مواقع دیگر، برای این که از سرما، گرما، باران، برف و رطوبت در امان باشید، سقف را می بندید. نکته دیگر در مورد کانورتیبل ها این است که از سیستم دیفرانسیل عقب استفاده می کنند و برای شرایط آب و هوایی نامناسب طراحی نشده اند.

کانورتیبل ها به واقع شما را دچار تردید می کنند. زمانی بهترین انتخاب برای رویاهای شما هستند و زمانی بدترین انتخاب برای استفاده روزانه. منطق و احساس شما چگونه قضاوت می کنند ؟

خوشبختانه یک سری از کانورتیبل ها وجود دارند که به منظور استفاده در تمام روزهای سال – با هر شرایط آب و هوایی – مجهز شده اند. این سری، دارای سیستم چهارچرخ متحرک هستند که باعث می شود در شرایط نامناسب، کشش و چسبندگی همانند یک SUV داشته باشند. مزیت سیستم چهارچرخ متحرک این است که وقتی که می خواهید بالاترین عملکرد را در اختیار داشته باشید، کشش مورد نیاز را تامین می کند. سیستم های چهارچرخ متحرک امروزی به خوبی چسبندگی هر چرخ را به جاده بررسی می کنند و تغییرات لازم را انجام می دهند تا شما را در عبور ایمن از سخت ترین پیچ ها یاری دهند.

فهرست 8 تایی کانورتیبل های چهارچرخ متحرک ما، شامل مدل ها و قیمت های متنوعی می شود. بازه قیمت از 40 هزار دلار (حدود 140 میلیون تومان) تا 200 هزار دلار (حدود 700 میلیون تومان) متغیر است. 4 تا از آن ها 2 نفره هستند ( یا مانند Porsche 2+2 هستند) و 4 تای دیگر صندلی عقب دارند. 6 تای آن ها سقف نرم دارند، یکی از آن ها سقف معمولی جمع شونده دارد و سقف یکی دیگر از نوع Targa می باشد. همگی از برندهای اروپایی هستند.

6 مدل دارای موتور توربوشارژ هستند و دو مدل دیگر از سوپرشارژر استفاده می کنند. صحبت از قدرت شد، همگی این اتومبیل ها قدرتی بین 220 تا 550 اسب بخار دارند (به اندازه یک سوپراتومبیل) و لذت رانندگی با آن ها تضمین شده است.

این کانورتیبل ها قدرت موتور را با قابلیت کشش در شرایط آب و هوایی مختلف ترکیب کرده اند. یکی از آن ها می تواند اتومبیل مورد علاقه شما باشد.

8: Audi A3 Cabriolet

قیمت پایه: 40.300 دلار

8 کانورتیبل چهارچرخ متحرک برتر 2017

Audi A3 Cabriolet با سیستم چهارچرخ متحرک Quattro مدلی برای ورود Audi به این کلاس است، اما با این حال تجهزیات کاملی دارد. در اتومبیلی با صندلی های چرم دارای تنظیم 10 جهته، سیستم کنترل هوای دو گانه اتوماتیک، فرمان چند منظوره و سیستم صوتی با 9 بلندگو احساس راحتی می کنید. A3 Cabriolet اتومبیل کوچکی با امکانات لوکس بزرگ است!

بیرون A3 Cabriolet، هنر نورپردازی را برای دید بدون مشکل در بدترین شرایط مشاهده می کنیم. چراغ جلوهای زنون اتوماتیک، Daylight، همینطور چراغ عقب های LED به همراه مه شکن به صورت استاندارد در این اتومبیل موجود اند. سقف نرم جمع شونده آن مجهز به مواد عایق صداست که کابین را گرم و ساکت نگه می دارد. با فشار یک دکمه در 18 ثانیه جمع می شود و می توان در سرعت 50 کیلومتر در ساعت آن را باز کنید (در حال حرکت). نیازی نیست برای استفاده از نور آفتاب توقف کنید! موتور 4 سیلندر توربوشارژ 220 اسب بخاری آن قدرت زیادی را برای عبور از جاده ها و بزرگراه ها فراهم می کند. A3 Cabriolet قدرت خود را به وسیله سیستم تعویض دنده 6 سرعته دو کلاچه اتوماتیک و سیستم چهارچرخ متحرک Quattro به نمایش می گذارد. هندلینگ آن هم بسیار مطمئن است؛ چه در آفتاب و چه در باران.

7: BMW 230i xDrive Convertible

قیمت پایه: 40.950 دلار

8 کانورتیبل چهارچرخ متحرک برتر 2017

جایگاه 230i xDrive Convertible در میان مدل های BMW مشابه جایگاه A3 Cabriolet در Audi است. این اتومبیل شروع سری کانورتیبل های چهارچرخ متحرک BMW است. دوستداران خرید این گونه اتومبیل ها، باید این دو مدل را در نظر داشته باشند. آن ها از نظر اندازه، فضا و قیمت شبیه هم هستند و هر دو چهار نفر را در خود جا می دهند.

230i Convertible مجهز به موتور 4 سیلندر توربوشارژ 248 اسب بخار (28 اسب بخار بیشتر از A3) است که با سیستم تعویض دنده 8 سرعته اسپرت اتوماتیک – با دنده ها پشت فرمان – منطبق شده است. سیستم xDrive قدرت را به هر چهار چرخ منتقل می کند. در بیرون، رینگ های 17 اینچی آلیاژی با تایرهای run-flat، چراغ جلوهای هالوژن و سقف نرم مشکی را مشاهده می کنیم.

داخل اتومبیل، بر روی صندلی های اسپرت با قابلیت تنظیم 8 جهته دستی و دارای بالش های کناری می نشینید که با چرم مصنوعی SensaTec پوشیده شده اند (چرم اصل هم به عنوان آپشن موجود است). با سیستم صوتی 250 وات به همراه 7 بلندگو و بلوتوث از موسیقی لذت می برید. سیستم کروز کنترل دینامیک و کنترل هوای دوگانه، تجهیزات داخلی را تکمیل می کنند.

همچنین BMW چیزی دارد که دیگر برندها ندارند، آن هم میراث BMW به عنوان Ultimate Driving Machine (شعار شرکت به معنی اتومبیل نهایی برای رانندگی) است. 230i xDrive Convertible علاقه به حرکت دارد، هر چه سخت تر بهتر. سری 2 BMW به خاطر تمرکز بر روی کیفیت رانندگی در اندازه و قیمت متناسب تحسین می شود. دوستداران رانندگی حتماً این اتومبیل را مورد ستایش قرار می دهند.

6: Audi TT Roadster

قیمت پایه: 47 هزار دلار

8 کانورتیبل چهارچرخ متحرک برتر 2017

از زمان عرضه در سال 1998، TT سردمدار اتومبیل های اسپرت Audi بوده است. اولین مدل TT نسبت به مدل مفهومی آن تقریباً تغییری نداشت. در حال حاضر مدل 2017 هم به عنوان یک اتومبیل دو نفره زیبا – با سقف نرم – این سنت را حفظ کرده است.

خطوط و منحنی های ظریف Audi TT Roadster از طراحی متقاطع موتور- جلوی خانواده Volkswagen پیشی گرفته است. TT مانند A3 Cabriolet از موتور توربوشارژ 220 اسب بخاری و سیستم چهارچرخ متحرک Quattro استفاده می کند. در مقایسه با A3 چهارنفره، TT تجربه جالب تری از یک اتومبیل اسپرت را ارائه می کند. طراحی داخلی زیبا و برای سفرهای مختلف راحت است. چرم Nappa دارای گرمکن قسمت گردن است تا شما را هنگام رانندگی بدون سقف گرم نگه دارد. آپشن جالبی است ...

اگر به دنبال اتومبیلی زیبا و در عین حال کاربردی برای استفاده روزانه در شرایط مختلف می گردید، Audi TT Roadster را در نظر داشته باشید.

5: BMW 440i xDrive Convertible

قیمت پایه: 59.300 دلار

8 کانورتیبل چهارچرخ متحرک برتر 2017

440i Convertible برادر وسطی کلاس کانورتیبل BMW است. بزرگتر و جذاب تر از سری 2 است، اما نسبت به سری 6، کوچکتر و چابک تر است.

440i Convertible یک ویژگی منحصر به فرد دارد: سقف جمع شونده سخت. نتیجه، تبدیل یک کانورتیبل 4 نفره به یک کوپه کوچک – در حالت سقف بسته - است. در واقع دو اتومبیل را در یکی در اختیار دارید! هنگام جمع بودن سقف، مقداری از فضای صندوق عقب را از دست می دهید، با این حال می توانید از فضای باقی مانده استفاده کنید. این اتومبیل برای استفاده در شرایط بد آب و هوایی، انتخابی عالی به شمار می رود.

قدرت BMW 440i xDrive Convertible از موتور 6 سیلندر Twin Power Turbo 320 اسب بخاری تامین می شود. این حجم قدرت با توربوی بدون تاخیر قابل توجه است و 440i Convertible مثل هر BMW دیگری عملکرد فوق العاده ای دارد. سیستم xDrive چسبندگی به جاده را در هر شرایطی به حداکثر می رساند و شاسی آن باعث حفظ تعادل اتومبیل می شود. 440i واقعاً فوق العاده است.

4: Audi S5 Cabriolet

قیمت پایه: 61.100 دلار

8 کانورتیبل چهارچرخ متحرک برتر 2017

S5 Cabriolet عملکرد بالاتری در میان کانورتیبل های سایز متوسط Audi دارد. می توان آن را مستقیماً با BMW 440i xDrive Convertible مقایسه کرد. این دو مدل، مانند A3 Cabriolet و BMW 239i xDrive Convertible از نظر عملکرد، اندازه و قیمت در یک سبد قرار می گیرند.

S5 Cabriolet مجهز به موتور 6 سیلندر سوپرشارژ 333 اسب بخاری (13 اسب بخار بیشتر از 440i) و سیستم تعویض دنده 7 سرعته دو کلاچه - با قابلیت تعویض سریع دنده- است. سواری آن کمی خشک است اما به لطف سیستم تعلیق اسپرت به راحتی قابل کنترل است. 4 نفر می توانند زیر سقف آکوستیک آن که دارای پارچه مشکی و سیستم جمع شونده است، جا بگیرند.

Audi S5 Cabriolet ترکیبی از عملکرد عالی و لوکس بودن است. به اندازه کافی از قدرت سوپرشارژ استفاده می کند تا به راحتی از پس خیابان ها بر بیاید. تجهیزات آن شامل صندلی های قابل تنظیم 12 جهته با روکش چرم Nappa و سیستم صوتی 505 وات Bang & Olufsen به همراه 12 بلندگو می باشد که همه چیز را برای سفر در جاده فراهم می کند. با S5 Cabriolet به هر جایی که دوست دارید سفر کنید.

3: Jaguar F-Type R AWD

قیمت پایه: 105.400 دلار

8 کانورتیبل چهارچرخ متحرک برتر 2017

خانم ها و آقایان، وارد قسمت بزرگان می شویم. وقتی قیمت از 100 هزار دلار عبور می کند، با اتومبیل های خیلی خاصی رو به رو هستیم. Jaguar F-Type R AWD Convertible یکی از این هاست. فوق العاده قدرتمند، با قابلیت های بالا و همینطور جذاب.

با یک اتومبیل اسپرت 2 نفره چهارچرخ متحرک، دارای سقف پارچه ای و موتور 8 سیلندر سوپرشارژ 550 اسب بخاری طرف هستیم. منحنی های فریبنده F-Type R از مدل کلاسیک XK-E 1960 الهام گرفته شده اند. F-Type R با سیستم اگزوز اسپرت خود - که شامل 4 لوله در قسمت عقب می باشد - به واقع غرش می کند و صفر تا صد کیلومتر را در 3.9 ثانیه طی می کند. به اندازه کافی سریع است؟

صندلی های راحت Jaguar F-Type T AWD Convertible با روکش چرم عالی، شما را برای یک رانندگی هیجان انگیز در بر می گیرند. سیستم تقسیم گشتاور، قدرت را در زمان مناسب به چرخ مناسب انتقال می دهد که باعث می شود بتوانید به سرعت و بدون خطر از پیچ های تند عبور کنید. عملکرد خارق العاده سیستم ترمز Jaguar و همینطور سیستم تعلیق آن به شما امکان می دهد که تا هر جایی که دوست دارید پیش بروید؛ بی آن که به شرایط آب و هوایی توجه کنید.

2: Porsche 911 Targa 4 GTS

قیمت پایه: 138.200 دلار

8 کانورتیبل چهارچرخ متحرک برتر 2017

دو دسته اتومبیل وجود دارد، اتومبیل معمولی و Porsche. با دقتی مثال زدنی در طراحی و عملکرد کلی، اتومبیل های اسپرت Porsche یک سر و گردن بالاتر از بقیه قرار می گیرند. Porsche 911 Targa 4 GTS نمونه بارز هنر منحصربه فرد در یک اتومبیل دوست داشتنی با قابلیت های بالاست. برای راننده ای طراحی شده است که نسخه سرسخت تری از 911 را می خواهد.

911 Targa GTS مدل چهارچرخ متحرکی است که عملکرد بالاتری نسبت به 911 معمولی با ظاهر Targa دارد. در مقایسه با مدل های استاندارد 911، Targa 4 GTS 30 اسب بخار قدرت بیشتری دارد (درمجموع 450 اسب بخار قدرت دارد). ظرف 3.4 ثانیه از سرعت صفر به صد کلیومتر در ساعت می رسد و با سیستم تعلیق اسپرت 10 میلی متر به زمین نزدیک تر است.

داخل Targa 4 GTS صندلی های اسپرت و فرمان اسپرت با روکش Alcantara قرار دارند. می توانید از بین سیستم تعویض دنده 7 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه PDK یکی را انتخاب کنید.

911 Targa 4 GTS را می توانید با رینگ های مشکی، تزئینات بیرونی مشکی و شیشه عقبش تشخیص دهید که در هنگام جمع شدن سقف بالا می ماند. بدنه Targa به شما امکان می دهد که بدون این که به وسیله باد اذیت شوید، تجربه لذت بخشی از یک کانورتیبل داشته باشید. در حالت سقف بسته هم فضای آرامی خواهید داشت.

1: Porsche 911 Turbo S Cabriolet

قیمت پایه: 200.400 دلار

8 کانورتیبل چهارچرخ متحرک برتر 2017

Porsche 911 Turbo S Cabriolet قدرتمندترین 911 موجود است. همچنین راحتی مورد نظر شما را تامین می کند. پیش از همه این ها، 911 Turbo S Cabriolet مجهز به سقف جمع شونده اتوماتیک و سیستم چهارچرخ متحرک است.

عملکردش مجذوب کننده است. موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر Twin-turbocharged آن 580 اسب بخار قدرت تولید می کند که با سیستم تعویض دنده 7 سرعته دوکلاچه PDK منطبق می شود. صفر تا صد کیلومتر را تنها در 2.9 ثانیه طی می کند. حداکثر سرعت آن در پیست 329 کیلومتر در ساعت ثبت شده و به لطف ترمزهای سرامیکی با امنیت کامل متوقف می شود. این یک اتومبیل خیلی سریع است!

می توانید در صندلی های چرمی دارای گرمکن و قابلیت تنظیم 18 جهته آن احساس راحتی کنید. داخل در، جای دست و هر سطح دیگری که با آن تماس دارید هم از چرم پوشیده شده است. سیستم صوتی 555 وات Bose Surround با 12 بلندگوی خود امکان غرق شدن در موسیقی مورد علاقه تان را فراهم می کند. Porsche 911 Turbo S Cabriolet ترکیب عملکرد فوق العاده و تجملات است، در کنار این ها رانندگی لذت بخش و سیستم چهارچرخ متحرک هم به شما ارئه می دهد. چیز بیشتری می خواهید ؟



نظرات