1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی آئودی A3 کروک با موتور 2 لیتری توربو

بررسی آئودی A3 کروک با موتور 2 لیتری توربو

2 اردیبهشت 1394
  • 0

کوچک‌ترین عضو خانواده کانورتیبل های آئودی علاوه بر موتور 1.8 لیتری توربو، با موتور 2.0 لیتری توربو نیز عرضه می‌شود. پیشرانه ای قوی‌تر که می‌تواند هیجان این خودرو را دوچندان کند.

به عنوان یک خودروی ساخت آئودی، همه چیزهای مورد نیاز از کیفیت ساخت گرفته تا روکش چرم در این خودرو فراهم شده‌اند. در واقع این خودرو با قیمتی دوبرابر، جانشین گلف کانورتیبل است. در عین حال بزرگ‌ترین رقیب آن نیز ب ام و سری 3 کانورتیبل است که از اواخر دهه 80 میلادی تاکنون بهترین الگو در این کلاس بوده است.

نسبت به مدل 1.8 لیتری، افزایش 186 سانتی‌متر مکعبی موتور با افزایش نسبتاً مناسب 50 اسب بخار در قدرت و 58 پوند فوت در گشتاور همراه شده است. انتقال نیرو به هر چهار چرخ نیز در این مدل به صورت استاندارد وجود دارد و با این همه تنها 3000 دلار به قیمت پایه اضافه شده است. البته سیستم تعلیق و چرخ‌ها و تایرها و گیربکس دوست‌داشتنی شش سرعته S ترونیک با کلاچ دوگانه اتوماتیک در این خودرو هم مورد استفاده واقع شده‌اند.

با اینکه کابین نسبت به مدل 1.8 تغییری نکرده اما با قدرت بیشتر پیشرانه، اعتماد به نفس در راننده بالاتر است و استواری خودرو روی چهار چرخ کواترو هم در پیچ‌ها و مسیرهای ناهموار، عملکرد بهتری را به ارمغان می‌آورد. البته می‌توان از تعلیق اسپرت نیز بهره گرفت که محکم‌تر است و در یک پکیج اسپرت شامل غربیلک اسپرت فرمان و تایرهای تمام فصل با هزینه 800 دلار ارائه می‌شود.

وزن 1650 کیلویی خودرو همراه با شتاب جانبی 0.82 جی که 0.04 جی کمتر از مدل 1.8 توربو است کمی باعث یاس می‌شوند. عملکرد ترمزها نیز مناسب است و در مسیری 53 متری از سرعت 113 کیلومتر بر ساعت، توقف می‌کند که البته نسبت به سایر برادران خود در این کلاس نظیر مدل سدان A3 تا 2.44 متر طولانی‌تر است.

مدل کانورتیبل حدود 136 کیلوگرم از مدل سدان A3 با موتور 1.8 سنگین تر است. این موضوع بیشتر به‌واسطه سقف بازشونده و مکانیزم‌های آن و تقویت‌های ایمنی جانبی آن می‌باشد.

شتاب صفر تا صد 5.7 ثانیه ای، نشان از یک خودروی سریع دارد. هرچند تنها 0.3 ثانیه سریع‌تر از مدل سدان است. در عوض کشش خودرو با گیربکس DSG و انتقال نیرو به هر چهار چرخ AWD کواترو فوق‌العاده است.

صندلی‌های جلو برای راننده و سرنشین کناری مناسب اما صندلی‌های عقب تنگ و فاقد فضای مناسب برای پاها می‌باشند. سیستم نمایشگر و ناوبری نیز عملکردی ساده و روان دارند. صدای داخل کابین نیز لااقل تا سرعت‌های بالا حدود 67 دسی‌بل می‌باشد.

در مجموع باید گفت که آئودی A3 کانورتیبل خودرویی سریع و شیک و مفرح است. موتور 2.0 لیتری توربوی آن عملکردی مناسب دارد و برای یک سفر تفریحی با سقف باز یک گزینه مطلوب به شمار می‌آید. هرچند شاید از نظر ویژگی‌های اسپرتی انتظار بیشتری هم از آن می‌رفت.

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

 بررسی آئودی A3 کروکی با موتور 2

منبع پدال


نظرات