1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. ملاقاتی با آلفارومئو 4C اسپایدر

ملاقاتی با آلفارومئو 4C اسپایدر

7 مهر 1395
  • 0

در واقعیت باید گفت که هیچ خودروی دیگری در حال حاضر در بازار آمریکا وجود ندارد که این‌گونه داغ بوده و سواری خیلی خوبی داشته باشد و درعین‌حال هزینه‌های بسیار کمی را به مالک تحمیل کند. قیمت پایه برای یکی از این خودروهای روباز کمتر از 68 هزار دلار است و شما با این پول شتاب گیری بسیار سریع، چسبندگی بیشتر از هشت‌پا و ساختار وسیع فیبر کربنی را دریافت می‌کنید.

تحلیل آلفارومئو 4c

نزدیک‌ترین رقیب این خودرو احتمالاً پورشه باکستر است اما حتی این خودرو نیز مواد بکار رفته‌ی بسیار خوبی را پیشنهاد نمی‌کند. شاید یک رقیب نزدیک‌تر از لوتوس باشد اما شما این روزها نمی‌توانید یکی از ساخته‌های لوتوس را بخرید.

تحلیل آلفارومئو 4c

یک نگاه به مشخصات فنی این خودرو ذات واقعی الهه‌ی زیبایی ایتالیایی را نشان می‌دهد. 4.1 ثانیه طول می‌کشد تا 4C اسپایدر از سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت برسد و این خودرو توانایی تحمل 1.1 جی نیروی جانبی را دارد. ترمزهای این خودرو نیز می‌تواند شما را با نیروی 1.25 برابر نیروی جاذبه متوقف کند!

تحلیل آلفارومئو 4c

4C دارای ساختار مونوکوک آلومینیوم و فیبر کربنی دست سازی است که استحکام فوق‌العاده و سبکی باورنکردنی را به این خودرو اعطا کرده است. وزن خودرو نیز 1128 کیلوگرم بوده و تنها 10 کیلوگرم از برادر کوپه‌ی خود سنگین‌تر است. این اعداد نشان‌دهنده‌ی مهندسی فوق‌العاده‌ای هستند.

تحلیل آلفارومئو 4c

این ساختار فوق‌العاده اجازه داده تا پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.75 لیتری توربو 4C که در میانه‌ی خودرو قرار گرفته شتاب گیری جت مانندی را داشته باشد. 4C اسپایدر واقعاً سریع است.

تحلیل آلفارومئو 4c

وقتی که پیشرانه‌ی خودرو با اگزوز مسابقه‌ای 500 دلاری همراه شود صدای بلندی برمی‌خیزد؛ و اجازه دهید که واضح بگوییم، این خودرو اساساً پر سروصدا است. خوشبختانه برخی صداهای پس‌زمینه وجود دارند که باعث جذاب‌تر شدن کلیت موضوع می‌شوند.

تحلیل آلفارومئو 4c

جدای از تنظیمات مسابقه‌ای و آرایش سیستم اگزوز، شما می‌توانید سیستم اگزوز سفارشی Akrapovič را نیز بکار بگیرید.

تحلیل آلفارومئو 4c

روی کاغذ 4C اسپایدر توانایی تولید قدرت 237 اسب بخاری و گشتاور 350 نیوتون متری را دارد اما به لطف مزیت نسبت قدرت به وزن، حرکت خودرو بسیار سریع‌تر احساس می‌شود. گیربکس سریع 6 سرعته ی دوکلاچه تنها نسخه‌ی در دسترس است. برای اکثر مواقع این گیربکس نرم و سریع است اگرچه که انتقاداتی به آن وارد است مبنی بر آنکه در سرعت‌های پایین کمی در تعویض دنده‌ها ناملایمت نشان می‌دهد.

تحلیل آلفارومئو 4c

گیربکس 4C اسپایدر اتوماتیک است ولی سیستم فرمان آن این‌گونه نیست. ازآنجایی‌که این خودرو بسیار سبک است، فرمان کاملاً مکانیکی بوده و کمکی اعم از هیدرولیک یا الکتریک دیده نمی‌شود.

تحلیل آلفارومئو 4c

این خلوص می‌تواند در پارک کردن چالش‌برانگیز باشد اما در جاده ارتباط فوق‌العاده‌ای را برقرار می‌کند. 4C اسپایدر همانند یک موشک با هدایت لیزری احساس می‌شود. به جایی که می‌خواهید بروید فکر کنید و این خودرو همان‌جاست. فرمان خودرو به جز یک مورد تقریباً عالی است.

تحلیل آلفارومئو 4c

خودرو تمایل دارد تا جاده را بخواند. ناهمواری باعث عصبانیت آلفا می‌شوند بنابراین باید دو دست روی فرمان باشند. خودرو هیچ استراحت گاهی برای دست نداشته و طراحی کابین نیز به نمونه‌های سال 1998 شبیه است.

تحلیل آلفارومئو 4c

تحلیل آلفارومئو 4c

4C اسپایدر همچنین فاقد جعبه داشبورد است و از نظر کاربردی نیز فضای صندوق‌عقب وجود نداشته و حتی کودکان ژیمناست منعطف نیز داخل خودرو اوقات چندان خوشی نخواهند داشت. انتقادات اضافه‌تر آنکه صندلی‌ها نازک بوده و به ندرت تنظیم می‌شوند. در حقیقت ما بخش بالایی سرعت‌سنج را در موقعیت رانندگی نرمال نمی‌دیدیم.

تحلیل آلفارومئو 4c

سواری خودرو سفت بوده اما ناهنجار نیست. هرچند به لطف سیستم تعلیق و ساختار مستحکم، به نظر می‌رسد که 4C از برآمدگی‌های بزرگ جاده می‌پرد.

تحلیل آلفارومئو 4c

دیگر جنبه‌ی مکانیکی این خودرو سقف فابریک آن است. برخلاف دیگر کانورتیبل ها، پروسه‌ی باز و بسته کردن با دست صورت می‌پذیرد.

تحلیل آلفارومئو 4c

خبر خوش آنکه سقف در صندوق 4C اسپایدر جای می‌گیرد و خبر بد هم اینکه با قرار دادن آن در صندوق فضایی باقی نمی‌ماند!

تحلیل آلفارومئو 4c

درحالی‌که این خودرو بسیار ارزان‌تر از هر چیز دیگر ساخته از شده فیبر کربن و البته صادر شده از ایتالیا است، اما هنوز هم از بازی ارزش در برابر بهای پرداختی دور است. نمونه‌ی حاضر در تست بهای 73395 پوندی دارد. بدیهی است که خودروهای افسانه‌ای زیادی وجود دارد که با این بها می‌توانید بخرید مثل ب‌ام‌و M4، شلبی GT350 R و یا کادیلاک ATS-V. البته هیچ‌کدام از آن‌ها به نابی و خلوص 4C اسپایدر نیستند و البته تجربه‌ی رانندگی در فضای باز را ارائه نمی‌دهند اما تقریباً هیجانی مشابه داشته و برای سواری روزمره نیز مناسب‌تر هستند.

تحلیل آلفارومئو 4c

اگر شما در نزدیکی جاده‌های کوهستانی پیچ‌درپیچ زندگی می‌کنید یا هر هفته سری به پیست می‌زنید، باید نگاهی جدی به این خودرو بیندازید. سواری خودرو زیباست و بی‌شک در سال‌های آینده 4C یکی از خودروهای کلاسیک خواهد بود؛ اما اگر کاربرد بیشتری را خواستارید بهتر است که به گزینه‌های دیگر فکر کنید.

تحلیل آلفارومئو 4c

تحلیل آلفارومئو 4c

نقاط قوت: شتاب گیری سریع، ترمزهای قدرتمند، طراحی برجسته، فرمان عالی، ساختار مستحکم نقاط ضعف: اینترفیس استریوی بد، فضای ذخیره‌ای صفر، ناراحت و پر سروصدا بودن

تحلیل آلفارومئو 4c

تحلیل آلفارومئو 4c

مشخصات آلفارومئو 4C اسپایدر 2016

پیشرانه: 4 سیلندر 1.75 لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 237 اسب بخار/350 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته ی دوکلاچه اتوماتیک
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 9.7/6.9/8.4 لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت: آغاز از 65900 دلار

منبع: پدال



نظرات