1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. نسل به نسل با سوبارو لگاسی،میراث سامورایی‌ها

نسل به نسل با سوبارو لگاسی،میراث سامورایی‌ها

21 آذر 1395
  • 0

سوبارو لگاسی، یک سدان متوسط بسیار قابل و قابل احترام ژاپنی است که سابقه آن به سال 1989 میلادی برمی‌گردد.

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

هدف سوبارو از طراحی لگاسی، حضور در بازار پرسود و رقابتی سدان‌های خانوادگی میان سایز مخصوصاً در بازار آمریکای شمالی و رقابت با خودروهای معروفی چون تویوتا کمری و نیسان آلتیما بود. با این وجود لگاسی به عنوان یک خودروی با پرفورمنس بالا حتی در کلاس خودروهای بالاتری چون آئودی A4، آلفارومئو 159 و BMW سری 3 وارد می‌شود.

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

لگاسی از همان ابتدا خودرویی مجلل‌تر و خودروهای کلاس خود بود و بسیاری از سنت‌های سوبارو مانند محل قرارگیری چرخ زاپاس در پشت موتور را شکسته بود. لگاسی با دو نسخه واگن 5 درب و سدان چهار درب و به صورت دیفرانسیل جلو یا نسخه آپشنال AWD در سراسر جهان عرضه شد. گزینه‌هایی چون ترمز ضد قفل 4 کاناله و سیستم تعلیق با امکان کنترل ارتفاع که در صورت افزایش سرعت از 80 کیلومتر بر ساعت، ارتفاع خودرو را به صورت خودکار کاهش می‌داد نیز برای این مدل ارائه شده بود. این سیستم با افزایش ارتفاع در مسیرهای خارج از جاده باعث می‌شد تا توانایی‌های عملی لگاسی در مسیرهای ناهموار به شدت ارتقا یابد. موضوعی که باعث تمایز این خودرو از سایرین می‌شد و همراه با انتقال نیرو به هر چهار چرخ، یک قابلیت شگفت‌انگیز برای آن به ارمغان می‌آورد.

یکی از ویژگی‌های بسیار قابل توجه این مدل، موتور بوکسر یا تخت آن بود که مجهز به توربوشارژر بود. البته یک نسخه غیر توربو هم برای مدل‌های غیر اسپرت لگاسی در دسترس بود. یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته خودکار نیز با این موتورها جفت می‌شد.

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

خیلی زود نسل دوم لگاسی در سال 1993 رونمایی شد. این نسل در طراحی تکامل یافته بود و خطوط تیز آن نرم شده و چراغ‌ها سبک جدیدی یافته بودند. در این نسل، شاسی، بدنه و کاملاً مورد تجدید نظر قرار گرفته بود. از سال 1996 سوبارو تصمیم گرفت تا سیستم انتقال نیروی AWD ر به صورت استاندارد در همه مدل‌ها پیاده نماید. البته هنوز در بازار داخلی ژاپن امکان انتخاب گزینه دیفرانسیل جلو وجود دارد. نسخه مخصوص آفرود اوت بک نیز با تعلیق مرتفع‌تر قابل تنظیم برای این نسل در سال 1995 معرفی شد. موتور 2.5 لیتری با تنفس طبیعی قدرت بخش این مدل بود. قیمت 25 هزار دلاری برای چنین خودرویی با این ویژگی‌ها و تجهیزاتی چون روکش چرمی، سانروف، ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، اسپویلر عقب و رینگ‌های آلومینیومی قابل توجه بود.

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

نسل سوم لگاسی در سال 1998 رونمایی شد. برای این نسخه از موتورهای 6 سیلندر 3.0 لیتری تخت یا 2.0 لیتری 4 سیلندر و همچنین گیربکس نیمه اتوماتیک استفاده شده بود. چراغ‌های درشت جلو و چراغ‌های پیوسته عقب از ویژگی‌های ظاهری این نسل بودند.

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

در سال 2003 طراحی لگاسی با اصلاحات زیادی همراه شد و چراغ‌ها کشیده‌تر شده و چراغ‌های عقب نیز مجزا شدند. این نسل برای نخستین بار خودروی سال ژاپن شناخته شد. موتور 2.0 و 2.5 لیتری هم جوایز دیگری را به دست آوردند. از سال 2008 نیز سیستم رادار با دوربین استریو با نام اختصاصی EyeSight با ویژگی اجتناب از برخورد و حفظ فاصله امن با خودروها و جلوگیری از خروج از لاین جاده برای ایمنی ممتاز این خودرو معرفی شد.

تا پایان نسل چهارم در مجموع 3 میلیون دستگاه از لگاسی تولید شد.

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

نسل پنجم با طراحی اسپرت و گلگیرهای متورم و برجسته، با سلایق آمریکایی طراحی شده بود.

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

نسل ششم لگاسی در سال 2014 در نمایشگاه شیکاگو رونمایی شد. موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر و یک موتور شش سیلندر 3.6 لیتری تخت با قوای 173 اسب بخار و 252 اسب بخار قدرت بخش این نسل هستند. لگاسی همچنان ویژگی‌های منحصر به فرد خود یعنی موتور باکسر و انتقال نیرو به هر چهار چرخ را با خود دارد.

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

یک گیربکس انتقال پیوسته یا CVT اتوماتیک جدید نیز برای این نسل ارائه شده است. این نوع گیربکس باعث کاهش مصرف سوخت به میزان 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر شده است. نسل دوم سیستم EyeSight که با سیستم کروز کنترل تطبیقی و ترمزهای خودرو و هشدار نقاط کور و تشخیص سایر خودروها ادغام شده، با وجود هزینه پایین‌تر نسبت به سیستم‌های راداری رایج، از قابلیت‌های بسیار مطلوبی سود می‌برد بعلاوه این مدل در آزمون‌های تست تصادف IIHS بالاترین امتیاز ممکن را کسب نموده است.

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

این نسل از سوبارو لگاسی که در بازار کشورمان نیز وارد شده، از طراحی بدنه تنومند و گیرایی برخوردار است. قیمت پایه این نسخه از 22 هزار دلار شروع می‌شود. حتی پایین‌ترین مدل هم عملکردی قابل تحسین دارد.

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

شتاب صفر تا صد نسخه 4 سیلندر، 8.8 ثانیه است. در حالی که می‌تواند شتاب جانبی 0.85 جی را نیز تحمل نماید. پرفورمنس و لذت رانندگی لگاسی، آن را متمایز از خودروهای محافظه‌کاری چون کمری نموده است. در عین حال این یک خودروی با پرستیژ، امن و قابل اعتماد است که میراث سامورایی‌ها را به نمایش می‌گذارد.

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

 سوبارو لگاسی، میراث سامورایی‌ها

منبع:wikipedia,caranddriver



نظرات