1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. همه چیز درباره ب ام‌و سری 7

همه چیز درباره ب ام‌و سری 7

13 دی 1395
  • 4

سری 7 ب ام‌و توانسته با موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر، مجوز واردات به کشورمان را کسب کند. طبیعی است که بسیاری انتظار ندارند تا پرچم‌دار شرکت باواریایی را با موتوری چهار سیلندر به‌جای 8 سیلندرهای معروف آن ببینند. اما از سویی موتورهای کوچکتر 4 سیلندر توربو جتی خود را به خوبی در سینه خودروهای متنوع و حتی اسپرت و لوکس باز کرده‌اند و مزایایی چون وزن پایین‌تر و مقرون به صرفه بودن آن‌ها می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

پرونده‌ای برای ب ام‌و سری 7

مدل 730i که توسط پرشیا خودرو رونمایی شده، مجهز به موتوری 4 سیلندر 2.0 لیتری با قدرت خروجی 258 اسب بخار و گشتاور 295 پوند فوت می‌باشد. این مدل در مقایسه با نسخه‌های V8 با حجم 4.4 لیتر یا حتی شش سیلندر 3.0 لیتری بسیار ارزان‌تر و در دسترس تر می‌باشد. مخصوصاً اینکه مدلی که به ایران وارد شده از نوع محورهای کشیده بوده و فضای کابین بزرگ‌تری دارد. این نسخه‌ها ابتدا برای بازارهای چین و ترکیه توسعه یافتند اما اکنون به بازار ایران نیز راه یافته‌اند.

پرونده‌ای برای ب ام‌و سری 7

پیشرانه این خودرو را می‌توان در قلب مدل 225i اکتیوتورر و مدل فیس لیفت 330i و حتی مینی کوپر JCW نیز مشاهده کرد. این پیشرانه با یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته خودکار جفت می‌شود تا 730Li را در 6.2 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. این موضوع نشان می‌دهد که موتور کوچک به عنوان نیروگاه یک خودروی بزرگ لوکس و سنگین، می‌تواند هنوز کارایی قابل قبولی را ارائه نماید. حتی شتاب نسخه‌های xDrive با انتقال نیرو به هر چهار چرخ به 6.3 ثانیه می‌رسد که تنها 0.8 ثانیه از مدل هشت سیلندر 740i با شتاب 5.5 ثانیه‌ای کندتر است. بیشینه سرعت نیز به صورت الکترونیکی به عدد 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

پرونده‌ای برای ب ام‌و سری 7

جالب اینکه مصرف سوخت این مدل در سیکل ترکیبی تنها 5.8 لیتر و میزان آلایندگی دی اکسید کربن آن 134 گرم اعلام شده است. با این تفاسیر بد نیست نگاهی هم به پیشینه سری 7 داشته باشیم تا بدانیم با چه خودرویی مواجه می‌شویم. سبقه سری 7 به سال 1977 میلادی باز می‌گردد. این سدان فول سایز لوکس جایگزین ب ام‌و E3 شده بود. سری هفت تنها در فرم سدان و البته یک نسخه لیموزین ارائه می‌شود. اولین مدل‌های سری 7 مجهز به موتور شش سیلندر خطی بودند. اما در نسل‌های بعدی موتورهای هشت، 12 و اخیراً 4 سیلندر نیز به این خودرو راه یافته‌اند. تاکنون شش نسل از سری 7 ساخته شده‌اند و نگاهی به آن‌ها نشان از ارتقا و رشد تدریجی و ملموس آن‌ها دارد. در نسل دوم، تجهیزات سفارشی نظیر تلفن و فکس، یخچال و غیره منظور می‌شد. در سال 1987 برای نخستین بار، موتور V12 نیز برای این سری معرفی شد. در نسل سوم گیربکس 5 سرعته خودکار و موتور دیزلی معرفی شدند. در نسل چهار که سال 2001 معرفی شد، یک مدل هیدروژنی آزمایشی مورد آزمون قرار گرفت. در این نسل از مدل‌های با فاصله بین دو محور کشیده‌تر با پسوند L نیز رونمایی شد. این نسل با موتورهای متنوع توانست افتخار پرفروش‌ترین نسل هفت تاریخ را نیز به دست آورد.

پرونده‌ای برای ب ام‌و سری 7

نسا پنجم با تغییراتی محافظه‌کارانه در طراحی روانه بازار شد. این خودرو نخستین مدل BMW بود که مجهز به گیربکس هشت سرعته خودکار در کنار انتقال نیرو به هر چهار چرخ بود بعلاوه برای نخستین بار موتورهای توربوشارژر به این سری راه یافتند.

نسل ششم در 10 ژوئن سال 2015 معرفی شد. در این زمان مرسدس با نسل جدید S کلاس خود در بازار خودروهای لوکس فول سایز، یکه‌تازی می‌کرد. این نخستین ساخته BMW روی پلتفرم نوین CLAR بود که بعدها برای سایر مدل‌های جدید این شرکت نظیر سری 5 جدید نیز به کار رفت. ویژگی این پلتفرم، کاهش وزن و افزایش استحکام است. قسمت‌هایی از شاسی از فیبر کربن، آلومینیوم و فولاد با مقاومت کششی بالا ساخته شده‌اند. در نتیجه وزن کلی خودرو کاهش یافته و دینامیک خودرو و مصرف سوخت آن نیز بهبود یافته‌اند.

پرونده‌ای برای ب ام‌و سری 7

مدل 740e نخستین مدل از سری 7 است که مجهز به پیشرانه پلاگین هیبریدی می‌باشد. پیشرفت‌های قابل توجهی در ایمنی و سیستم‌های مدرن سری 7 جدید دیده می‌شود. نسل جدید سیستم iDrive می‌تواند از طریق دستورات حرکتی و با اشاره از راه دور واکنش نشان دهد. سیستم پارک خودکار و سیستم سرگرمی جدید با نمایشگر لمسی از دیگر ویژگی‌های این نسل می‌باشند.

بالاترین و ممتازترین مدل سری 7، مدل M760Li Xdrive است که زا یک موتور 12 سیلندر 6.6 لیتری با توربوشارژر دوقلو سود می‌برد. این همان موتوری است که در رولز رویس ریث و داون نیز به خدمت گرفته شده است. قدرت پیشرانه به 610 اسب بخار و گشتاور آن به 800 نیوتن متر می‌رسد و نیرو به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. این خودروی بزرگ و سنگین برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون به 3.7 ثانیه زمان نیاز دارد. نهایت سرعت این مدل هم به صورت الکترونیکی به 305 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.

پرونده‌ای برای ب ام‌و سری 7

مدل‌های iperformanc قرار است نسخه‌هایی پلاگین هیبریدی در قالب مدل‌های عادی محصولات و جدا از سری i باشند.

پرونده‌ای برای ب ام‌و سری 7

پرونده‌ای برای ب ام‌و سری 7

پرونده‌ای برای ب ام‌و سری 7

پرونده‌ای برای ب ام‌و سری 7

پرونده‌ای برای ب ام‌و سری 7

پرونده‌ای برای ب ام‌و سری 7

پرونده‌ای برای ب ام‌و سری 7

پرونده‌ای برای ب ام‌و سری 7

پرونده‌ای برای ب ام‌و سری 7

پرونده‌ای برای ب ام‌و سری 7

منبع:bmwblog
wikipedia
caranddriver



نظرات

  • الیاس الیاس (15 دی 1395 ساعت 11:03)

    اشغاله بابا بی ام و هم شد ماشین فقط پراید و پژو405 رو عشقه
    این مدل ای 7 رو هم از رو ما ایرانیا کپی کردن،چون میگن نژاد اریایی تو دنیا تکه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • هومن هومن (14 دی 1395 ساعت 13:05)

    واقعا که بی ام و ماشین معرکه ایه
    من که ازش خیلی راضی ام
    فقط حیف که دوبرابر قیمت جهانیش پول میدیم
    B M W

  • nima nima (14 دی 1395 ساعت 00:07)

    الان مسئولین سایپا با دیدن این ماشین سریع به تکاپو میوفتن تا ی پراید با چراغ جدید روانه بازار کنن تا همه دنیا بفهمه رییس کیه!!!

  • رضا رضا (13 دی 1395 ساعت 14:27)

    شاهکار صنعت خودرو در دنیا (بعد از سابپا)