1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. آلفارومئو استلویو، زیبایی ایتالیایی در کنار کیفیت آلمانی

آلفارومئو استلویو، زیبایی ایتالیایی در کنار کیفیت آلمانی

30 اسفند 1395
  • 0

اما چیزی که در حقیقت باید آن را عالی ارزیابی نمود عملکرد موتور ۸ دنده اتوماتیک ساخت ZF می‍باشد. در حالت اتوماتیک کاملا نرم و در عین حال سریع بوده و در حالت تعویض دستی با پدال های پشت فرمان کاملا تحت فرمان راننده است.

طبق گفته رید بیگلند، مدیرعامل آلفارومئو، اس یو وی استلویو ممکن است مهمترین محصول این شرکت طی حیات ۱۰۵ ساله آن باشد. اما اگر به گذشته پرافتخار این برند نگاهی بیاندازید می‍توان به این جمع بندی رسید که استلویو ظرفیت آن را دارد که به تنهایی بیش از نیمی از فروش آلفارومئو را به خود اختصاص داده و این شرکت را تبدیل به یکی از بازیگران قدرتمند در بخش لوکس بازار نماید.

بررسی آلفارومئو استلویو، ترکیب زیبایی ایتالیایی وکیفیت آلمانی

این تازه وارد جذاب نه تنها بازار آمریکا بلکه حتی بازار چین و تمام آسیا را نیز می‍تواند جولانگاه خود نماید. به عنوان مثال استلویو می‍تواند در انگلیس تا دو سوم فروش آلفا را به خود اختصاص دهد.

استلویو از نظر فنی تا حد زیادی به سدان موفق این برند یعنی جولیا شباهت دارد. برای انتخاب پیشرانه در ابتدا دو گزینه در دسترس است که عبارتند از موتور ۲ لیتری توربو بنزینی به قدرت ۲۷۶ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور. یا موتور ۲٫۲ لیتری دیزل به قدرت ۲۰۷ اسب بخار و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور. هر دو پیشرانه با گیربکس ۸ دنده اتوماتیک عرضه شده و خبری از گیربکس دستی حتی به عنوان آپشن نیز نیست. و بی شک هر دو سیستم انتقال قدرت به صورت چهار چرخ متحرک خواهند بود که بر اساس سیستم هوشمند Q4 که قبلا در جولیا دیده ایم عمل می‍کند.

بررسی آلفارومئو استلویو، ترکیب زیبایی ایتالیایی وکیفیت آلمانی

و در نهایت به موتور قدرتمند V6 تویین توربو با قدرت ۵۰۳ اسب بخار خواهیم رسید که قبلا در جولیا کوآدریفوگلیو شاهد آن بوده ایم. استلویوهای مجهز به این پیشرانه حداقل ۶۰ هزار پوند قیمت داشته و شتاب صفر تا صد آن کمتر از ۴ ثانیه می‍باشد و البته به گفته مقامات این شرکت این موتور تا پیش از سال ۲۰۱۸ بر روی استلویو نصب نخواهد شد.

بنابراین فعلا همان دو انتخاب اول را داریم و برای انجام این آزمایش پیشرانه ۲ لیتری بنزینی انتخاب شده است. طراحی داخلی بیشتر به مازراتی شباهت داشته و مفهوم کیفیت در استلویو چیزی بیش از تولیدات پیشین آلفارومئو است. طراحی داخلی بر اساس ترکیب چشمنوازی از چرم، چوب و آلومینیوم استوار است. با اینکه ارتفاع صندلی راننده ۱۹۰ میلیمتر بیش از جولیا است اما تعادل بین شاسی بلند بودن و اسپرت بودن طوری رعایت شده که این افزایش ارتفاع خیلی احساس نشود؛ و از این نظر می‍توان استلویو را با پورشه ماکان مقایسه نمود.

فضای سرنشینان عقب کافی است اما در این کلاس بهترین نبوده و با یک سدان لوکس قابل مقایسه نیست. اما فضای بار بزرگ و در عین حال کاربردی است و با خواباندن ردیف عقبی صندلی ها این مقدار بیشتر هم خواهد شد. کیفیت تصویر و لمس صفحه نمایش بسیار خوب بوده و نسبت به اکثر رقبا برتر است. فرمان برقی با وجود وزن کم، دقت بالایی داشته و سواری خوبی را فراهم میکند. تعادل و عدم پیچش استلویو در پیچ ها به قدری خوب است که ممکن است فراموش کنید در حال حرکت در یک پیچ تند هستید.

موتور ۲ لیتری عملکرد قدرتمندی دارد اما نه به آن اندازه که سرکش و غیرقابل مهار به نظر برسد. با وجود شتاب ۵٫۷ ثانیه اما در دورهای میانی اندکی تاخیر در واکنش به گاز به چشم می‍خورد. صدایی که از موتور به گوش می‍رسد به آن اندازه که انتظار می‍رود خشن و بم نیست. البته در عوض موتور ۲ لیتری از مصرف و آلایندگی پایینی نیز برخوردار است (مصرف ترکیبی ۵٫۸ لیتر در صد کیلومتر).

بررسی آلفارومئو استلویو، ترکیب زیبایی ایتالیایی وکیفیت آلمانی

اما چیزی که در حقیقت باید آن را عالی ارزیابی نمود عملکرد موتور ۸ دنده اتوماتیک ساخت ZF می‍باشد. در حالت اتوماتیک کاملا نرم و در عین حال سریع بوده و در حالت تعویض دستی با پدال های پشت فرمان کاملا تحت فرمان راننده است. امکانات ایمنی و رفاهی که بطور پیشفرض روی استلویو نصب شده عبارتند از هشدار برخورد از جلو، رصد نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی و شناسایی ترافیک عقب.

درباره پیشرانه دیزلی بطور خلاصه باید گفت با وجود قدرت کمتر نسبت به نوع بنزینی اما از گشتاور و در نتیجه کشش بالاتری برخوردار است. در واقع این پیشرانه مناسب افرادی است که استلویو را برای امور روزمره انتخاب کرده اند تا رانندگی هیجان انگیز و پرسرعت. چراکه مصرف پایین و کارایی بالا چنین شرایطی را طلب می‍کند.

بررسی آلفارومئو استلویو، ترکیب زیبایی ایتالیایی وکیفیت آلمانی

آلفارومئو استلویو اولین محصول از یک برند لوکس و اسپرت ایتالیایی در بازار اس یو وی است که البته مانند سایر محصولاتش از استانداردهای بالایی بهره‍مند شده است. رانندگی آن همانند ظاهرش خوب بوده و کابین آن راحت و مملو از موادی با کیفیت بالا است. با قیمت پایه کمتر از ۳۵ هزار پوند باید آن را رقیبی جدی برای بی ام و X3، آئودی Q5، جاگوار F-Pace و مرسدس GLC دانست. استلویو حتی ظرفیت به چالش کشیدن پورشه ماکان را نیز دارد.

منبع:دنیای خودرو



نظرات