1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی فنی آکورا TLX جدید

بررسی فنی آکورا TLX جدید

12 آذر 1393
  • 2

 آکورا TLX

مدل 2015 آکورا TLX به سرعت رکوردهای فروش این شرکت را به دست آورده است و با وجودی که نقدهایی به طراحی یا رابط الکترونیکی آن وارد شده است، اما لااقل در آمریکا خودروی بسیار محبوبی می‌باشد.

این سدان هوندا، با برند آکورا ترکیبی از تکنولوژی و عملکرد رانندگی با دینامیک بالا را در یک خودروی لوکس ارائه می‌کند. مدل 2015 آکورا TLX در رده بالای کلاس خود از نظر ویژگی‌های رفاهی، فن‌آوری و تجملی قرار می‌گیرد.

 آکورا TLX

 آکورا TLX

 آکورا TLX

 آکورا TLX

ویژگی‌ها

مدل مورد نظر ما از آکورا TLX با موتور 3.5 لیتری شش سیلندر و با انتقال نیرو به هر چهار چرخ یا AWD بود. در این خودرو یک پکیج پیشرفته فن‌آوری همراه با ناوبری سه بعدی، رادیوی HD ، سیستم صوتی استریو با 10 بلندگو، سیستم تهویه مطبوع خودکار، صفحه نمایشگر اطلاعات چندکاره، نمایشگر ترافیک و محاسبه‌گر وضعیت ترافیک و آب و هوا، نمایشگر سربالا، سیستم ترمز خودکار برای جلوگیری از برخورد، سیستم‌های ایمنی برای کاهش خط تصادف، کمربندهای ایمنی جلوی پیش کشنده، سیستم کروز تطبیقی، سنسورهای پارکینگ، ریموت استارت خودرو از راه دور و روکش چرمی پرمیوم میلانو را خواهید یافت.

داخل کابین

هنگامی که وارد خودرو می‌شوید، ترکیبی از تجمل و رفاه را با حسی اسپرت می‌یابید. در ابتدا استفاده از شیفترهای تعویض دنده در یک خودروی سدان لوکس نیاز به عادت دارد. کابین جادار است و صندلی‌های چرمی نیز بسیار راحت‌اند. بعلاوه در سرمای شدید، صندلی‌های مجهز به گرم‌کن داخلی نیز یک موهبت تلقی می‌شوند. فضای بار نیز مناسب است مخصوصاً به لطف بدنه عریض‌تر، صندلی‌های تاشو با نسبت 60/40 و سطح صاف قسمت بار، دردسری برای حمل بارهای حجیم نخواهید داشت.

رابط الکترونیکی با دو صفحه نمایش پیچیده‌تر از حد تصور است. در این خودروی تست، 45 دقیقه طول کشید تا کار با بخاری را یاد گرفتیم. رابط کاربری گیج‌کننده و پیچیده است.

 نمای داخل- آکورا TLX

 آکورا TLX-نمای داخل

 آکورا TLX-نمای داخل

 نمای داخل- آکورا TLX

 نمای داخل- آکورا TLX

زیر کاپوت

مدل TLX مورد تست از یک موتور 3.5 لیتری V6 بهره می‌برد که قادر به تولید 290 اسب خار نیرو و 267 پوند فوت گشتاور است. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که نیرو ره به همه چرخ‌ها منتقل می‌نماید. این موتور آلومینیومی از تزریق مستقیم سوخت و مدیریت متغیر سیلندر (VCM) بهره می‌برد. این سیستم در زمانی که فشاری روی موتور نیست، سه سیلندر را از مدار خارج می‌کند تا این موتور تبدیل به یک موتور سه سیلندر شود. این کار به آرامی صورت می‌گیرد و در عین حال باعث بهره‌وری بیشتر و کاهش مصرف سوخت می‌شود. طبق برآورد EPA این خودرو در شهر 11.2 لیتر و در جاده 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف می‌کند.

روی جاده

حرکت در بزرگراه ها با آکورا TLX بسیار آرام و نرم می‌باشد. در پیچ‌های جاده نیز هندلینگ این خودرو چابک و خوش‌دست است. هر چهار چرخ به صورتی پایدار روی جاده قرار گرفته و دینامیکی مطمئن و مطلوب را ارائه می‌کنند. حتی یک رانندگی طولانی نیز با کمترین خستگی همراه است.

در یک ترافیک سنگین هم، سیستم کروز کنترل تطبیقی از خستگی جلوگیری می‌کند و همه چیز را خود بر عهده می‌گیرد. سیستم کاهش سرعت و ترمز خودکار برای جلوگیری از تصادف نیز به خوبی عمل می‌کنند و احساسی اطمینان‌بخش از سواری را فراهم می‌سازند.

 آکورا TLX

 آکورا TLX

 آکورا TLX-نمای داخل

نتیجه‌گیری

آکورا TLX 3.5L SH-AWD در یک کلاس رقابتی از سدان های متوسط لوکس قرار گرفته است. کیفیت بالای خودرو و صلابت آن در جاده، توان بالای پیشرانه همراه با انتقال نیرو به چهار چرخ که می‌تواند در شرایط بد جاده نظیر روزهای برفی کمک‌رسان باشد و در نهایت برند آکورا که سالهاست توانسته سطح بالای اطمینان و رضایت را بین مشتریان خود ایجاد کند، همگی دلایلی برای انتخاب این مدل آکورا می‌باشند.

 آکورا TLX-

 نمای چراغ عقب- آکورا TLX



نظرات

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (12 آذر 1393 ساعت 17:23)

    اشتهای آدمو باز می کنه.

  • محمدماجد محمدماجد (12 آذر 1393 ساعت 09:08)

    تومایه های هونداست ولی دمشون گرم مرسی