1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

11 فروردین 1396
  • 0

همچنان که به تکنولوژی رانندگی خودکار نزدیک‌تر می‌شویم، رفته‌رفته مردم تمایل بیشتری به نشستن در خودروها و رانندگی نکردن پیدا می‌کنند. در حالی که بحث در مورد خودروهای اسپورت و غیرعادی با پیشرانه‌های قدرتمند، عملکردهای خارق‌العاده و زمان دور پیست آنها بسیار جذاب است، امّا وقتی در یک 405 در ترافیک نشسته‌اید، راحتی و آرامش اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در ادامه به یک لیست ۱۰ تایی از وسایل نقلیه‌ای پرداخته می‌شود که به شما اجازه می‌دهند که بتواند در جاده، آرامش خود را حفظ کنید.

البته در این میان گزینه‌هایی مانند مرسدس-مایباخ یا رولز رویس نیز وجود دارند، امّا لیستی که در ادامه می‌آید، به سقف قیمت ۴۰ هزار دلار محدود شده است. همچنین هیچ‌کدام از خودروهای مورد اشاره، هنوز قابلیت رانندگی خودکار ندارند، ولی در عین حال می‌توانند سطح نگرانی‌های یک مسافرت جاده‌ای را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند.

لکسس NX
قیمت پایه: ۳۶۲۶۰ دلار

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

علی‌رغم آنچه از چهره افراطی NX می‌توان برداشت نمود، شهرت لکسس به محصولاتی پر از آرامش و وقار به کوچکترین کراس‌اور این کمپانی نیز سرایت کرده است. این خودرو در سرعت‌های بزرگراهی، سکوت فوق‌العاده‌ای دارد و از یک سری صندلی‌های راحت در جلو بهره می‌برد که می‌توانند برای سفرهای طولانی بسیار مفید باشند. امّا تنها نسخه توربوی NX200t در دامنه قیمتی مورد بحث در این لیست قرار می‌گیرد؛ چرا که قیمت مدل با راندمان بالاتر NX300h هیبرید از ۴۰ هزار و ۶۹۵ دلار آغاز می‌شود.

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

نسخه «F اسپورت» از NX200t، شرایط اسپورتی‌تر و حتی صندلی‌های بهتری دارد و با قیمت پایه ۳۸۳۶۰ دلار، پایین‌تراز آستانه ۴۰ هزار دلار است. امّا همین مدل تهاجمی‌تر از NX، در بسیاری از مقایسه‌هایی که اخیراً انجام شده، یک سواری لوکس و راحت را ارائه می‌کند.

آئودی A4
قیمت پایه: ۳۵۸۵۰ دلار

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

A4 که به خاطر طراحی درجه یک و ماهرانه‌اش شناخته شده، برای بیش از ۲ دهه است که یک سدان راحت و مناسب در برند آئودی به شمار می‌رود. آخرین نسل از این خودرو با نام B9 احتمالاً بهترین نسخه‌ای است که تاکنون از آئودی A4 ساخته شده است. سکوت موجود در داخل کابین A4 فوق‌العاده است؛ جایی که در یکی از تست‌های مجله Car and Driver، کابین A4 در سرعت ۷۰ مایل یا ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت، آرامش بیشتری نسبت به مرسدس‌بنز کلاس S و مدل A8 آئودی نشان داده است.

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

در عین حال، کیفیت مواد به کار رفته در کابین آئودی A4 بسیار بالاست و تجهیزات تکنولوژیک زیادی نیز در آن در به کار گرفته شده است. همه این موارد با ظرافت و مهارت خاصی در یک داشبورد مدرن گنجانده شده‌اند. امّا اگر قصد دارید که همچنان قیمت را در سطح پایین‌تر از ۴۰ هزار دلار نگه دارید، بایستی از گزینه سیستم دیفرانسیل تما‌م‌چرخ متحرک کواترو صرف‌نظر کنید.

تویوتا آوالون
قیمت پایه: ۳۴۱۸۵ دلار

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

بزرگترین سدان تویوتا آن‌قدر از جنبه‌های لوکس برخوردار است که انتخاب مدل هم‌خانواده گران‌قیمت‌تر لکسس ES را غیرمنطقی جلوه می‌دهد. آوالون با تریم طراحی داخلی مناسب و فضای پای کافی در صندلی‌های عقب، نسبت به نشان و برچسب قیمتی که دارد، از سطح پرمیوم بالاتری برخوردار است.

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

در همین حال، پیشرانه نرم 3.5 لیتری V-6 با قدرت ۲۶۸ اسب‌بخار به تجربه لوکس موجود در تویوتا آوالون می‌افزاید. اگر هم برای راندمان مصرف سوخت، اهمیت بیشتری قائل هستید، گزینه با سطح قدرت کمتر (۲۰۰ اسب‌بخار) هیبرید در دسترس شما قرار خواهد داشت. در هر صورت، آوالون یک مجموعه راحت برای شما و دوستان‌تان به همراه دارد.

کرایسلر 300
قیمت پایه: ۳۳۴۳۵ دلار

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

سدان‌های بزرگ امریکایی دیفرانسیل‌عقب، مخصوصاً در رده قیمتی غیرلوکس، روزهای پایانی عمر خود را می‌گذرانند. در واقع، کرایسلر 300، و مدل همتای آن، داج چارجر، تنها گزینه‌های موجود در بازار خودروی امروز هستند که با قیمتی کمتر از ۴۰ هزار دلار در دسترس قرار می‌گیرند. با این حال، هنوز هم طبع کلاسیک قدیمی کرایسلر 300 که همچنان زیبایی خود را حفظ کرده و با حالتی استوار و مغرورانه در جاده‌ها قدم برمی‌دارد، نظر خیلی‌ها را به خود جذب می‌کند. شرایط صندلی‌های عقب این خودرو نیز بسیار مناسب است.

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

حتی قیمت یک کرایسلر 300 با پیشرانه V-8 نیز در سطحی پایین‌تر از ۴۰ هزار دلار شروع می‌شود؛ بدین معنا که می‌توان با چنین قیمتی از صدای آهنگین و راضی‌کننده موتور 5.7 لیتری همی با قدرت ۳۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۵۳۴ نیوتن‌متر لذت برد.

بیوک لاکراس
قیمت پایه: ۳۲۹۹۰ دلار

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

در حالی که بیوک این روزها سخت به دنبال تغییر پیش‌زمینه‌های ذهنی موجود در مورد خودش است، امّا این شاخه پرمیوم با سابقه طولانی جنرال‌موتورز هنوز برای دل‌کندن از سدان‌های بزرگ و راحت که دهه‌ها برند خود را با آن تعریف کرده، آماده نشده است. مدل جدید لاکراس، یکی از شاخص‌ترین نمونه‌ها در این زمینه است. لاکراس با اینکه از استایل بیشتری نسبت به بیوک‌های قدیم برخوردار است (به لطف برخی جزئیات الهام‌بخش در کانسپت اَونیر)، امّا باز هم اولویت‌های خود را بر راحتی در تجربه رانندگی و فضای بیشتر برای مسافران جلو و عقب گذاشته است.

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

انتخاب چرخ‌های ۲۰ اینچی و تنظیمات اسپورت سیستم تعلیق موجب می‌شود که حسّ ورزشکارانه بیشتری در هندلینگ بیوک ایجاد گردد. امّا در همین حال، آنهایی که بیشتر به آرامش خاطر در هنگام رانندگی و سواری اهمیت می‌دهند، بهتر است از همان چرخ‌های ۱۸ اینچی استفاده کنند.

کیا کادنزا
قیمت پایه: ۳۲۸۹۰ دلار

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

کیا کادنزا آخرین حلقه از زنجیره وسایل نقلیه‌ای است که به برند کره‌ای این اعتماد به نفس را داده که به طرف سطوح بالای بازار خودرو خیز بردارد. جزئیات جذاب طراحی بدنه به نوبه خودش تأثیرگذار است، امّا کابین کادنزا جایی است که واقعاً مهارت بالایی در آن به کار رفته است. در نسخه سطح بالای «لیمیتد» که البته از مرز ۴۰ هزار دلار نیز عبور می‌کند، صندلی‌هایی زیبا از جنس چرم ناپا و تریم چوب-فاکس به کار رفته است.

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

خوشبختانه سطوح تریم پایین‌تر کیا کادنزا، شرایط مشتریان «خسیس‌تر» این مدل را درنظر گرفته‌اند و در مقابل پولی که برای آنها پرداخت می‌شود، تجهیزات مناسبی دارند. یک موتور 3.3 لیتری V-6 با همراهی یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، تنها گزینه پیشرانه کادنزا را تشکیل می‌دهد؛ پیشرانه‌ای که در تست‌ها شتاب 6.7 ثانیه را در رسیدن به سرعت 96.6 کیلومتر بر ساعت نشان داده است.

فورد فلکس
قیمت پایه: ۳۰۹۲۰ دلار

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

فورد فلکس که از آن به عنوان یک نسخه مدرن از یک استیشن واگن کلاسیک تعبیر می‌شود، با اینکه ۸ سال از زمان معرفی آن می‌گذرد، امّا هنوز هم دارای یک طراحی و ظاهر منحصر به فرد است. هر سه ردیف صندلی این خودرو از شرایط راحتی برخوردارند و حتی برای مسافران ردیف سوم نیز فضای مناسبی درنظر گرفته شده است.

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

«سواریِ نرم» کاملاً با کاراکتر متین و آرام فورد فلکس منطبق است. علی‌رغم سن و سالی که این مدل می‌گذرد، فورد با گزینه سیستم اطلاعات و سرگرمی Sync 3 و استفاده از ویژگی‌هایی چون سازگاری با سیستم‌عامل اپل کارپلی و به‌زودی، اندروید اتو، آن را مطابق با شرایط روز نگه داشته است. یکی دیگر از آپشن‌های جذاب فورد فلکس، موتور قدرتمند 3.5 لیتری اکوبوست V-6 آن است که در تریم «لیمیتد» ارائه می‌شود. البته قیمت فلکس لیمیتد بالاتر از آستانه ۴۰ هزار دلار است.

نیسان مورانو
قیمت پایه: ۳۰۶۸۰ دلار

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

طراحی صندلی «جاذبه صفر» نیسان یکی از معدود ترفندها در دنیای اتومبیل است که نسبتاً جواب داده است. در حالی که این نوع صندلی‌ها در بسیاری از مدل‌های کنونی نیسان ارائه می‌شوند، کراس‌اور متوسط مورانو جایی است که این صندلی‌ها بهترین شرایط را با یک سواری راحت و مناسب ایجاد می‌کنند. موتور ۲۶۰ اسب‌بخاری V-6 با حجم 3.5 لیتر با یک سیستم انتقال قدرت مغیر پیوسته اتوماتیک همراه است که شرایط را برای یک شتاب‌گیری آرام و نرم فراه می‌کند.

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

همچنین فضای فوق‌العاده کابین مورانو و کیفیت سواری در بزرگراه، چیزی است که در مسافرت‌های جاده‌ای بسیار مفید خواهد بود.

کرایسلر پسیفیکا
قیمت پایه: ۳۰۰۹۰ دلار

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

برای یک سفر جاده‌ای، یک «مینی‌ون» گزینه‌ای است که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت. کرایسلر پسیفیکا نیز یکی از بهترین نمونه‌های حال حاضر این نوع وسایل نقلیه محسوب می‌شود. تجربه طولانی‌مدت کرایسلر در زمینه مینی‌ون‌ها، به خوبی‌ در کیفیت و شرایط مناسب خانوادگی پسیفیکا نمایان است. ضمن اینکه کابین پسیفیکا از یک طراحی جذاب، کاربردی و انعطاف‌پذیر برخوردار است.

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

البته اندکی گلایه در مورد شاسی کرایسلر وجود دارد که با توجه به ابعاد آن قابل‌درک است. این در حالی است که طراحی برجسته بدنه، حسّ بسیار خوبی برای مسافران آن ایجاد می‌کند.

فولکس‌واگن گلف
قیمت پایه: ۲۰۷۱۵ دلار

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

اگر با خود فکر می‌کنید که یک هاچ‌بک کامپکت ارزان‌قیمت در لیست چه کار می‌کند، احتمالاً تا به حال با یک فولکس‌واگن گلف رانندگی نکرده‌اید. گلف با متانت و وقاری که در رانندگی دارد (شرایطی متفاوت با کلاس خودرویی این مدل)، از برخی خودروهای لوکسی که به اندازه ۲ برابر آن قیمت دارند، بهتر عمل می‌کند. همچنین طراحی ماهرانه و مناسب کابین با صندلی‌های راحت، الگوی منطقی داشبورد و متریال‌های سطح بالا، ارزش این مدل فولکس‌واگن را دوچندان می‌کنند.

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

 راحت‌ترین اتومبیل های سال 2017

به دنبال رسوایی آلودگی مدل‌های دیزلی که دامن‌گیر فولکس‌واگن شده، این خودروساز به ساده‌سازی سری گلف پرداخته و در نتیجه بهترین ارزش ممکن برای هر کدام از مدل‌های گلف ایجاد شده است. شروع قیمت مدل ۴ درب هاچ‌بک تنها اندکی بیشتر از ۲۰ هزار دلار است و این در حالی است که مدل مجهّز «ولفسبورگ» با امکاناتی چون دکمه فشاری استارت، گرم‌کن صندلی‌ها و سیستم هشدار نقطه کور، قیمتی برابر ۲۲ هزار و ۴۱۵ دلار دارد.

منبع : پدال



نظرات