1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. معرفی مشخصات ، تست و بررسی خودروی جدید بی وای دی F3 در ایران + قیمت

معرفی مشخصات ، تست و بررسی خودروی جدید بی وای دی F3 در ایران + قیمت

11 آذر 1396
  • 0

این شرکت در دومین نمایشگاه خودرو تهران علاوه بر نمایش این خودرو جدید امکان تست درایو آن را برای بازدیدکنندگان فراهم کرد.آن چه در ادامه می خوانید مشروح ملاقات با این خودرو است.

 معرفی مشخصات ، تست و بررسی خودروی جدید بی وای دی F3 در ایران

F3 در سال 2005 توسط Byd به بازار چین معرفی شد و در نسل اولش از پلت‌فرمی مشترک با تویوتا کرولا سری E120 بهره‌ می‌برد به طوری که قسمت‌های مشترک بسیاری در بدنه های این دو خودرو به چشم می خورد. این خودرو در نوع هایبریدی‌اش با نام F3 DM شناخته می‌شود که عبارت DM مخفف Dual Mode است و اشاره به موتور بنزینی و برقی آن دارد. اما خودرویی که در کشورمان به زودی و با نام F3 new عرضه خواهد شد، از چهره‌ای کاملا مدرن و به‌روز‌تر نسبت به انواع F3 برخوردار است. این نام البته در کشور‌های آمریکای لاتین و برخی‌ از بازار‌های هدفL3 است. ظاهر خودرو F3 new کاملا بیانگر نسل نوین محصولات BYD است و پیشرانه قرار گرفته ‌روی آن نیز که از ساخته‌های خود این شرکت است، نشان‌دهنده گذر از روز‌های به‌کار‌گیری پیشرانه‌های میتسوبیشی در محصولات این شرکت و دیگر شرکت‌های چینی دارد.

طراحی F3 New در نمای رو‌به‌رو بسیار شبیه به محصولات تویوتا است و از این رو چهره مدرن و گیرایی را به نمایش می‌گذارد.

خطوط برجسته و قوی روی کاپوت و سپر این خودرو چهره‌ای جسورانه و اسپرت به این خودرو بخشیده است که نقطه قوت طراحی این محصول محسوب می‌شود.شاید نمای پشت خودرو مانند نمای رو به رو جذاب و اسپرت نباشد اما زیبایی مخصوص به خودش را دارد.نمای جانبی این خودرو بر خلاف دو نمای دیگر هیچ‌گونه جذابیتی نداشته و به دور از هرگونه پیچیدگی طراحی شده است.

 معرفی مشخصات ، تست و بررسی خودروی جدید بی وای دی F3 در ایران

در نمای داخلی، لبه داشبورد این خودرو به صورت پستی بلندی طراحی شده که به صورت دوخت دیده می‌شود.غربیلک فرمان خوش دست و از کیفیت مطلوبی برخوردار است و همچنین کلیدهای مالتی مدیای قرار گرفته بر روی آن نیز بسیار کاربردی و در دسترس است.به جرات می‌توان گفت نقطه قوت کابین F3 فرمت نشان‌دهنده سرعت و دور موتور آن است که بی شباهت به محصولات روز کره ای و ژاپنی نیست.کنسول وسط از چیدمان و طراحی جذابی برخوردار است.دور تا دور خروجی هوای مرکزی و همینطور صفحه نمایش 8 اینچی توسط نوار نقره‌ای رنگ پوشانده شده که با پایه فرمان همخوانی خوب و جذابی را ایجاد کرده است.

 معرفی مشخصات ، تست و بررسی خودروی جدید بی وای دی F3 در ایران

صندلی‌های این خودرو با متریال با کیفیتی ساخته شده‌اند و سرنشینان را به خوبی دربر‌می‌گیرد.صندلی راننده در 6 جهت و صندلی سرنشین در 4 جهت قابل تنظیم است.فضای داخلی این خودرو بسیار جادار و راحت است و سرنشینان حتی با قد 190سانتی متر نیز به راحتی در این خودرو سوار و پیاده می‌شوند.

F3 از یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی به حجم 1.5 لیتر استفاده می کند که قابلیت تولید حداکثر قدرت 107 اسب بخار و 145 نیوتن متر گشتاور را دارد.این پیشرانه از سیستم پاشش سوخت انژکتوری چند نقطه‌ای استفاده می‌کند و این قدرت و توان را توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل می کند.مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو5 است.قابل ذکر است حجم مخزن سوخت این خودرو نیز 50 لیتر هست.

 معرفی مشخصات ، تست و بررسی خودروی جدید بی وای دی F3 در ایران

پایداری این خودرو با توجه به ارتفاع این خودرو از سطح زمین بسیار خوب و قابل توجه است. وزن این خودرو 1210 کیلوگرم هست که با توجه به توان 107 اسب بخاری بسیار تند و تیز است. ترمزهای F3 New در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی است.این ترمزها به راحتی می‌توانند F3 را کنترل و متوقف کنند.اگر بخواهیم به یک جمع بندی در مورد این خودرو برسیم باید بگوییم درست است که این خودرو از نظر قوای محرکه از رقبای خود ضعیف تر است اما طراحی خارجی خوب آن در کنار کابین جادار و امکانات جانبی قابل قبول می تواند گزینه خوبی برای خانواده ها باشد.

 معرفی مشخصات ، تست و بررسی خودروی جدید بی وای دی F3 در ایران

آپشن‌های رفاهی و امنیتی این مدل شامل مواردی همچون دوربین دید جانبی زیر آینه سمت راست و دوربین دید عقب،سیستم ورود بدون کلید با دکمه روی درب های جلو و صندوق عقب،استارت دکمه ای،روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو و چراغ بدرقه ،رینگ اسپرت آلیاژی با لاستیک سایز 195/60R15با تایر زاپاس سایز اصلی با رینگ آهنی،سانروف دو حالته،صفحه نمایش چند منظوره،کنترل سیستم صوتی، پاسخگوئی به تماس ها و دوربین جانبی روی غربیلک فرمان،آئینه‌های جانبی برقی، تاشو با راهنما و چراغ خوش آمدگویی،فعال شدن اتوماتیک دوربین جانبی در هنگام شروع حرکت از دنده عقب جهت افزایش دید،سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 تیوتر، سیستم عامل اندروید،ورودی های USB، AUX، SD Card و بلوتوث،دارای 2 کیسه هوای ایمنی (راننده و سرنشین)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)و 4 عدد سنسور پارک بر روی سپر عقب می شود.

 معرفی مشخصات ، تست و بررسی خودروی جدید بی وای دی F3 در ایران

قیمت جدید این خودرو هنوز به صورت رسمی از سوی کارمانیا اعلام نشده است اما شرکت کارمانیا در شرایط فروش ویزه نمایشگاه خودرو تهران ، این خودرو را با پیش پرداخت های 15 ، 20 یا 25 میلیون تومانی با موعد تحویل خرداد ، اردیبهشت و فروردین 97 به متقاضیان عرضه می کند.سود مشارکت این طرح 15 و سود انصراف آن 12 درصد تعیین شده است. آخرین قیمت این سدان در فروش های پیشین از سوی کارمانیا حدود 52.5 میلیون تومان بوده است که با توجه به سطح بالای امکانات این خودرو ان را به گزینه ای رقابتی در بازار ایران بدل کرده است.



نظرات