1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. با حدود 50 میلیون رنو ساندرو بخریم یا پژو 207؟

با حدود 50 میلیون رنو ساندرو بخریم یا پژو 207؟

18 تیر 1396
  • 29

به راستی کدامیک بهتر می باشد : رنو ساندرو یا پژو 207؟

 با حدود 50 میلیون رنو ساندرو بخریم یا پژو 207؟

اگر در بازه قیمتی 40 تا 50 میلیون تومانی به دنبال خرید یک هاچ‌بک باشید قطعاً رنو ساندرو و پژو 207i در میان گزینه‌های‌تان است. این دو خودرو که البته با اختلاف قیمتی در حدود 4 میلیون تومان به بازار عرضه می‌شوند این روز‌ها در میان محبوب‌ترین‌های بازار جای دارند و در اینجا با بررسی مقایسه‌ای ما رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

پیشرانه

هر دو خودرو با موتور‌هایی به حجم 1.6 لیتر به فروش می‌رسند و جالب‌تر آنکه قدرت آنها هم برابر است و هر دو می‌توانند 105 اسب بخار قدرت تولید کنند. موتور هر دو خودرو از نوع 16 سوپاپ است و به این ترتیب موتور می‌تواند کشش مناسبی را در دور‌های مختلف ارائه کند. گشتاور موتور دو خودرو نیز نزدیک به هم است هر چند در اینجا ساندرو 140 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در 207i شاهد 142 نیوتن متر گشتاور هستیم. در این بخش مزیت موتور ساندرو تولید گشتاور و قدرت در دور‌های موتور پایین‌تر است. دو خودروی مورد بررسی ما از گیربکس‌های دستی بهره می‌برند که پنج سرعته است هر چند هم‌اکنون ساندرو با گیربکس اتوماتیک هم در بازار موجود است و البته 207i نیز مدتی است با گیربکس جدید اتوماتیک تولید می‌شود.

طراحی ظاهری

هر چند طراحی ظاهری شاید تا حد زیادی سلیقه‌ای باشد، اما این دو خودرو را می‌توان تا حد از نظر تناسبات طراحی خودرو‌ها منطقی دانست و البته در مقام مقایسه، 207i خودروی به‌روزتری به نظر می‌رسد.

فضای داخلی

طراحی داخلی هر دو خودرو را می‌توان در حد متوسط دانست و به‌وضوح سن بالای طراحی آنها را نشان می‌دهد. هر دو خودرو کابین یکدستی دارند و هر چند چیز زیادی برای لذت بردن در کابین پیدا نمی‌کنید، اما ارگونومی نسبتاً مناسب آن باعث می‌شود شکایت چندانی نداشته باشید.

 با حدود 50 میلیون رنو ساندرو بخریم یا پژو 207؟

بر روی جاده

ررسی خودروها روی کاغذ کافی است و اکنون زمانی است که باید خودرو‌ها را در خیابان و جاده برانیم و اینجا است که ساندرو برتری خود را نشان می‌دهد. فضای داخلی ساندرو بزرگ‌تر است و سرنشینان در بخش پا و سر فضای بیشتری را در اختیار دارند. محفظه بار ساندرو هم بزرگ‌تر از 207i است و این یک مزیت بزرگ برای سفر‌ها است. در زمان حرکت ساندرو کشش بیشتری دارد و شتاب‌گیری آن‌ هم بهتر است تا جایی که صفر تا صد کیلومتر در ساعت را می‌تواند در 10.5 ثانیه طی کند و این در حالی است که پژو 207i برای این کار نیاز به 11.6 ثانیه دارد. در سربالایی‌ها هر چند هر دو خودرو عملکرد خوبی دارند، اما ساندرو به لطف ضرایب دنده، کشش بهتری را ایجاد می‌کند. در دست‌انداز‌ها عملکرد ساندرو تا حدی بهتر است و بیش از 207i ضربات را جذب می‌کند. هندلینگ هر دو خودرو متوسط است به دلیل طراحی خاص صندلی‌های ساندرو، گاهی احساس می‌کنید در حال خروج از پیچ هستید هر چند خودرو عملاً پایدار است.

امکانات

ایران‌خودرو در زمان عرضه مدل‌های جدید 207i تلاش کرد با تغییراتی، این خودرو را مدرن‌تر کند و به همین دلیل امکانات جدیدی روی آن نصب کرده که در ساندرو نمی‌بینید. مهمترین این امکانات نصب LCD در بخش میانی داشبورد، دکمه‌های کنترلی روی فرمان و سنسور‌ها و دوربین عقب است که باعث می‌شود 207i برتر از ساندرو باشد. به لطف نصب LCD میانی اینک 207i امکان پخش DVD را دارد و سیستم رهیاب نیز بر روی آن نصب شده است. همه اینها می‌تواند باعث برتری این خودرو بر ساندرو شود، هر چند در مقابل همه این امکانات به‌عنوان قطعات آپشن از سوی سایپا و البته در بازار قطعات یدکی بر روی ساندرو هم نصب می‌شود. برتری 207i که نمی‌توانید آن را در ساندرو پیدا کنید سیستم تهویه اتوماتیک است. در ساندرو تهویه به‌صورت دستی خواهد بود. ساندرو هم البته در این بخش کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان را (مشابه آنچه پیش از این در مگان دیده‌ایم) عرضه می‌کند.

ابعاد بدنه

از نظر ابعاد بدنه، ساندرو خودروی بزرگ‌تری است. این مسأله را هم می‌توان روی کاغذ دید و هم در عمل و زمانی که دو خودرو در کنار هم پارک شده‌اند مشخص است. از نظر طول، ساندرو با 4020 میلی‌متر، حدود 10 سانتی‌متر از 207i بزرگ‌تر است. این مسأله در فاصله میان دو محور هم دیده می‌شود جایی که ساندرو با 2588 میلی‌متر، بیش از 10 سانتی‌متر از 207i بزرگ‌تر است، ضمن آنکه ساندرو ارتفاع بیشتری هم دارد که بخشی از آن به سقف بلند‌تر آن بازمی‌گردد.

وقت انتخاب

انتخاب میان این دو خودرو شاید اندکی دشوار باشد. از یک ‌طرف ساندرو را دارید که در مدل‌های دنده‌ای قیمتی در حدود 47 میلیون تومان در بازار دارد و در مقابل 207i را می‌توان با قیمتی کمتر از 43 میلیون تومان خرید. ساندرو از نظر فضای داخلی و توان حرکتی خودروی برتری است و بر اساس اعلام گزارش‌های رسمی، کیفیت بالاتری هم دارد و همواره در لیست باکیفیت‌ترین خودرو‌های تولید داخل است. در مقابل 207i هر چند فضای کمتری دارد، اما به‌صورت استاندارد با امکانات بیشتری عرضه می‌شود و البته قیمت پایین‌تری دارد، اما هنوز هم در زمینه کیفیت از نمونه‌های قبل از دهه 90 به دور است و خریدارانش مشکلاتی را گزارش می‌کنند.

 با حدود 50 میلیون رنو ساندرو بخریم یا پژو 207؟



نظرات

  • حمید حمید (30 آذر 1396 ساعت 04:10)

    والله 206 رو که ما داشتیم خیلی اشغال بود بقیش رو خدا به خیر کنه

  • حامد حامد (18 آذر 1396 ساعت 10:17)

    من 12 آذر 207 اتومات تحویل گرفتم. تا الان 500 رفتم باهاش. پسر عموم ساندرو استپ وی داره. پشت اونم یه سفر رفتیم نشستم. کاری با این که چند وقته دیگه کدوم استهلاک بیشتری داشته باشه ندارم چون از هر دو تا ماشین گزارش هایی هست که تو کارکرد پایین به مشکل خوردن. اما از تیر ماه به اینور جفتشون 4 ستاره کیفی دارن. اگر ظاهر بیرونی و خارجی ماشین براتون مهمه و امکانات شک نکنید 207 یه سر و گردن بالاتره. سیستم پخش لمسی دوربین و رادار عقب تهویه اتومات. دکمه های روی فرمون. کروز عالی. دسته دنده شیک و کرومی چراغ های دی لایت خیلی خوشگل. صندلی های جلو 207 هم به نسبت 206 پهن تر شده و بیشتر ادمو میگیره. در نهایت برای یه نفر که دنبال ماشین اسپرته ساندرو نامید کنند است. ساندرو خانوادگی و کارمندیه.

  • من من (28 مهر 1396 ساعت 11:29)

    ماشین فقط اس5

    بهرام بهرام (15 آبان 1396 ساعت 16:42)

    دوستان ساندرو بازار نداره وسایل یدکی گران و نایاب هست و ایمنی کمی اره و طراحی نا مناسب ۲۰۷ خیلی بهتره شیک و با کلاس

  • علی علی (17 مهر 1396 ساعت 09:52)

    البته من یک ال 90 و یک 207 دارم مدل 87 و 89 . الان بعد چند سال . من واقعا سواری ال 90 رو بیشتر از 207 میپسندم . واسه جاده و شهر .ال90 کم هزینه تره . اتاق نرم تری داره . مصرف پایین تری داره . خرابی به شدت کمتری داره.

  • بنیامین بنیامین (30 مرداد 1396 ساعت 09:12)

    به نظر من که هر دو رو داشتم و الان اچ سی کراس دارم جاداری 207 کمه ولی اچ سی کراس واقعا عالیه هم موتور و گیربکس خوب و جاداری و امکانات فول و قیمت مناسب.

    فرهاد فرهاد (4 شهریور 1396 ساعت 01:28)

    ساندرو خرابیش خیلی خیلی خیلی زیاده اشتباه نکنید

    آرش آرش (5 شهریور 1396 ساعت 16:41)

    اتفاقا یکی از مهترین مزایای ساندروکیفیت فنی خوب و استهلاک بسیار پایین این ماشینه لطفا مردم را گمراه نکنید .

  • مهدی مهدی (25 مرداد 1396 ساعت 14:36)

    نقدی بر کارشناسی جانبدارنه و غیر تخصصی کارشناس محترم این سایت از دیدگاه یک مصرف کننده حقیقی با سلام دوستان عزیز بنده حدود 45 روزه که خودرو 207 جدید دنده ای دارم و با خودرو ساندرو دنده ای که همسایه گرامی داره مدتی قبل به صورت کامل مقایسه کردیم و نتایج آن را از دیدگاه یک مصرف کننده خدمت شما عزیزان اعلام میکنم بر خلاف نظرات کاملا جانبدارانه و متناقض کارشناس محترم سایت نتایجی کاملا متفاوتی گرفتیم: 1. طراحی خارجی در این زمینه اصلا نیازی به کارشناس و بررسی تخصصی هم نمیباشد و اصلا حتی بر خلاف نظر کارشناس این سایت سلیقه ای هم نیست چرا که اختلاف طراحی دو خودرو به قدری زیاد است که فقط کافیه این دو خودرو رو به هر کسی بدون هیچ برداشت اضافه ای نشان دهید تا به شما بگوید که 207 جدید طراحی و ظاهر فوق العاده بهتری دارد ! 2. طراحی داخلی در داخل هر دو خودرو وقتی نشستیم مشاهده کردیم که برخلاف نظر کارشناس سایت ، کابین داخلی 207 به مراتب به لحاظ جنس و کیفیت از ساندرو بهتر و شکیل تر است و متاسفانه در کابین داخلی ساندور از پلاستیک متوسط و طراحی زشت و کسل کننده همانند همان تندر 90 استفاده شده که بعد از مدتی استفاده خسته کننده میگردد . 3. امکانات از لحاظ تجهیزات و امکانات داخل به جرات میگویم که هیچ خودوریی در ایران در این بازه قیمتی به اندازه 207 جدید دارای امکانات مولتی مدیا ، سیستم تهویه اتومات ،پخش دی وی دی و .... به صورت یکجا و با هم نمیباشد و از این لحاظ هم برتری کامل با خودرو 207 می باشد. 4. کیفیت فنی و سواری ساندرو شتاب اولیه نسبتا بیشتری داره به علت هماهنگی بیشتر گیربکس و موتور اما در جاده یا اتوبان 207 پس از شتاب اولیه ضعیفتر ، بروی دنده 4 و 5 ساندرو رو جا میذاره ، سیستم تعلیق 207 از ساندرو بهتره و احساس پایداری و امنیت به مراتب بیشتری در پیچ ها و گردنه های جاده ای به شما میدهد ، سیستم ترمز 207 هر دو چرخ دیسکی هست برخلاف ساندرو که چرخهای عقب کاسه ای هست و در عمل هم ترمز 207 به لطف داشتن سیستم های ABS، EBD و EBA سیتم ترمز کمکی بر خلاف ساندرو که فقط دارای ABS میباشد بهتر و مطمئن تر عمل مینماید و در زمینه مصرف سوخت هم 207 مصرف شهری کمتری دارد نتیجه : در آخرین رده بندی کیفی خودرو ها مربوط به تیرماه 96 که در تاریخ 12 مرداد در رسانه ها منتشر گردید و اتفاقاً اولین حضور خودرو 207 در آزمون کیفی و رده بندی کیفی خودرو ها در ایران بود برخلاف نظر جانبدارنه کارشناس این سایت ، هر دو خودرو 207 و ساندرو دارای 4 ستاره شدند هر چند که ما به عنوان مصرف کننده برتری محسوس 207 نسبت به ساندرو را در استفاده مشترک از هر دو خودرو مشاهده کردیم . امیدورام قابل اسفاده و مفید بوده باشد .

  • پرهام پرهام (16 مرداد 1396 ساعت 13:12)

    اگه E280 سواری چرا این مطلبو باز کردی ؟؟!چرا برات مهم بود که ببینی ساندرو بهتره یا 207 ؟؟!
    دلم برات میسوزه

    حسین تقی زاده حسین تقی زاده (20 مرداد 1396 ساعت 12:11)

    دلت برای خودت بسوزه که حتما ساندرو داری که اینجوری عقده افتاده توی دلت عزیزم. برو با همون ساندرو رانندگیتو بکن و به بقیه گیر نده.

    حسین تقی زاده حسین تقی زاده (20 مرداد 1396 ساعت 12:14)

    دلت برای خودت بسوزه که حتما ساندرو داری که اینجوری عقده افتاده توی دلت عزیزم. برو با همون ساندرو رانندگیتو بکن و به بقیه گیر نده.

  • هادی هادی (6 مرداد 1396 ساعت 12:48)

    به نظر من هیچ کدومشون ماشینای خوبی نیستن...
    نه از نظر ظاهری نه از نظرات دیگه...کلا تو کشور ما، از بس مردم رو محدود بین چند تا مدل فسیل شده خودرو نگه داشتن، مردم فکر می کنن خبریه..در صورتیکه اینها رو با مدل های روز دنیا مقایسه کنی، چیزی برا ارائه ندارن!
    و به نظرم هیچ امیدی به خودروسازان داخلی نیست!

  • شهرزاد شهرزاد (1 مرداد 1396 ساعت 10:48)

    من ساندرو داشتم حقیقتش ساندرو رو بعد دو ماه رد کردم رفت نمی دونم چرا می گید مصرف بنزینش کمه ؟ ماشین با اون اتاق و اون هیکل بالای ده درصد گاهی 11 درصد مصرف داشت داخلش اصلا طراحی خوبی نداشت منو یاد فیلم های دوره آلن دلون می نداخت شیشه پنجره ها خیلی ضخامتش کمه و من اصلا توش احساس امنیت نمی کردم خیلی گاز می خورد تا دنده اش تو مدل اتومات عوض شه مجبور شدم ردش کنم و 207 دستی گرفتم حقیقتش اقلا می دونم 207 ایرانی سوار شدم و انتظاراتم در حد 207 هستش .ولی در هر حال ماشین خیلی سلیقه ایست

  • مسعود مسعود (29 تیر 1396 ساعت 15:36)

    لطفا متعصبانه نظر ندین اگه معیارهای منطقی و واقعی خودرو مد نظر باشه (سواری بهتر-استهلاک کمتر-مصرف کمتر-کیفیت بالاتر) در شرایط فعلی ساندرو انتخاب مناسب تریه البته این ماشین تو اروپا هم فروش خیلی خوبی داشته ( از جمله انگلستان و آلمان)
    البته 206 و207 هم خودروهای نسبتا خوبی هستن و تو ایران عامه پسند ترن
    به نظرم تهی معزی زمانی هست که ما معیارهای واقعی خودمون رو نشناسیم و جنس بی کیفیت رو بدون بررسی بخریم یا تو تصمیم گیریها همیشه تا نوک بینیمون رو دیده باشیم (معیارهای ظاهری) توهین به شعور و عقل ما کاریه که برخی خودروسازها با ما می کنن و دوستان چینی ایضا

  • سهرابی سهرابی (24 تیر 1396 ساعت 00:54)

    من الان یه سال ساندرو دارم و همین مائن باعث شده حتی اگه عوضش کنم بازم از رنو بگیرم مثل کپچر. ساندرو حرف نداره

  • mehdi mehdi (21 تیر 1396 ساعت 09:27)

    با سلام
    فضای بی روح خودرو ساندرو واقعا در دراز مدت خریدار را کلافی می کند ضمن اینکه با پیشر فت جامعه دیگه دوران هفت نفر در یک خودرو گذشته است که ابعاد خودرو ملاک خرید باشد ضمن اینکه قطعات یدکی خودرو ساندرو بسیار گران می باشد.در ضمن شما با قیمت دستی ساندرو می توانید 207 اتومات خریداری کنید.

  • امیر امیر (21 تیر 1396 ساعت 01:46)

    محمد جان بنده کاملا با نظر شما موافقم. خرید ساندرو توهین به خود و خانواده است.

  • اشکان اشکان (19 تیر 1396 ساعت 08:11)

    انتخاب ساندرو هواشمندانه تر است زیرا هم از لحاظ کیفی ، سواری ، نرمی و استهلاک به 207 برتری دارد . هر چند اکثر ما ایرانیها به لایه بیرونی و زیبایی بیشتر اهمیت میدیم تا کیفیت بالاتر خودرو و کاری که خودرو سازهای چینی با ما میکنند ( افزایش زیبایی و اضافه کردن آپشن ها و کاهش کیفیت فنی و ... خودرو، که واقعا توهین به شعور و فهم ما ایرانیهاست)

  • رضا سیف زاده رضا سیف زاده (18 تیر 1396 ساعت 23:16)

    سلام. ساندرو و L90 و امثالهم ماشین هایی هستند که برای ضعیف ترین اقشار در ضعثف ترین کشور ها طراحی و ساخته شده اند. به هر حال ممکنه توی 4 تا کشور درست حسابی هم تولید بشن، ولی جامعه ی هدف، ضعیف ترین اقشار هستند و این امر از جای جای وجود این ماشین ها مشخصه. به عنوان مثال به داشبورد این ماشین ها دقت کنید، جدای از کیفیت پایین مواد اولیه، حتی ظاهر زشتی هم داره و نشان دهنده ی اینه که هیچ هزینه ای برای طراحی نیز نشده. البته فلسفه دیگر این ماشین ها استهلاک پایینشون هست که نقطه مثبتی به شمار میاد.هدف از این مطلب، زیر سوال بردن این ماشین نیست، هدف این بود که بگم این ماشین ها باید با توجه به کیفیت و ارزش، با قیمت بسیار پایین تری عرضه بشه. این ماشین ها با این قیمت های بالا واقعا توهین به ایران و ایرانی است ( که البته خودروسازها ازین توهین ها زیاد میکنن)

  • عباس عباس (18 تیر 1396 ساعت 18:18)

    من 1ماه پیش ساندرو اتومات خریدم گیربکس ان مشکل دارد والان 10 روز تعمییر گاه نمایندگی است وجالب اینکه توی تعمییر گاه از جک تعمییر گاه پایین افتاده و اسیب هم دیده و ما بعد از پیگیری زیاد متوجه شدیم ومتاسفانه نه پارس خودرو و نه نمایندگی بزرگ روشن بابل که این اتفاق در ان افتاده هیچکدام جواب درستی هم نمدهند واقعا در این مملکت که خودروساز پادشاهی می کند چه باید کرد؟

  • ساسان ساسان (18 تیر 1396 ساعت 15:00)

    اقای محمد.از کی تا حالا خرید یه ماشین با اصالت که تو اکثر کشورهای دنیا بیشترین فروش رو داره توهین به خانواده هست؟
    ماشینی که ۴ستاره ایمنی داره.در تصادفات کمتر از سایر خودروها تلفات داده توهین به خانوادست؟
    شما که از این ماشین هیچی سر در نمیاری لطفا نظر الکی نده.بقیه رو هم گمراه نکن.ماشینی که شما تا ۵ سال بدون هیچ دردسری و خرابی واست مثل ساعت کار میکنه چه توهینی به شما میکنه؟
    شما بفرما برو چینی بخر که مثلا گیربکس کره ای و تکنولوژی آلمان رو داره.با این تفاسیر ۱سال هم بهت جواب نمیده.جالبه نه!!!!

  • Sssfffff Sssfffff (18 تیر 1396 ساعت 14:26)

    نه عزیز من خرید ٢٠٦ فیس لیفت به اسم ٢٠٧ توهین به شعور خود و خانواده است.کلاغ رو رنگ کردن بجای قناری انداختن بهت برو باهاش حال کن.انسان خانواده دار.

  • محمد محمد (18 تیر 1396 ساعت 12:49)

    خرید ساندرو، توهین به خود و خانواده است.

    امید امید (18 تیر 1396 ساعت 13:01)

    مطمئنأ شما یک پراید سواری بیش نیستی

    یک شهروند یک شهروند (18 تیر 1396 ساعت 15:21)

    کدام تهی مغز ساندرو میخره.

    محمد محمد (19 تیر 1396 ساعت 23:16)

    جناب آقای امید خان، اگه تهران هستی، یجا بگو بنده بیا خدمتتون ببینید پراید سوار هستم یا E280.
    شما اگر دقت بفرمایید L90 و ساندرو جفتشون از لحاظ ظاهر و سایز اقتصادی ترین حالت ممکن رو دارند. داشبورد این ها رو با تراکتور های 4 سیلندر تراکتور سازی تبریز هم نمیشه مقایسه کرد، چون داشبور تراکتور به مراتب قشنگ تره. من قصدم توهین به شمایی که ساندرو داری نیست، ولی واقعا این ماشین یه تیکه آشغاله که موتور کم استهلاکی داره، همین.
    مجددا عرض میکنم اگر تهران هستی یه شماره یا آدرس بده.

    آرش آرش (22 مرداد 1396 ساعت 08:14)

    همیشه وقتی تعصب کورکورانه و عصبا نیت جای منطق بشینه نتیجش بهتر از این نمیشه
    دوست عزیز محمد آقا ، به هر حال تو تستهای کیفیت همیشه محصولات رنو تو ایران در رده قیمتی خودشون اول بودن و معیار برتری یک خودرو به صورت منطقی کیفیت بالاتر یک خودروه ضمن اینکه ساندرو سواری نرم تری نسبت به 206و 207 داره ، استهلاکش کمتره ،مصرفش کمتره ، فضای بهتر و شتاب اولیه بهتری هم داره لطفا به دیگران و انتخابشون توهین نکنید و واقعیتها رو بگین

    حسن حسن (23 مرداد 1396 ساعت 10:19)

    محمد جان فکر کنم مشکل شما یه دونه داشبورده و نیازی به ماشین نداری و کلا ظاهر بین هستی
    به هر حال ساندرو کمی باطنا از 206 و 206 پلاس بهتره