1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. پورشه پانامرا توربو S هیبریدی ، قوی‌ترین پانامرا تاریخ

پورشه پانامرا توربو S هیبریدی ، قوی‌ترین پانامرا تاریخ

29 اسفند 1395
  • 0

پورشه سال گذشته در نمایشگاه خودروی پاریس نسخه‌ای هیبریدی از نسل دوم پورشه پانامرا را با نام Panamera 4 E-Hybrid معرفی کرد. این نسخه مجهز به یک پیشرانهٔ 2.9 لیتری V6 بای‌توربو به همراه یک موتور الکتریکی است که جمعاً 465 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما حالا پورشه نسخهٔ قدرتمندتر Turbo S E-Hybrid را معرفی کرده است که قوی‌ترین محصول تولیدی حال حاضر این شرکت خوشنام آلمانی محسوب می‌شود.

 پورشه پانامرا توربو S هیبریدی ، قوی‌ترین پانامرا تاریخ

در این مدل، پیشرانهٔ V6 پانامرا 4 E-Hybrid با یک واحد 4 لیتری V8 جایگزین شده است که به‌تنهایی 550 اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ اما در کنار این پیشرانهٔ بنزینی، یک موتور الکتریکی هم با 130 اسب بخار نصب شده است که مجموع خروجی این ماشین را به قدرت عظیم 680 اسب بخار و گشتاور ویرانگر 850 نیوتن متر می‌رساند؛ بنابراین Turbo S E-Hybrid قوی‌ترین پانامرا تاریخ محسوب می‌شود. همچنین این خودرو پس از هایپراسپرت 918، قوی‌ترین ساختهٔ حال حاضر پورشه نیز بشمار می‌رود. این در حالی است که مهندسین پورشه از استراتژی 918 در پانامرا توربو S هیبریدی استفاده کرده‌اند. مسئولیت انتقال این نیرو هم بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه قرار دارد.

بنابراین پورشه پانامرا توربو S هیبریدی از لحاظ عملکرد در حد و اندازهٔ تعدادی از سریع‌ترین سوپراسپرت‌های دنیا قرار می‌گیرد درحالی‌که می‌تواند چهار سرنشین و بارهای آن‌ها را در نهایت راحتی حمل کند. این سوپرسدان هیبریدی در تنها 3.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند که 1.2 ثانیه سریع‌تر از مدل 4 E-Hybrid است. همچنین پانامرا توربو S هیبریدی توانایی دستیابی به حداکثر سرعت قابل‌توجه 310 کیلومتر در ساعت را دارد درحالی‌که حداکثر سرعت پانامرا توربو S معمولی تنها 280 کیلومتر در ساعت است؛ بنابراین این پانامرا در زمینهٔ شتاب صفرتاصد تقریباً با پورشه 911 GT3 RS با 500 اسب بخار قدرت و شتاب صفرتاصد 3.3 ثانیه برابری می‌کند. البته پورشه پانامرا توربو S هیبریدی در این زمینه همچنان در پس سدان تمام الکتریکی تسلا مدل S P100D با شتاب 2.3 ثانیه قرار دارد.

 پورشه پانامرا توربو S هیبریدی ، قوی‌ترین پانامرا تاریخ

تمامی این‌ها در حالی است که این سدان اسپرت آلمانی به‌طور متوسط تنها 2.9 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف نموده و فقط 66 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند. پانامرا توربو S هیبریدی همچنین می‌تواند تا 50 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی بپیماید. موتور الکتریکی این سدان پلاگین‌هیبریدی نیروی موردنیاز خود را از یک پک باطری لیتیوم یون آب‌خنک با ظرفیت 14.1 کیلووات ساعت تأمین می‌کند که می‌توان آن‌را از طریق یک سوکت خانگی معمولی ظرف شش ساعت شارژ کرد. مالکین می‌توانند روند شارژ خودرو را نیز توسط سیستم مدیریت ارتباطات پورشه (PCM) یا برنامهٔ Porsche Connect که روی گوشی‌های هوشمند و یا ساعت اَپل نصب می‌شود از راه دور کنترل کنند.

 پورشه پانامرا توربو S هیبریدی ، قوی‌ترین پانامرا تاریخ

پورشه این نسخهٔ پانامرا را در دو نمونهٔ فاصله محوری استاندارد و کشیده عرضه می‌کند که دومی Executive نام داشته و 15 سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری دارد. البته این مدل سنگین‌تر بوده و به همین دلیل شتاب صفرتاصد آن 0.1 ثانیه کُندتر است. تجهیزات استاندارد هر دو نسخه نیز شامل مواردی چون رینگ‌های 21 اینچی طرح 911 توربو، ترمزهای کربن سرامیکی، سیستم کنترل داینامیک شاسی پورشه با سیستم کنترل گشتاور پورشه، تهویه مطبوع کمکی، عناصر آئرودینامیکی فعال و سیستم تعلیق بادی می‌شود؛ اما در مدل فاصله محوری کشیدهٔ Executive، فرمان گیری چرخ‌های عقب، صندلی‌های برقی 8 جهتهٔ عقب و کنترل تهویهٔ چهار منطقه‌ای نیز اضافه می‌گردد.

 پورشه پانامرا توربو S هیبریدی ، قوی‌ترین پانامرا تاریخ

قیمت پورشه پانامرا توربو S هیبریدی در ایالات‌متحده از 184,400 دلار آغاز می‌گردد درحالی‌که این قیمت در مدل Executive به 194,800 دلار افزایش پیدا می‌کند. قوی‌ترین پانامرا تاریخ در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد. درحالی‌که در کنار آن، نسخهٔ شوتینگ بریک یا اسپرت توریسمو پانامرا نیز در ژنو رونمایی خواهد شد.

 پورشه پانامرا توربو S هیبریدی ، قوی‌ترین پانامرا تاریخ

منبع:پدال



نظرات